Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraagjes over NSR50 LC !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58671 - Vraagjes over NSR50 LC !
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AmsterdamNSR 16-9-2009 16:45 Print topicpost
Posts: 4
Ik heb sinds gister een Honda NSR 50
Die heb ik geruild voor mijn oude SR5 ditech

De nsr verkeerd in zeer goeie staat en is nog helemaal standaard.

Daar wil ik natuurlijk iets aan veranderen
maar weet niet wat ik allemaal kan doen..

Passen Honda NS1 Velgen op een NSR50 ?

En ik wil een 70cc Welke is dan et bestte ?
ik zelf dacht aan die van malossi,
Hoeveel mm Carburateur moet ik er dan bij nemen en welke uitlaat?

ik wil ongeveer de 115 km/h halen en lekker vlot optrekken


 

honda-mbx 16-9-2009 16:58 Print reply

Posts: 1688
70cc malossi (incl goede kop)
18mm keihin
homoet pijp

en dan even rommelen met tandwielen

NS1 velgen zijn pas - te - maken in NSR.
 
ik vlam je..
knoffy 16-9-2009 17:52 Print reply
Posts: 610
mallossie met tecno uitlaat en 20/24 mm carb en dan even met je vertanding kijken 107 valt iedergeval te halen met 16-42 dacht ik
 
degoelaman 16-9-2009 21:04 Print reply

Posts: 136
je kan er ook een 80cc blok met 6 versnelingen (close-ratio) onder hangen en dan z´n athena 110cc met 32 carb en opmaat pijp en kop.
Dan wil tie wel 115+ en trekt hij wel lekker vlot op
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
mtx-motard 16-9-2009 21:22 Print reply

Posts: 14947
ns1 wielen passen niet zo goed in een nsr.

je zit met de voorvork. daar zou je een ns1 voorvork voor moeten hebben.

en de achterbrug past niet, want het gat in je frame is nu 12 mm en moet dan naar 14 mm. oke, opboren.

en de veerophanging van ns1 staat uit het midden, en bij nsr in het midden mét prolink (ns1 zonder)

daarbij heeft ns1 ook een schijfrem achter, dus moet je de achterrem kompleet aanpassen.


overigens kun je gewoon een ns1 of mbx 80cc motorblok kopen. die passen wél in 1x. let op want ns1 blokken hebben een compleet andere ontsteking waardoor je kabelboom niet uit komt. ns1 heeft ook compleet ander cdi unit.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
AmsterdamNSR 16-9-2009 21:39 Print reply
Posts: 4
ik wil eerst ff een tijdje met de 50cc rijden
Ongeveer 1,5 maand
En wil deze dan ontgrenzen ,
waar zitten de begrenzers en hoe hard zal hij dan lopen ?

En over de uitlaat is het bij mij nog niet duidelijk welke ik moet nemen (voor bij de malossi 70)
en Is de malossi 70 beter dan die van athena ?
 
Voetentje 16-9-2009 21:47 Print reply

Posts: 2356
De athena 110 gaat wel ietjes harder als de malossie 70 maar hij heeft vooral veel meer koppel. De athena maakt ook minder toeren en is dus ook slijtvaster.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mtx-motard 16-9-2009 22:09 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
De athena 110 gaat wel ietjes harder als de malossie 70 maar hij heeft vooral veel meer koppel. De athena maakt ook minder toeren en is dus ook slijtvaster.


meer koppel = zwaardere vertanding monteren. dus harder rijden op top.

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
AmsterdamNSR 17-9-2009 17:41 Print reply
Posts: 4
Maar welke 70cc zouden jullie mijn aanraden ?
Die van malossi of athena of een andere ?
en met welke uitlaat erbij,
Moet ik dan ook een andere membraam nemen ?

wat moet ik dan allemaal halen om em perfect te laten lopen
Snel optrekken en lekker vlot +/- 115km/h.

Budget heb ik niet geld speelt geen rol.


p.s
wil geen 80 blokkie eronder.


 
kenny77 17-9-2009 18:24 Print reply

Posts: 29286
Als budget geen rol speelt, een daytona mini (60cc'tje) zoeken in het buitenland.

anders inderdaad malossi.
70cc van helden uitlaat (als die ze nog maken)
nsr50 membraan , met carbonnen klepjes volstaat.
hpi, ns1 ontsteking (als die op nsr50 blok past?), of cr80 elsinore ontsteking.

cilinderkopje laten bereken en laten maken.

Mbx80 6 bakje erin zetten.

24mm mikuni carburateur'tje.

En dan op de testbank laten afstellen.

Dan loopt hij wel leuk.
 

Dit topic is 1172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved