Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #58672 - honda mtx vs suzuki tsx, wat is het...
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 7619 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-CrJarvin- |
16-9-2009 16:55 |
Posts: 362 |
hej,
ik ben van plan om een brommer voor op de weg te gaan kopen (met kenteken natuurlijk). maar ik zit een beetje te dubben over de tsx en mtx.
ik wil ze allebei flink ophogen en ook zo maken dat ze er als een crosser uitzien omdat ik ook een beetje mee wil crossen. ik zou de mtx om willen spuiten maar de tsx denk ik niet. maar het gaat nu ff nie over de kleuren
dus kunnen jullie mij wat vertellen over deze twee en vergelijken?
tanx
Dit bericht is gewijzigd door jarvimt5 op 16-9-2009 om 17:02 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
Rieju_Stefan |
16-9-2009 16:57 |
Posts: 1146 |
ik zou de mtx doen, zien er mooier uit en is nog wel wat moois van temaken anders..
en er zijn overal wel onderdelen voor tekrijgen
|
|
|
|
Micha.L |
16-9-2009 17:07 |
Posts: 535 |
Voor een TSX zijn ook goed onderdelen te vinden hoor.. Minder weliswaar, maar je vind bijna alles wel
|
|
|
|
Christian-tsx |
16-9-2009 17:23 |
Posts: 856 |
in principe maakt het niks uit. allebei degelijke brommers en hebben veel van elkaar weg.
nadeel van tsx is de originele achtervelg maar een mtx velg is makkelijk pas te maken.
ook een nadeel van de tsx is de koppeling, dit is een appart systeem, maar als het gewoon goed werkt heb je er niks geen werk mee.
nadeel van de mtx, is het frame, vlak bij de uitlaat, wat vaak scheurt. (heb er veel gezien met dit probleem)
allebij nadelen, dus het is maar net wat je zelf het mooiste vind.
onderdelen zijn voor beide genoeg te krijgen. alleen zijn voor tsx vaak alleen originele onderdelen verkrijgbaar die duur zijn.
mtx heeft meer imitatie.
|
|
|
|
Harm |
16-9-2009 17:24 |
Posts: 3032 |
Kijk wat je kan vinden voor een mooie prijs. Voor een Mtx is meer snel spul te krijgen maar een Tsx gaat ook zonder al teveel moeite naar de 80.
Ik kan geen reden noemen waarom je de ene of de andere moet pakken, net wat je mooi vindt of tegen komt zeg ik.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
degoelaman |
16-9-2009 17:28 |
Posts: 136 |
Honda MTX heb je toch ook watergekoeld en met schijfrem voor?
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
kenny77 |
16-9-2009 17:31 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
Honda MTX heb je toch ook watergekoeld en met schijfrem voor?
Of een mtx- r (1 of 2) 80 die niet legaal op brommer kenteken staat.
Of een mtx r voorvork die aangepast is en in een mtx-sh is gezet.
Met een water gekoeld nsr50, mbx80, etc erin gezet.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
oke maar niet standaard dus.
Maar ik zou dan een Honda MTX nemen, als daar een NSR blok in past.
Een mtx-sh, daar past het in.
Of als je dan 50cc wil rijden kan je het blok van een mtx-sh ook ombouwen naar watergekoeld.
Scheelt waarschijnlijk in de kosten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-9-2009 om 17:37 uur.
|
|
|
|
degoelaman |
16-9-2009 17:33 |
Posts: 136 |
oke maar niet standaard dus.
Maar ik zou dan een Honda MTX nemen, als daar een NSR blok in past.
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
-CrJarvin- |
16-9-2009 17:35 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
in principe maakt het niks uit. allebei degelijke brommers en hebben veel van elkaar weg.
nadeel van tsx is de originele achtervelg maar een mtx velg is makkelijk pas te maken.
ook een nadeel van de tsx is de koppeling, dit is een appart systeem, maar als het gewoon goed werkt heb je er niks geen werk mee.
nadeel van de mtx, is het frame, vlak bij de uitlaat, wat vaak scheurt. (heb er veel gezien met dit probleem)
allebij nadelen, dus het is maar net wat je zelf het mooiste vind.
onderdelen zijn voor beide genoeg te krijgen. alleen zijn voor tsx vaak alleen originele onderdelen verkrijgbaar die duur zijn.
mtx heeft meer imitatie.
en als je het hebt over de kwaliteit van het frame en blok en over hoe zwaar ze zijn en hoe snel ze optrekken met de zelfde tandwiel verhouding en setup?
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
Christian-tsx |
16-9-2009 17:57 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jarvimt5
[...]
en als je het hebt over de kwaliteit van het frame en blok en over hoe zwaar ze zijn en hoe snel ze optrekken met de zelfde tandwiel verhouding en setup?
wat ik zeg bij mtx, onder de tank waar de uitlaat begint is een slecht punt.
als het blok gewoon goed is, dus goede lagers en krukas etc. zal de kwaliteit ongeveer gelijk liggen.
setup is niet te zeggen, als je wilt kun je beide brommers 100 laten lopen, en helemaal origineel lopen ze allebei 50km per uur.
ik heb altijd tsx gereden, met een 50cc snel, 16mm carb. en standaard uitlaat loopt een tsx erg mooi. zo heb ik lang gereden.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
16-9-2009 18:25 |
Posts: 3376 |
het is gewoon wat jij het mooiste vind
want beide brommers zijn degelijk
onderdelen genoeg
en kunnen beide snel allen kan een mtx sneller dmv 80 cc blok met
125 cc cilinder
|
|
|
|
jeroentjen13 |
16-9-2009 18:29 |
Posts: 850 |
mtx is watergekoeld, dus in principe beter vr de cros omdat je dan altijd goede koeling hebt.
tsx trekt naart schijnt niet zo goed standaard.
|
|
|
|
bart de schakelgek |
16-9-2009 18:33 |
Posts: 5987 |
mtx ot is wat vierkanter en ouderwetser
mtx sh kan watergekoeld gemaakt worden, is ook een hele degelijke brommer
tsx kan ook watergekoeld gemaakt worden maar die blokken zie je niet veel en zijn duur... maar de luchtgekoelde zijn ook heel goed en betrouwbaar
ik heb ze alledrie gereden maar ik kan niet kiezen welke van de 3 ik beter vind... heb net zo veel lol gehad met elke van de 3
|
|
Limburger |
|
TECstar |
16-9-2009 18:35 |
Posts: 4664 |
is meer een kwestie van smaak vind ik
ik zou voor de mtx gaan
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-9-2009 18:36 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
mtx is watergekoeld, dus in principe beter vr de cros omdat je dan altijd goede koeling hebt.
tsx trekt naart schijnt niet zo goed standaard.
wauw, in 2 zinnen zeg je 3 dingen die gewoon bullshit zijn.
MTX is niet watergekoeld, LC hoeft ook helemaal niet beter te koelen en tsx trekt net zo goed als een mtx standaard... maar wie rijdt er nou standaard?
TSX is prima spul en is nog zat voor te krijgen. Kan zelf weinig bedenken wat de doorslag zou moeten geven, dus komt het wss op de looks aan. Kwalitatief zit er geen verschil tussen.
TSX heeft tenminste full floater systeem ipv prolink.
maar dat is eigenlijk een ander naampje voor hetzelfde systeem
|
|
Too cool for school! |
|
Downside |
16-9-2009 18:38 |
Posts: 232 |
ik rijd al een tijdje tsx, maar naar mijn mening rijd de tsx veel confortabeler dan de mtx (volgensmij sh of ot)
|
|
Ride It Like Ya Stole It |
|
Dit topic is 7619 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|