Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx blijft lekke bij uitlaat poort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58649 - tsx blijft lekke bij uitlaat poort
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mestyle 15-9-2009 19:09 Print topicpost
Posts: 630
mijn tsx blijft lekke bij de uitlaat poort ik vind dit best irritant maar is het schadelijk zit nieuwe pakking tussen
kan dit komen doordat er geen orginele uitlaat opzit??
 

st.nyksterdriver 15-9-2009 19:40 Print reply
Posts: 3376
hoeveel smeer je dat ding ? en nee tis niet schadelijk
 
Pixl 15-9-2009 19:47 Print reply

Posts: 3125
Dit zal geen problemen opleveren, hier heb ik af en toe ook last van. Niet druk om maken Misschien die boutjes strakker vast draaien, of als ze bijna kapot gedraaid zijn (heb ik ook) ff nieuwe voor zien te scoren Zijn bij een bouwmarkt oid wel te krijgen

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 15-9-2009 om 19:47 uur.
 
So fuckin' what!?
mestyle 15-9-2009 20:00 Print reply
Posts: 630
zitten inbus in kan het dan zijn dat die te lang zij ??
en ik smeer gewoon 1 op 50
 
steef ts70xk 15-9-2009 20:02 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
zitten inbus in kan het dan zijn dat die te lang zij ??
en ik smeer gewoon 1 op 50

als ze te lang zijn zit hij ook niet goed vast lijkt me en dan maakt hij tering herie.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-9-2009 20:16 Print reply

Posts: 9841
waarom is dat niet schadelijk?

Besef je wel dat bij een tweetakt het verse mengsel voor een deel door de uitlaat gaat waarna het door de resonantie in de expansie teruggeblazen wordt in de cilinder om daarna verbrand te worden.

Dit betekent dus dat als je een lek hebt bij je uitlaatflens er valse lucht bij je verse mengsel kan komen waardoor je een te arm mengsel krijgt.

een te arm mengsel onder belasting kan binnen een heel korte tijd een heel mooi gat in je zuiger branden omdat de gloeiend hete zuurstof als plasmabrander gaat werken.

als je gaten in je zuiger niet schadelijk vindt geef ik je gelijk, maar ik vind dat niet


 
Too cool for school!
Pixl 15-9-2009 20:33 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom is dat niet schadelijk?

Besef je wel dat bij een tweetakt het verse mengsel voor een deel door de uitlaat gaat waarna het door de resonantie in de expansie teruggeblazen wordt in de cilinder om daarna verbrand te worden.

Dit betekent dus dat als je een lek hebt bij je uitlaatflens er valse lucht bij je verse mengsel kan komen waardoor je een te arm mengsel krijgt.

een te arm mengsel onder belasting kan binnen een heel korte tijd een heel mooi gat in je zuiger branden omdat de gloeiend hete zuurstof als plasmabrander gaat werken.

als je gaten in je zuiger niet schadelijk vindt geef ik je gelijk, maar ik vind dat niet




Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord, maar het zou maarzo kunnen.
 
So fuckin' what!?
mestyle 15-9-2009 20:37 Print reply
Posts: 630
en wat kan ik er doen heo testen ?
of gewoon eerst even opmeten of de bouten niet te lang zijn en dan eventueel ringetjes ertussen ?
 
ChielTZR 15-9-2009 20:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
en wat kan ik er doen heo testen ?
of gewoon eerst even opmeten of de bouten niet te lang zijn en dan eventueel ringetjes ertussen ?


Dat hoef je niet met deo te testen, als hij lekt dan lekt het gewoon.
gewoon goede schroefjes gebruiken die erin horen en goed aandraaien met pakking.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mestyle 15-9-2009 20:47 Print reply
Posts: 630
laats keek ik ook of er niet teveel olie inzat en toen ik hem rechtop had staan kwam er olie uit maar het leek alsof er wat op dreef benzine of zo. en strakker als die nu zit kan die niet ben goeie schroefjes die erin zitten en hij maakt ook een rammelend/ tikkend geuid nu heb ik gehoord dat de krukas lagers nogal snel slijten bij tsx maar dit moet niks met het lekken te maken hebben ?
 
Pixl 15-9-2009 20:51 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
laats keek ik ook of er niet teveel olie inzat en toen ik hem rechtop had staan kwam er olie uit maar het leek alsof er wat op dreef benzine of zo. en strakker als die nu zit kan die niet ben goeie schroefjes die erin zitten en hij maakt ook een rammelend/ tikkend geuid nu heb ik gehoord dat de krukas lagers nogal snel slijten bij tsx maar dit moet niks met het lekken te maken hebben ?


Heb je er wel een pakking tussen zitten?
 
So fuckin' what!?
mestyle 15-9-2009 20:53 Print reply
Posts: 630
de hele kop heb ik nieuwe pakkings tussen gedaan
 
Pixl 15-9-2009 20:54 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
de hele kop heb ik nieuwe pakkings tussen gedaan


Het gaat toch om je uitlaat ?
 
So fuckin' what!?
mestyle 15-9-2009 20:56 Print reply
Posts: 630
ja maaar daar zit ook nieuwe pakking tussen
 
steef ts70xk 15-9-2009 20:58 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
ja maaar daar zit ook nieuwe pakking tussen

heb je die nagetroke toen hij warm was??? dat moest ik altijd doen als hij warm was kon ik zo weer 2slage aandraaie
 
Pixl 15-9-2009 20:58 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
ja maaar daar zit ook nieuwe pakking tussen


Dat bedoelde ik dus Maar, als je de bouten goed hebt aangedraaid en ze zijn niet te lang dan ligt daar het gerammel iig niet aan.
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 2070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved