Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Drukstift krom

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58648 - Drukstift krom
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 15-9-2009 19:09 Print topicpost

Posts: 1096
Besten.

Gisteren wou ik wegrijden met de brommer (suzuki tsx), maar toen ik hem in de 1 trapte en de koppeling losliet gebeurde er niks.
De koppeling wou dus niet koppelen.
Uiteindelijk wilde die wel rijden met veel geslip.

Vandaag even de vliegwielkap eraf gehaald, en de drukstift eruit gehaald. Een foto daarvan kun je hier zien:
http://img98.imagesh...9633/15092009285.jpg

Hartstikke krom dus. Heb ff een nieuwe besteld, maar vroeg me af hoe dat ding krom kan zijn? Anders wordt die nieuwe ook krom. Hij heeft altijd goed gereden, opeens wou die niet meer koppelen.

Bvd,
RT.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 15-9-2009 om 19:13 uur.
 

-simon- 15-9-2009 19:17 Print reply

Posts: 8211
ketting er afgevlogen ofzo? dan willen die dinger ook wellis krom gaan.

ff tussen de bankschroef en je kunt weer rijden tot je de nieuwe hebt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
riccardot 15-9-2009 19:28 Print reply

Posts: 1096
Dacht ik ook al aan, maar nee ketting is er niet afgevlogen.
Wacht liever ff op een nieuwe, anders gaat die keerring ook weer kapot omdat dat ding zo ruw is.
 
Banaan 15-9-2009 20:04 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Dacht ik ook al aan, maar nee ketting is er niet afgevlogen.
Wacht liever ff op een nieuwe, anders gaat die keerring ook weer kapot omdat dat ding zo ruw is.


zonder koppeling kan je ook rijden hoor
 
riccardot 15-9-2009 20:06 Print reply

Posts: 1096
Klopt.
Alleen niet handig bij stoplichten, en niet goed voor je blok.
Maar hoe komt dat ding krom?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-9-2009 20:07 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


zonder koppeling kan je ook rijden hoor



verder nog domme ideeen? laat maar gewoon!!

drukstift gaat krom door afvliegende ketting, maar als die al beetje krom was gaat die snel krommer tijdens gebruik
 
riccardot 15-9-2009 20:09 Print reply

Posts: 1096
Oke, bedankt.
Dan was die waarschijnlijk al iets krom idd.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-9-2009 20:17 Print reply

Posts: 9841
als ie ooit een optater heeft gehad kan ie krom geworden zijn. Ga je dan vaak koppelen dan zal ie krommer worden en ga je het pas merken.

edit: kutcaspar was me duidelijk voor.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 15-9-2009 om 20:22 uur.
 
Too cool for school!
riccardot 15-9-2009 20:22 Print reply

Posts: 1096
Ah oke ja dat kan wel idd.
Maar hij wilde wel ineens niet meer koppelen. Of is dat gewoon de druppel geweest in een keer?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-9-2009 20:23 Print reply

Posts: 9841
niet meer koppelen of niet meer ontkoppelen?

 
Too cool for school!
mtx-motard 15-9-2009 20:33 Print reply

Posts: 14947
gewoon honda MT kopen, zit een drukstift in die niet krom kan
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
riccardot 15-9-2009 22:21 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
niet meer koppelen of niet meer ontkoppelen?



niet meer koppelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gewoon honda MT kopen, zit een drukstift in die niet krom kan


maar de rest wel
dan nog liever een mtx, nooit van me leven mt

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 15-9-2009 om 22:22 uur.
 
yamahadt1986 15-9-2009 22:25 Print reply
Posts: 1713
het komt puur door het snelle wegrijden ik wou een keer een wheely maken en toen ging die krom omdat ik de koppeling te snel liet schieten en dan wil dat wel eens gebeuren.

later heb ik 10x van die stiften gedraait op de draaibank van superhoogwaardig staal en ze zijn nooit weer verrot gegaan heb het namelijk in 1 maand tijd een keer 2 jeer gehad maar dat was mischien toeval maar nu gebeurt het niet meer.

maar metaal veroudert dus kan zijn dat het op een gegeven moment moe wordt en dan gaat het krom of breekt het af
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-9-2009 22:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


niet meer koppelen



dan is je drukstift langer geworden

 
Leen 15-9-2009 22:28 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
het komt puur door het snelle wegrijden ik wou een keer een wheely maken en toen ging die krom omdat ik de koppeling te snel liet schieten en dan wil dat wel eens gebeuren.

later heb ik 10x van die stiften gedraait op de draaibank van superhoogwaardig staal en ze zijn nooit weer verrot gegaan heb het namelijk in 1 maand tijd een keer 2 jeer gehad maar dat was mischien toeval maar nu gebeurt het niet meer.

maar metaal veroudert dus kan zijn dat het op een gegeven moment moe wordt en dan gaat het krom of breekt het af



damn, superhoogwaardig staal.

heb je dat van superman gekregen ofzo?
 
yamahadt1986 15-9-2009 22:31 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



damn, superhoogwaardig staal.

heb je dat van superman gekregen ofzo?



grapjas je snapt wel wat ik bedoel harder en steviger en beter matriaal

voorbeeld je heb alu van de gamma en karwei enz.
als je zo'n stripje alu buigt dan breekt het of schuurt het.
het kost ook geen drol daar.

als ik dan naar mijn metaalbedrijf ga dan heb ik beter kwaliteit en dan schuurt het niet dat bedoel ik
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 1773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved