asbsolute16 |
15-9-2009 21:39 |
Posts: 2485 |
met 1 vinger doordrukken, dat hoort niet. Je moet toch redelijk weerstand voelen als je die kickstart met je hand pakt.
|
|
|
|
sjosz |
15-9-2009 21:44 |
Posts: 463 |
Ik heb 8 bar compressie (gemeten zonder uitlaat). Ik ga ook nog een keer meten met. Is dit voldoende ?
|
|
|
|
Micha.L |
15-9-2009 21:44 |
Posts: 535 |
Met een vinger doordrukken zou absoluut niet mogen kunnen. En als je de brommer in zijn 1 zet en gaat aanlopen zou je ook behoorlijke weerstand moeten voelen. Ik krijg hem bijna niet verder gelopen in ieder geval.
Dus ik denk toch dat je zuigerveertjes naar de brommerhemel zijn.
Edit : je was me voor, maar iets staat me bij dat 8 redelijk laag is.. Weet niet meer zeker hoeveel het was, maar was boven de 10 imho.
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 15-9-2009 om 21:46 uur.
|
|
|
|
sjosz |
15-9-2009 21:47 |
Posts: 463 |
zit gvd een nieuwe zuiger in. is goed ingereden. en de 8 bar compressie is als je hem aanloopt. Ik donderdag de zuiger eruit halen. Heeft er iemand ideeen waar het anders aan kan liggen.
Het kan zijn de de compressie gewoon normaal is. Maar als je veel toeren maakt klinkt dat ding gewoon echt gaar zeg maar.
Membraan is net gecheckt en is ook goed.
|
|
|
|
asbsolute16 |
15-9-2009 22:06 |
Posts: 2485 |
Rijd je goed warm voordat je je gas open trek? dus echt 10 minuten rustig aan rijden? Blokolie nog op pijl en vers? Denk toch echt dat dat lawaai een van je lagers is. Big-end, krukass, of misschien wel je naaldlager verrot waardoor je zuiger kantelt oid.
Hoeveel olie gooi jij in je benzine? En als je een pomp hebt, werkt die nog goed en geeft hij genoeg olie? Als hij opgevoerd is moet je je oliepomp een paar mm verder zetten.
Ik weet van mijn NSR, daar reed ik ook altijd volgas mee weg terwijl hij redelijk koud was. Op den duur merkte ik flink vermogen- compressieverlies
Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 22:10 uur.
Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 22:10 uur.
|
|
|
|
sjosz |
16-9-2009 18:25 |
Posts: 463 |
pomp werkt, hebben we nog ff getest. warmrijden heb ik niet echt gedaan moet ik zeggen.
Vrijdag de de cilinder erafhalen en kijken of we daar iets aan zien.
Niemand anders nog opties ???
|
|
|
|
sjosz |
21-9-2009 13:46 |
Posts: 463 |
Zuiger/cilinder is nog goed. Zuiger was ook nieuw dusja.
Het word steeds erger lijkt het. Wat nog te doen ? Weinig zin om het blok open te maken, moet ik fietsen :'(
|
|
|
|
Joel_koningslust |
21-9-2009 13:47 |
Posts: 14514 |
bigend niet eruit liggen?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Maeddy |
21-9-2009 13:56 |
Posts: 1059 |
wat voor hittegraad is de nieuwe bougie van je? Ik had laatst namelijk een soortgelijk probleem, en mijn bougie bleek verbrand.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
sjosz |
21-9-2009 13:56 |
Posts: 463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
bigend niet eruit liggen?
Ik had gekeken voor speling op de krukas. maar er zit geen speling op.
|
|
|
|
sjosz |
21-9-2009 13:59 |
Posts: 463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
wat voor hittegraad is de nieuwe bougie van je? Ik had laatst namelijk een soortgelijk probleem, en mijn bougie bleek verbrand.
Bougie heeft de goede kleur. Heeft altijd dezelfde bougie type ingezeten, dus daar kan het niet aan liggen
b8es volgens mij. Dus hittedraad 8. kan he
|
|
|
|
Maeddy |
21-9-2009 14:03 |
Posts: 1059 |
Ik zou voor de grap toch even een negen proberen. Mijn bougie was ook perfect van kleur. Maar toen ik hem er later uithaalde (1000 km later) toen zat er een dikke korrel aan, en was de afstand tussen de elektroden te groot (ja raar). Probeer eerst eens een bougie met hittegraad negen voordat je alles lostrekt is mijn advies .
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
sjosz |
21-9-2009 14:09 |
Posts: 463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Ik zou voor de grap toch even een negen proberen. Mijn bougie was ook perfect van kleur. Maar toen ik hem er later uithaalde (1000 km later) toen zat er een dikke korrel aan, en was de afstand tussen de elektroden te groot (ja raar). Probeer eerst eens een bougie met hittegraad negen voordat je alles lostrekt is mijn advies.
vriend van mij heeft die nog 1 liggen, ga ik proberen. Maar lijkt me sterk, ik heb altijd met dezelfde bougie soort bougies gereden (dus altijd dezelfde hittedraad)
Dit bericht is gewijzigd door mhfuriasm op 21-9-2009 om 14:36 uur.
|
|
|
|
Sherwin |
21-9-2009 15:13 |
Posts: 561 |
en je zuigerveren? die kunnen ook gwn op zijn hoor!, en wat voor cil had je? wnt je cilinderkop hoort er wel bij hoop ik? 8 is goed, maar zou toch voor 9 gaan...qua bougie
|
|
|
|
sjosz |
21-9-2009 15:24 |
Posts: 463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
en je zuigerveren? die kunnen ook gwn op zijn hoor!, en wat voor cil had je? wnt je cilinderkop hoort er wel bij hoop ik? 8 is goed, maar zou toch voor 9 gaan...qua bougie
zuigerveren waren ook nieuw, en waren goed. Was meteor zuiger. cilinder + kop naar mijn weten origineel.
|
|
|
|