Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Steeds langzamer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58641 - Steeds langzamer
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asbsolute16 15-9-2009 21:39 Print reply

Posts: 2485
met 1 vinger doordrukken, dat hoort niet. Je moet toch redelijk weerstand voelen als je die kickstart met je hand pakt.
 
sjosz 15-9-2009 21:44 Print reply

Posts: 463
Ik heb 8 bar compressie (gemeten zonder uitlaat). Ik ga ook nog een keer meten met. Is dit voldoende ?
 
Micha.L 15-9-2009 21:44 Print reply

Posts: 535
Met een vinger doordrukken zou absoluut niet mogen kunnen. En als je de brommer in zijn 1 zet en gaat aanlopen zou je ook behoorlijke weerstand moeten voelen. Ik krijg hem bijna niet verder gelopen in ieder geval.

Dus ik denk toch dat je zuigerveertjes naar de brommerhemel zijn.

Edit : je was me voor, maar iets staat me bij dat 8 redelijk laag is.. Weet niet meer zeker hoeveel het was, maar was boven de 10 imho.

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 15-9-2009 om 21:46 uur.
 
sjosz 15-9-2009 21:47 Print reply

Posts: 463
zit gvd een nieuwe zuiger in. is goed ingereden. en de 8 bar compressie is als je hem aanloopt. Ik donderdag de zuiger eruit halen. Heeft er iemand ideeen waar het anders aan kan liggen.

Het kan zijn de de compressie gewoon normaal is. Maar als je veel toeren maakt klinkt dat ding gewoon echt gaar zeg maar.

Membraan is net gecheckt en is ook goed.
 
asbsolute16 15-9-2009 22:06 Print reply

Posts: 2485
Rijd je goed warm voordat je je gas open trek? dus echt 10 minuten rustig aan rijden? Blokolie nog op pijl en vers? Denk toch echt dat dat lawaai een van je lagers is. Big-end, krukass, of misschien wel je naaldlager verrot waardoor je zuiger kantelt oid.

Hoeveel olie gooi jij in je benzine? En als je een pomp hebt, werkt die nog goed en geeft hij genoeg olie? Als hij opgevoerd is moet je je oliepomp een paar mm verder zetten.

Ik weet van mijn NSR, daar reed ik ook altijd volgas mee weg terwijl hij redelijk koud was. Op den duur merkte ik flink vermogen- compressieverlies

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 22:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 22:10 uur.
 
sjosz 16-9-2009 18:25 Print reply

Posts: 463
pomp werkt, hebben we nog ff getest. warmrijden heb ik niet echt gedaan moet ik zeggen.

Vrijdag de de cilinder erafhalen en kijken of we daar iets aan zien.

Niemand anders nog opties ???
 
sjosz 21-9-2009 13:46 Print reply

Posts: 463
Zuiger/cilinder is nog goed. Zuiger was ook nieuw dusja.

Het word steeds erger lijkt het. Wat nog te doen ? Weinig zin om het blok open te maken, moet ik fietsen :'(
 
Joel_koningslust 21-9-2009 13:47 Print reply

Posts: 14514
bigend niet eruit liggen?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Maeddy 21-9-2009 13:56 Print reply

Posts: 1059
wat voor hittegraad is de nieuwe bougie van je? Ik had laatst namelijk een soortgelijk probleem, en mijn bougie bleek verbrand.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
sjosz 21-9-2009 13:56 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
bigend niet eruit liggen?


Ik had gekeken voor speling op de krukas. maar er zit geen speling op.
 
sjosz 21-9-2009 13:59 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
wat voor hittegraad is de nieuwe bougie van je? Ik had laatst namelijk een soortgelijk probleem, en mijn bougie bleek verbrand.


Bougie heeft de goede kleur. Heeft altijd dezelfde bougie type ingezeten, dus daar kan het niet aan liggen

b8es volgens mij. Dus hittedraad 8. kan he
 
Maeddy 21-9-2009 14:03 Print reply

Posts: 1059
Ik zou voor de grap toch even een negen proberen. Mijn bougie was ook perfect van kleur. Maar toen ik hem er later uithaalde (1000 km later) toen zat er een dikke korrel aan, en was de afstand tussen de elektroden te groot (ja raar). Probeer eerst eens een bougie met hittegraad negen voordat je alles lostrekt is mijn advies.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
sjosz 21-9-2009 14:09 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Ik zou voor de grap toch even een negen proberen. Mijn bougie was ook perfect van kleur. Maar toen ik hem er later uithaalde (1000 km later) toen zat er een dikke korrel aan, en was de afstand tussen de elektroden te groot (ja raar). Probeer eerst eens een bougie met hittegraad negen voordat je alles lostrekt is mijn advies.


vriend van mij heeft die nog 1 liggen, ga ik proberen. Maar lijkt me sterk, ik heb altijd met dezelfde bougie soort bougies gereden (dus altijd dezelfde hittedraad)

Dit bericht is gewijzigd door mhfuriasm op 21-9-2009 om 14:36 uur.
 
Sherwin 21-9-2009 15:13 Print reply

Posts: 561
en je zuigerveren? die kunnen ook gwn op zijn hoor!, en wat voor cil had je? wnt je cilinderkop hoort er wel bij hoop ik? 8 is goed, maar zou toch voor 9 gaan...qua bougie
 
sjosz 21-9-2009 15:24 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
en je zuigerveren? die kunnen ook gwn op zijn hoor!, en wat voor cil had je? wnt je cilinderkop hoort er wel bij hoop ik? 8 is goed, maar zou toch voor 9 gaan...qua bougie


zuigerveren waren ook nieuw, en waren goed. Was meteor zuiger. cilinder + kop naar mijn weten origineel.


 

Dit topic is 3467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved