Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stiekumme & handige begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58679 - stiekumme & handige begrenzer
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

burnoutboy 16-9-2009 21:49 Print topicpost

Posts: 207
Hallo BF,
ik zat laatst een beetje te denken dat mijn brommer tog wel een beetje voor problemen zorgt bij de rollers ...
hij loopt nu mooi 95
ik heb veel gehoord over een euro-begrenzer
maar ook over een zelf-in-elkaar-flans-begrenzer, zoals die uit de FAQ

omdat ik graag alles goed bekijk voor dat ik iets doe had ik een ander soort begrenzer gevonden.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/17849/1

Dit ga ik ook doen/maken.
Bedankt teunmenator Erg simpel id, is binnen 15seconden erop gezet en dus legaal.

Hmm... ik zat net te denken... is het niks om gewoon een parkertje of boutje in je carb/gasschuif dekseltje te draaien, en als de politie in de buurt is ofzo, of je moet mee, dat je gewoon ff die bout indraait ?? lijkt mij ook niet zo erg opvallen, gewoon het kleinste boutje wat er is. en die in dezelfde kleur als de carb spuiten zodat het lijkt alof het hoort.

Lijkt me ook wel een flex id, hoef je niet heel je gasschuif eruit te halen ( alsof dat zo'n werk is ) maar het gaat om het id, dat je hem zo in kan draaien, dat dus ws ook sneller is gebeurd ( 5sec ofzo )



nou ik snap niet egt wat hij daar nou precies zegt .. ik ben zelf ook nou ook niet zo heeeel technisch
maar waarschijnlijk zijn er nog veel meer slimme maniertjes om die polities te snal af te zijn...

tips graag
alvast bedankt
 
ik beun ook maar wat aan xD

mtx-motard 16-9-2009 21:51 Print reply

Posts: 14947
jou idee is prima

gewoon een 4 mm gat in je carb boren op 2/3 van de hoogte. daar M5 draad in tappen en een M5 boutje (zit het spatbord van je fiets mee vast) erin draaien, ik zou ook een klein veertje (van een balpen ofzo) ertussen doen ivm het lostrillen van het boutje.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
burnoutboy 16-9-2009 21:53 Print reply

Posts: 207
kan je gewoon zomaar een gat in je cabarateur ding boren???
 
ik beun ook maar wat aan xD
rik hulkenberg 16-9-2009 21:56 Print reply

Posts: 10029
als je een beetje handig bent zou dat wel kunnen ja
 
mtx-motard 16-9-2009 21:57 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
kan je gewoon zomaar een gat in je cabarateur ding boren???

aan de bovenkant bij de gasschuif wel.

ja ergens anders ook wel, maar dat ligt per keer verschillend.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
burnoutboy 16-9-2009 21:57 Print reply

Posts: 207
ok .. maar wat doet zo'n boutje dan in die carb ???
zorgt voor minder bezine ofzoow???
 
ik beun ook maar wat aan xD
Joel_koningslust 16-9-2009 21:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
ok .. maar wat doet zo'n boutje dan in die carb ???
zorgt voor minder bezine ofzoow???



zorgen dat je niet volgas kan geven
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx-motard 16-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 14947
die houd de gasschuif tegen, zodat jij niet volgas kan geven maar bijv half gas. (en ga je minder hard)

aangezien je die vraag stelt, zou ik als ik jou was nergens gaten in boren!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
burnoutboy 16-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 207
mmh ja maar dan moet ik het natuurlijk wel goed doen .. niet dat ik de carb verneuk ofzoow
waar moet ik dan precies op letten als ik dat ga doen??

 
ik beun ook maar wat aan xD
mtx-motard 16-9-2009 22:01 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
mmh ja maar dan moet ik het natuurlijk wel goed doen .. niet dat ik de carb verneuk ofzoow
waar moet ik dan precies op letten als ik dat ga doen??


ik zou het afraden, omdat je er ''te weinig kaas van hebt gegeten''

alles kan fout gaan. en daarmee maak je de carburateur gelijk kapot.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
burnoutboy 16-9-2009 22:02 Print reply

Posts: 207
is er dan geen andere (voor mij makkelijkere) begrenzer te bedenken??
die ik ff snel aan/uit kan zetten ??
 
ik beun ook maar wat aan xD
grasmaaier89 16-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
is er dan geen andere (voor mij makkelijkere) begrenzer te bedenken??
die ik ff snel aan/uit kan zetten ??


Vraag naar Niek de Wildt, die had er 3 leuke..
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rik hulkenberg 16-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 10029
heb je geen oom of vriend die daar een beetje handig mee is

zou het idd niet zelf doen
 
burnoutboy 16-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
heb je geen oom of vriend die daar een beetje handig mee is

zou het idd niet zelf doen


me pa is wel heel technisch
 
ik beun ook maar wat aan xD
Pixl 16-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

ik zou het afraden, omdat je er ''te weinig kaas van hebt gegeten''

alles kan fout gaan. en daarmee maak je de carburateur gelijk kapot.


Op een TSX werkt zoiets denk ik niet (A)
Kweet niet of jij ook een tsx hebt, maar daarbij kun je standaard al niet ver aan de gashandel draaien..
 
So fuckin' what!?
rik hulkenberg 16-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
[...]


me pa is wel heel technisch

nou vraag het hem
 

Dit topic is 7240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved