Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorontsteking berekenen uit curve binnenrotor ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58675 - Voorontsteking berekenen uit curve ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 22-9-2009 0:13 Print reply
Posts: 7168
Kijk eens met een stroboscoop wat hij nu dan doet.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-9-2009 0:15 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


zo'n ding heeft dus wel 2 spoelen, 1 om de condensator in de CDI op te laden, en een signaalspoel. als de signaalspoel eerst een puls geeft, zonder dat er spanning op de condensator staat, gebeurt er vrij weinig natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-9-2009 om 0:12 uur.


duidelijk.

dat is het enige wat ik ook kon bedenken en lijkt me logisch.

 
Too cool for school!
PRO TUNING 22-9-2009 9:55 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Even een update, de NSR is net vastgelopen -_-, merkte helemaal niks in prestatieverlies of iets dergelijks, gewoon pats vast. even af laten koelen en hij starte met 1 kickje weer, presteerde nog hetzelfde dus er is hopelijk amper of geen schade. Maar even over de ontsteking, die stond blijkbaar niet goed . want de carb. was wel fijn afgesteld. En wat Martijn II dus ook al zei, dacht ik gewoon spiegelen. En die vervroeging word toch gewoon door de CDI geregeld? Ik dacht dat de stator enkel ervoor was om het "signaal" op te pikken. Nu vraag ik me af, is er überhaupt een mogelijkheid waarop ik dit kan laten werken op een linksdraaiend blok? of kan ik dat ding wel weg gooien.... Want ik heb zo t idee dat t in princiepe wel mogelijk moet zijn, de brommer liep bij volgas als een trein...

Dit bericht is gewijzigd door NSR-kerol op 21-9-2009 om 21:45 uur.


Er is nu gebeurt wat ik al aan zag komen helaas

De ontsteking werkt wel linksdraaiend, maar er staat geen merkteken voor op en dit is geen 180 graden en er zijn geen gegevens hierover, want deze stator is uitsluitend gemaakt voor rechts draaiende motoren met een andere bobine + CDI voor scooters.

Verder werkt deze curve van jouw bobine niet voor een brommer.

Wat je nog kunt proberen om hem op -10 graden statisch af te stellen.
 
NSR-kerol 22-9-2009 11:55 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Er is nu gebeurt wat ik al aan zag komen helaas

De ontsteking werkt wel linksdraaiend, maar er staat geen merkteken voor op en dit is geen 180 graden en er zijn geen gegevens hierover, want deze stator is uitsluitend gemaakt voor rechts draaiende motoren met een andere bobine + CDI voor scooters.

Verder werkt deze curve van jouw bobine niet voor een brommer.

Wat je nog kunt proberen om hem op -10 graden statisch af te stellen.


Dus wat jij zegt is dat het in princiepe wel mogelijk is, maar dat het een beetje tasten in het duister is... En kun je je nader verklaren over dat afstellen? Bedoel je dat nadat ik het merkteken gespiegeld heb? (dus zodat ie zowieso al precies andersom zit) en moet ik daarna de rotor er op zetten bij 10 graden na, of 10 graden voor het dode punt?
 
I'll be back.
NSR-kerol 23-10-2009 15:49 Print reply
Posts: 72
Voor de geïnteresseerden nog even een update

Ik wat zitten prutsen met de ontsteking en ik heb hem nu op 1,4mm voor het dode punt afgesteld. De NSR is nu mooi agressief, gaat mooi door zijn toeren heen en heeft een goeie top. Verder is al het gestotter verdwenen en hij wordt niet warmer dan 60 graden meer, ook niet met de hele tijd volgas. Dus het ziet er naar uit dat het blijkbaar wel mogelijk was om deze rechtsdraaiende ontsteking op een linksdraaiend motortje te plaatsen
 
I'll be back.

Dit topic is 8638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved