Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wallaroo doet niks tot de 30

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58653 - wallaroo doet niks tot de 30
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda wallaroo 18-9-2009 21:40 Print reply

Posts: 973
dat ik het lees anders weet ik nu ook niet wat jij typt
ik ga wel ergens anders naar toe

er word nooit wat fatsoenlijks gezegt aleen maar gezeik
 
ErikVerkade 18-9-2009 21:47 Print reply

Posts: 980
DAT LEGT AAN DE POWERBAND VAN DE CILINDER luldebehanger die lach bij je vorige cilinder schijnbaar lager in je toeren dus was het gewoon goed dat er slap veertjes in zatten bij deze cilinder lecht hij schijnbaar hoger dus moet je er sterkere veertje is zodat je koppeling pas hoger in je toeren pak omdat hij daar meer kracht heef
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-9-2009 21:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kenker, LEES nou eens wat hij in zn laatste post zegt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kanker, waarom ga jij niet gewoon fietsen? een bromfiets/scooter is DUIDELIJK niet voor jou weggelegd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kanker[ een eind op dan.
word verdomme in ELK topic gezeg HOE en WAT je moet doen. NOOIT lees je het.



kijk royal, ik weet dat je je hieraan ergert maar dat kan ook anders lijkt me.. pp hiervoor
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Royal Club 18-9-2009 21:51 Print reply

Posts: 60390
ik mag niet alles. was het maar zon feest, het feit dat jij over 1 voertuig al 34 topics moet maken zegt mij wat over jou aanleg voor brommers.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda wallaroo 18-9-2009 21:53 Print reply

Posts: 973
neenee
dat is niet allemaal van dezelfde
maar dit forum is toch om iets te vragen als je een probleem hebt dan vraag je iets dan is het niet goed
 
Royal Club 18-9-2009 21:57 Print reply

Posts: 60390
http://www.brommerforum.nl/showtopic/58653/1

op pagina 1 is het antwoord door niek al gegeven. waarom blijf je doorvragen alsof het antwoord niet gegeven is?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda wallaroo 18-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 973
omdat ik dacht dat het ook valse lucht kon zijn enzo
ik had mijn kop eraf gehaald hij blies lucht dus de koppakking was kapot toen trok hij wat beter maar nog niet goed

snap je?
 
Royal Club 18-9-2009 22:00 Print reply

Posts: 60390
nee.
want waarom zou je alleen last van valse lucht hebben onder de 30kmu?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda wallaroo 18-9-2009 22:02 Print reply

Posts: 973
dat weet ik niet vond ik ook raar
ik kwam erachter toen er een gat in mijn waaier kap zat hij trok ook voor geen flikker na de 30 wel en met nieuwe pakking nog niet helemaal goed


 
Royal Club 18-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 60390
ik volg jou echt totaal niet, kom over 2jaar maar terug als je heb leren zinnen maken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda wallaroo 18-9-2009 22:07 Print reply

Posts: 973

 
Henk-88 18-9-2009 22:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik volg jou echt totaal niet, kom over 2jaar maar terug als je heb leren zinnen maken



Nja, je moet miscommunicatie los zien van andere zaken.

Hij heeft gewoon een probleem; luister naar 'm en verdiep je er in en vraag door als je het niet snapt wat 'ie bedoelt of reageer niet.

Niet de zooi op de spits drijven Keiji.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kurzel 18-9-2009 22:24 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo


Ik vind het een beetje jammer dat je zo doet...
Dat terzijde.


Als je brommer het niet (goed) doet, ga dan de volgende basisprinciepes na:

Je hebt 4 dingen nodig:

Zuurstof, brandstof, compressie, en een vonk.

Hieruit volgt aandrijving.

Ga van daaruit alles controleren, en er dieper op in:

Zuurstof:
Krijgt hij genoeg zuurstof?
Is de zuurstof goed in verhouding met de brandstof?
Is je luchtaansluiting van je carb de enige plek waar het vandaan kan komen?

Brandstof:
Krijgt hij uberhaupt (de goede) brandstof,
Is de brandstof in de juiste verhouding met de zuurstof.
In dit geval met tweetakt: is er niet teveel olie bij de brandstof gemengd?

Compressie:
Wijst zichzelf, cilinder en zveren nog goed?

Vonk:
Is je bougie nog goed?
Is het de juiste hittegraad?
Is de vonk sterk genoeg? (bobine)
Vonkt de bougie regelmatig genoeg? (CDI)
Staat de voorontsteking op het juiste tijdstip?

Als dit alles goed is, dan krijg je sowieso een lopende motor.
lopende motor zorgt voor aandrijving.


In dit geval, scooter, gaat via:
Vario met rollen, v-snaar, koppeling met veren.
Hier ga je weer alles na:

Vario:
Is je vario nog recht?
Zitten je rolletjes nog goed in de vario?
Zijn de rollen het juiste gewicht?

Snaar:
Is de snaar nog intact?
Is de snaar niet te groot of te klein?

Koppeling:
Is de koppeling nog recht?
Is de drukveer afgesteld op je overbrenging?
Zijn je trekveertjes sterk genoeg?
Hebben de segmentjes nog goede grip?



((Eventuele aanvullingen/wijzigingen zijn welkom))


Als dit allemaal klopt, dan loopt je scooter goed.

In dit geval is dat niet zo, dus ga je na waar het probleem zit, neem er je tijd voor, en denk steeds erbij na over waar je mee bezig bent en waar het voor dient.
Probeer niet te makkelijk dingen te zien als: ooh, dat is nog wel goed, OF: dat kan toch niet stuk, OF: daar kan het helemaal niet aan liggen.

Uiteindelijk kom je dan vanzelf een onregelmatigheid tegen, waar je een oplossing voor moet hebben. Bijvoorbeeld het vervangen van het onderdeel.

Als je hier niet uitkomt, ben je natuurlijk maar al te vrij om het te vragen

Ik zeg:
succes ermee, houd ons maar op de hoogte ofzo...


Groeten,
Kurzel

Dit bericht is gewijzigd door Kurzel op 18-9-2009 om 22:24 uur.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Henk-88 18-9-2009 22:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
Probeer niet te makkelijk dingen te zien als: ooh, dat is nog wel goed, OF: dat kan toch niet stuk, OF: daar kan het helemaal niet aan liggen.



Daar gaat het vaak mis idd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kurzel 18-9-2009 22:47 Print reply

Posts: 2369
Net pas even het hele topic doorgelezen,
en ik kom tot de conclusie dat ik maar een klein stuk uit mijn vorige post hoef te quoten:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
Koppeling:
Is de koppeling nog recht?
Is de drukveer afgesteld op je overbrenging?
Zijn je trekveertjes sterk genoeg?
Hebben de segmentjes nog goede grip?

In dit geval is dat niet zo, dus ga je na waar het probleem zit, neem er je tijd voor, en denk steeds erbij na over waar je mee bezig bent en waar het voor dient.
Probeer niet te makkelijk dingen te zien als: ooh, dat is nog wel goed, OF: dat kan toch niet stuk, OF: daar kan het helemaal niet aan liggen.


wat ik hiermee dus wil zeggen is het volgende:

Zodra jij sterkere trekveertjes hebt gemonteerd (zoals niek al 3x gezegd heeft!), en je er een rondje op gereden hebt om te kijken hoe het nu is.

Heb je pas weer een reden om hier te posten
of als je je koppeling niet loskrijgt ofzo

Groeten,
Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

Dit topic is 5928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved