Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welk frame geschikt als basis zelfbouw brommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58676 - Welk frame geschikt als basis zelfb...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bovanbussel 16-9-2009 19:56 Print topicpost
Posts: 4
Zoals de titel al zegt ben ik van plan zelf een brommer te bouwen.

Ik rij atm op een Sparte Rocky uit 1982, en ookal vind ik dit een heel lief dingetje, toch ben ik op zoek naar iets anders.
Ik wil namelijk graag aan een brommer kunnen knutselen, en aangezien mijn huidige brommer een klassieker is, wil ik daar per se niets aan veranderen.

Ik ben dus op zoek naar een goed frame met kenteken om als basis voor m'n nieuwe brommer te gebruiken, maar ik heb echt geen flauw idee wat er allemaal te vinden is.

Het moet strak en simpel en vooral praktisch zijn. Er moet een simpel blokje onder kunnen hangen, dat goed optrekt en het lang kan volhouden (ik rij erg veel brommer), maar hoeft niet per se hard te kunnen, 55 a 60 mag max zijn, het is voor dagelijks gebruik dus ik hoef geen gezeur met de smeris... Wel moet alles makkelijk aan te passen zijn, zo min mogelijk elektronica en andere rotzooi, ik kan knutselen aan een simpele motor maar het moet niet al te ingewikkeld worden.

Ook kan ik niet lassen en hou niet van slijpmachines gebruiken, dus als het in 1 x past is het ideaal.

Een frame van een Puch Maxi is erg mooi, maar eigenlijk vind ik de tankinhoud vind ik te klein, je moet om de dag zowat weer tanken, en daar heb ik weinig zin in...
Verder... Naja, ik wil er best in investeren als het de moeite waard is, ik wil gewoon een simpele strakke brommer die precies doet wat ik ervan vraag en die ik zelf kan aanpassen als ik daar zin in heb. En lichter is beter, ik ben niet bepaald sterk, en wordt gek van dat getil elke keer.

Ik zal het voor alle duidelijkheid nogmaals zeggen, want ik schrijf vrij verwarrend.

Ik ben op zoek naar tips watvoor FRAME ik zou kunnen nemen als basis voor een zelfbouw brommer die aan de bovenstaande eisen voldoet.

Als iemand toevallig precies een brommer heeft die aan mn eisen voldoet, of nog verdere goede ideeën is dat natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast heel erg bedankt!!!
 

Paul de Salmiakbal 16-9-2009 20:02 Print reply

Posts: 5285
Ik zou toch gewoon voor het Puch Maxi frame gaan. Voldoet aan alles waar jij het over hebt. Simpel blok + frame, licht, zijn erg veel onderdelen van beschikbaar etc.
Je zou een buitentank tussen je tank en zadel kunnen bouwen.



Zoiets ongeveer.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-9-2009 om 20:05 uur.
 
Ozz 16-9-2009 20:03 Print reply

Posts: 1259
Neem gewoon een Honda of een oude Yamaha, weinig sleutelen, nog minder elktro. En normaal bij rustige setup erg betrouwbaar....

en erg goedkoop^^
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Malaguti RST 16-9-2009 20:04 Print reply

Posts: 1668
Honda MB of zo is dan wel heel geschikt
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
st.nyksterdriver 16-9-2009 20:26 Print reply
Posts: 3376
http://link.marktplaats.nl/277060809 dit beest heeft een ns1 frame en ziet er absolute niet uit als een ns1
 
Joop_Karel_Spank 16-9-2009 20:33 Print reply
Posts: 278
ik zou eerder voor een brommer gaan met een volwaardig buizenframe en een lage aanschafprijs(verhoudingsgewijs) als je nou bijvoorbeeld 2 mb's van marktplaats plukt die elkaar precies aanvullen qua goede en slechte onderdelen dan heb je voor weinig geld een basis en je doet gelijk wat ervaring op met je eigen brommer.

dan kan je altijd qua kappen en bevestiging nog kijken wat je doet. ik zit er zelf over te denken om mezelf te leren lassen, als je kijkt wat tegenwoordig een electrodelasset kost dan kan je het altijd proberen :P zolang je maar een beetje veiligheid in acht houdt
 
Gerard1793 16-9-2009 20:45 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
http://link.marktplaats.nl/277060809 dit beest heeft een ns1 frame en ziet er absolute niet uit als een ns1

Dies wel heel tof
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
bovanbussel 16-9-2009 21:09 Print reply
Posts: 4
Die NS1 is geen brommer meer. XD

En die honda is wel vet en voldoet inderdaad aan m'n vereisten, maar dat soort modellen spreken me niet echt aan. Maybe I should reconsider them. :p

Maar die Puch rat is echt te vet, die koplamp is echt geweldig!!! Ik zou alleen niet weten hoe ik dat er stevig op zou moeten bevestigen. :s (duct tape? )
En ik weet niet of er cilinders voor puch zijn die een beetje optrekken, ik word gek telkens als ik tussen de auto's sta voor het stoplicht en moet optrekken... Dan zou ik al voor een 2 speed blokje moeten gaan, maar dat kost behoorlijk wat en ik wil het zo simpel mogelijk houden. Of een 70cc cilinder en dan met de tandwielverhouding gaan kloten, maar ik weet niet of dat zo slim is gezien de levenduur van een cilinder als je zo vaak veel toeren gaat maken...

Ps: damn, wat een reacties, nu al iedereen alvast bedankt!
 
Paul de Salmiakbal 16-9-2009 21:24 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bovanbussel
Die NS1 is geen brommer meer. XD

En die honda is wel vet en voldoet inderdaad aan m'n vereisten, maar dat soort modellen spreken me niet echt aan. Maybe I should reconsider them. :p

Maar die Puch rat is echt te vet, die koplamp is echt geweldig!!! Ik zou alleen niet weten hoe ik dat er stevig op zou moeten bevestigen. :s (duct tape? )
En ik weet niet of er cilinders voor puch zijn die een beetje optrekken, ik word gek telkens als ik tussen de auto's sta voor het stoplicht en moet optrekken... Dan zou ik al voor een 2 speed blokje moeten gaan, maar dat kost behoorlijk wat en ik wil het zo simpel mogelijk houden. Of een 70cc cilinder en dan met de tandwielverhouding gaan kloten, maar ik weet niet of dat zo slim is gezien de levenduur van een cilinder als je zo vaak veel toeren gaat maken...

Ps: damn, wat een reacties, nu al iedereen alvast bedankt!



Ja die koplamp is echt geniaal

Je moet dan gewoon een buis tussen het laten lassen en mooi overspuiten. Dan zo'n soort tankje erop doen en bevestigen met schroeven oid.

Je kunt een 70cc snel cilinder erop doen, daarmee ga je al wel over de 65, maar trek je ook een stuk sneller. Als je liever niet over de 65 gaat en wilt toch snel optrekken, dan kun je 50cc(snel) monteren, kop vlakken waardoor je bakken met compressie krijgt, en dus sneller optrekt. Daarna kun je een beetje met de twv gaan spelen. Je moet zowieso een snellere uitlaat hebben, kies dan voor zoiets als een simpele Bullet ofzo.

Goeie 50cc snel's zijn bijv Airsal, Eurokit etc.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-9-2009 om 21:33 uur.
 
mtx-motard 16-9-2009 21:26 Print reply

Posts: 14947
puch trekt gewoon niet snel op omdat hij alles met een centrifugaal koppeling moet doen.

een tomos heeft daar in tegen 2 versnellingen. wat ten gunste komt voor het optrekken.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Downside 16-9-2009 21:27 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bovanbussel
Die NS1 is geen brommer meer. XD

En die honda is wel vet en voldoet inderdaad aan m'n vereisten, maar dat soort modellen spreken me niet echt aan. Maybe I should reconsider them. :p

Maar die Puch rat is echt te vet, die koplamp is echt geweldig!!! Ik zou alleen niet weten hoe ik dat er stevig op zou moeten bevestigen. :s (duct tape? )
En ik weet niet of er cilinders voor puch zijn die een beetje optrekken, ik word gek telkens als ik tussen de auto's sta voor het stoplicht en moet optrekken... Dan zou ik al voor een 2 speed blokje moeten gaan, maar dat kost behoorlijk wat en ik wil het zo simpel mogelijk houden. Of een 70cc cilinder en dan met de tandwielverhouding gaan kloten, maar ik weet niet of dat zo slim is gezien de levenduur van een cilinder als je zo vaak veel toeren gaat maken...

Ps: damn, wat een reacties, nu al iedereen alvast bedankt!


als je snel op wil trekken koop dan een schakel, Honda mtx, suzuki tsx iets in die zin.
 
Ride It Like Ya Stole It
ErikVerkade 17-9-2009 12:31 Print reply

Posts: 980
tomos trekt lekker op gaat op de ori setup net 65 en is dan nog best zuinig en als je normaal doet gaat het blok ook ewig mee
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Frysk 17-9-2009 15:15 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
http://link.marktplaats.nl/277060809 dit beest heeft een ns1 frame en ziet er absolute niet uit als een ns1



ja die staat volgende week hier op het erf (broertje) wreed ding
 
giggitybyte
gravedigger666 18-9-2009 2:24 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]



Ja die koplamp is echt geniaal

Je moet dan gewoon een buis tussen het laten lassen en mooi overspuiten. Dan zo'n soort tankje erop doen en bevestigen met schroeven oid.

Je kunt een 70cc snel cilinder erop doen, daarmee ga je al wel over de 65, maar trek je ook een stuk sneller. Als je liever niet over de 65 gaat en wilt toch snel optrekken, dan kun je 50cc(snel) monteren, kop vlakken waardoor je bakken met compressie krijgt, en dus sneller optrekt. Daarna kun je een beetje met de twv gaan spelen. Je moet zowieso een snellere uitlaat hebben, kies dan voor zoiets als een simpele Bullet ofzo.

Goeie 50cc snel's zijn bijv Airsal, Eurokit etc.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-9-2009 om 21:33 uur.


hey ik denk ik gaat me e ook even mee bemoeien :P TS weet wel wie ik ben.

Ik zou sowieso niet voor een 50cc snel gaan maar voor een 70 kstar.
omdat die dingen sowieso al super optrekken en met de juiste TWV nog beter. HD Kopje erop en je bent klaar, lekker optrekken en een mooie top van rond de 60.

snellere uitlaat heb ik hier nog liggen t wordt dan een proma gp want een bullet is nou neit echt van topkwaliteit en maakt een pleuris herrie, maar denk dat t toch een rs sigaar wordt dan want onder de brommer die TS nu heeft zit ook een sigaar en volgens mij bevalt t geluid wel van die uitlaat (of niet bo?) :P



 
gravedigger666 18-9-2009 2:28 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
tomos trekt lekker op gaat op de ori setup net 65 en is dan nog best zuinig en als je normaal doet gaat het blok ook ewig mee


Sorry maar ik heb nog nooit een tomos meegemaakt die met standaard setup al 65 rijdt behalve dan die nieuwere.

groot nadeel van tomos is dat ze allemaal bij 1 van de keerringen lekken waardoor je bijna elke maand je atf olie bij kan gaan vullen.
 

Dit topic is 10370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved