Tim_DR |
16-9-2009 18:42 |
Posts: 196 |
je hebt wel watergekoelde mtx'en hoor. ik heb een mtx50r, leuke brommer, zes versnellingen, en met een leuke setup heb je er ook veel plezier aan.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-9-2009 18:46 |
Posts: 9841 |
zijn die destijds ook in NL uitgebracht?
|
|
Too cool for school! |
|
Tim_DR |
16-9-2009 18:49 |
Posts: 196 |
in belgie allesinds wel.
zelfde blok als de nsr, gaat goed vooruit
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-9-2009 18:50 |
Posts: 9841 |
in NL niet voor zover ik weet, dus zijn mtxen niet watergekoeld.
zo simpel is het
anders bestaan er ook 80cc brommers, alleen niet in NL
|
|
Too cool for school! |
|
bart de schakelgek |
16-9-2009 18:51 |
Posts: 5987 |
wat martijn zegt, in nederland zijn niet 50cc lc uitgebracht
stomme wetjes en regeltjes lieten het niet toe destijds
maar nsr blok past er meteen in, is wel andersom schakelen dan.
|
|
Limburger |
|
Tim_DR |
16-9-2009 18:52 |
Posts: 196 |
in nl heb je ook alle mt5'en met 4bakken, maar hier had je gewoon 5bak. dus watergekoelde mtx'en bestaan wel
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-9-2009 19:01 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
in nl heb je ook alle mt5'en met 4bakken, maar hier had je gewoon 5bak. dus watergekoelde mtx'en bestaan wel
je begrijpt niet wat ik bedoel kerel.
Ik ga ook niet zeggen dat alle mensen dom zijn omdat er toevallig een paar domme mensen rondlopen.
Precies zo is een MTX niet watergekoeld, simpelweg omdat ze zo nooit zijn uitgebracht hier. En dus heeft het al helemaal geen nut om dat ding aan te bevelen of sowieso al te insinueren dat alle mtxen watergekoeld zijn (zoals jeroentjen doet).
|
|
Too cool for school! |
|
Tim_DR |
16-9-2009 19:06 |
Posts: 196 |
jij snapt mij ook niet helemaal
het is toch niet omdat ze bij jullie nooit zo zijn verkocht, dat ze daarom hier niet bestaan?
ik beveel hem toch zo geen brommer, ik wou juist zeggen dat er wel watergekoelde mtx'en zijn (niet in nederland dus..)
en het zijn toffe brommers
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-9-2009 19:09 |
Posts: 9841 |
ik zeg net dat ik niet zeg dat ze niet bestaan.
we begrijpen elkaar wel dan
ging erom dat het bs is om te zeggen dat mtx watergekoeld is, want ze zijn hier gewoon niet. en dat zei jij ook niet... maar jeroen wel.
|
|
Too cool for school! |
|
Tim_DR |
16-9-2009 19:22 |
Posts: 196 |
ok geen probleem dan
verder zou ik ook voor mtx kiezen, motorstukken enzo zijn gemakkelijker te krijgen dan tsx (vooral de mtx-ot) maar naar mijn mening is de mtx-ot niet zo mooi als de mtx-sh..
En ook tweedehands vind je veel meer onderdelen voor mtx dan voor tsx. mn maat heeft een tsx, en de cilinder was vastgelopen, maar tweedehands vind je er niet snel een, tenzij je een donor brommer koopt.
|
|
|
|
mtx-bart |
16-9-2009 22:56 |
Posts: 816 |
MTX en TSX zijn ongeveer hetzelfde. Ik denk dat de tsx iets crossbestendiger is omdat het frame imo iets steviger is als dat van de honda. Voor de MTX zijn echter simpelweg veel meer onderdelen te krijgen dan voor de TSX, en voor de MTX zijn ook heel erg veel 80cc blokken te vinden zodat hij een beetje snel te krijgen is. Zo'n 80 blokje voor een TSX is vrij zeldzaam. Succes met kiezen..
|
|
|
|
Micha.L |
17-9-2009 7:24 |
Posts: 535 |
Waarom zou je een 80cc blok onder je brommer willen gooien om hem sneller te maken? Een TSX met een belgische 50cc wil zeker ook vooruit hoor, ben daar maar zeker van ! Ik rijd met een be 50cc, 16mm Mikuni en Metrakit RK op mijn tsx om en nabij de 87 echte km's. En ik trek ontgrensde Senda's er met gemak uit Moet er wel bij zeggen dat de cil. iets aangepast is.
Maar dat dus even om te bewijzen dat die 80cc geen doorslaggevende optie hoeft te zijn voor TS.
En kijk eens op Marktplaats, cilindertjes zat hoor
En anders op 50cc.nl en mopshop.de, is wel wat duurder, maar je moet natuurlijk wel wat voor je brommertje over hebben he
|
|
|
|
PuchMaxiS72 |
17-9-2009 15:56 |
Posts: 343 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Waarom zou je een 80cc blok onder je brommer willen gooien om hem sneller te maken? Een TSX met een belgische 50cc wil zeker ook vooruit hoor, ben daar maar zeker van ! Ik rijd met een be 50cc, 16mm Mikuni en Metrakit RK op mijn tsx om en nabij de 87 echte km's. En ik trek ontgrensde Senda's er met gemak uit Moet er wel bij zeggen dat de cil. iets aangepast is.
Maar dat dus even om te bewijzen dat die 80cc geen doorslaggevende optie hoeft te zijn voor TS.
En kijk eens op Marktplaats, cilindertjes zat hoor
En anders op 50cc.nl en mopshop.de, is wel wat duurder, maar je moet natuurlijk wel wat voor je brommertje over hebben he
Akkoord,
Jullie zeggen wel allemaal wat de 80-cc opties zijn per bromfiets, maar als TS bijvoorbeeld in de randstad woont (net als ikzelf) is 80cc qua boetes niet erg gewenst, daar de politie toch regelmatig (opzich terechte, als je ziet wat hier rondrijdt) rollerbankcontroles houdt.
Met 50cc snel en een leuk uitlaatje kan je evengoed lekker optrekken zonder een al te hoge top en kosten.
Voor TSX is overigens meer dan zat te vinden, je moet alleen de jongens kennen die het spul hebben liggen (dat zijn er een paar, waarvan tenminste 1 op dit forum actief) en voor de rest is op Marktplaats ook veel te vinden.
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 17-9-2009 om 15:57 uur.
|
|
TSX gereviseerd |
|
mtx_owned |
17-9-2009 16:54 |
Posts: 2183 |
ik las in de startpost ook dat hij er een beetje mee wil crossen. Dan heb je toch meer baat bij een 80cc blok, loopt vaak niet eens harder als een opgefokte 50cc, maar wel stuk meer koppel, wat het crossen ten goede komt dus.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
17-9-2009 17:31 |
Posts: 9841 |
het feit dat er voor mtx meer onderdelen te krijgen zijn laat wel weer zien dat er al genoeg gesneuveld zijn omdat het begaaide hokken zijn
|
|
Too cool for school! |
|