Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versnelings bak zit vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58651 - versnelings bak zit vast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skullboy1994 15-9-2009 19:54 Print topicpost
Posts: 77
hallo

ik heb een yamaha dt 50 mx.
ik was aan het crossen vandaag en toen bleef die vast zitten in zijn 2.
ik kreeg het pokje niet naar beneden en niet om hoog.
nu heb ik kijhard op de pook getrapt en zat die los.
hij wil wel in zijn vrij en in de 1 maar als je heem weer in de 2 zet zit die weer vast.

wat kan dit zijn
 

kenny77 15-9-2009 19:58 Print reply

Posts: 29286
kromme schakelvork? kapotte wals?

Haal de koppelings kap eens eraf als het daar allemaal nog goed zit, zul je het blok even moeten splitsen.
 
skullboy1994 15-9-2009 20:00 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
kromme schakelvork? kapotte wals?

Haal de koppelings kap eens eraf als het daar allemaal nog goed zit, zul je het blok even moeten splitsen.


heb de deksel er al afgehad.
maar moet ik nu de caters van elkaar halen.

 
stevoo 15-9-2009 20:02 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skullboy1994
[...]


heb de deksel er al afgehad.
maar moet ik nu de caters van elkaar halen.



Ja blok er onder uit,cillinder enz er af en blok openmaken.
 
MembraaNN beunhaas!!
skullboy1994 15-9-2009 20:05 Print reply
Posts: 77
ik heb net het blok weer 2 maand in elkaar
ijgenlijk geen zin om uit elkaar te halen
 
riccardot 15-9-2009 20:07 Print reply

Posts: 1096
Dan gooi je hem in de prullenbak.
 
kenny77 15-9-2009 20:07 Print reply

Posts: 29286
Dan zul je het waarschijnlijk met een versnelling moeten doen.
Blokje van een dt is toch zo gesplitst.
 
skullboy1994 15-9-2009 20:15 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Dan gooi je hem in de prullenbak.


kop jij eerst maar een nieuwe druk stift

 
ChielTZR 15-9-2009 20:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skullboy1994
[...]


kop jij eerst maar een nieuwe druk stift



als ie nog goed is, dan heeft dat toch 0,00000% zin?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
riccardot 15-9-2009 20:18 Print reply

Posts: 1096
Als je ff leest, hierzo:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
...

Hartstikke krom dus. Heb ff een nieuwe besteld, maar vroeg me af hoe dat ding krom kan zijn? Anders wordt die nieuwe ook krom. Hij heeft altijd goed gereden, opeens wou die niet meer koppelen.

Bvd,
RT.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 15-9-2009 om 19:13 uur.


Zie je dat ik dat al heb gedaan.

Je wil je carters niet splitsen, maar toch kunnen schakelen? Beetje raar.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 15-9-2009 om 20:19 uur.
 
skullboy1994 15-9-2009 20:21 Print reply
Posts: 77
ik kijk morgen wel ff goed als ik uit school kom ff kopeling er af.
dan horen julli wel weer van mij

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-9-2009 20:23 Print reply

Posts: 9841
je pedaal lostrappen is wel het laatste wat in me op zou komen kans dat je schakelsysteem nu een kapot onderdeeltje heeft is een stuk groter, ipv kwestie van een veertje terugzetten.

maja.
soms moet je het op de nare manier leren.

 
Too cool for school!
skullboy1994 15-9-2009 20:25 Print reply
Posts: 77
ik heb nog en blok lige in onderdelen

 
Royal Club 15-9-2009 20:25 Print reply

Posts: 60390
zullen toch je carters van elkaar moeten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Floris-tsx 29-9-2009 17:33 Print reply

Posts: 3225
je moet ff kijke.
bij tsx is het zo dat de schakelstang eindigt op een heel klein (half) tandwieltje
en aan het eind van de stang zit een soort groot gat met de tandjes eraan. Ik had laatst hetzelfde probleem. kon voor geen meter m in de versnelling krijge. je moet ff kijke dat dat halve tandwieltje gewoon kan draaien. (om daarbij te kunne: wel ff je drukgroep eraf halen) zoniet, moet je echt je carters van elkaar halen.
Dit geldt natuurlijk alleen als dat ook zo is bij de dt. Denk dat de blokkies ongeveer gelijk aan elkaar zijn.
succes ermee.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved