Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Steeds langzamer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58641 - Steeds langzamer
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjosz 15-9-2009 14:07 Print topicpost

Posts: 463
Hey,

Mijn brommer (motorhispania furia) gaat steeds langzamer. Eerst ging hij gewoon 80 maar nou 70 ofzo. Als je in de toeren komt lijkt het net alsof hij inhoud, ook hoor je een beetje 1 rammelend geluid.

Maar er is 1000 km geleden een nieuwe zuiger ingekomen. Zelf denk ik dat het met de compressie te maken heeft. Kan het zijn dat een van de zuigerveren kapot is ?

Cilinder is destijds gehoond (eigenlijk alleen opgepoetst), en er is dezelfde maat zuiger ingekomen.

Bougie is vernieuwt. Weer met oude afstelling gereden met powerfilter. Carberateur uiteraard schoongemaakt. Vanalles geprobeerd.

Start wel nog goed.

Dit bericht is gewijzigd door mhfuriasm op 15-9-2009 om 14:08 uur.
 

asbsolute16 15-9-2009 14:14 Print reply

Posts: 2485
Vuil in carburateur/luchtfilter?

En waar komt het lawaai vandaan?
 
sjosz 15-9-2009 14:18 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Vuil in carburateur/luchtfilter?

En waar komt het lawaai vandaan?


Nee dat is het allebei niet. Ik rij nu met powerfilter in plaats van originele filter. Carburateur is meerdere malen schoongemaakt.

Het lijkt vanuit het blok te komen.
 
asbsolute16 15-9-2009 14:21 Print reply

Posts: 2485
Ben je ook van sproeier verandert sinds je van Orginele luchtfilter naar powerfilter bent gegaan?

Zoniet, dan is nu je zuiger/cilinder gaar
 
sjosz 15-9-2009 14:23 Print reply

Posts: 463
ja afstelling is ook goed. met powerfilter sproeier 94 en originele filter 82. Is goed afgesteld (naar mijn mening :P )

Maar zit een nieuwe zuiger in :S
 
Pixl 15-9-2009 14:44 Print reply

Posts: 3125
kijk eens naar je sproeier, kan goed zijn dat die verstopt zit. Maar waar dat geluid vandaan komt weet ik niet.
 
So fuckin' what!?
dutschbird 15-9-2009 14:49 Print reply

Posts: 1760
Als je denkt dat het compressie is zou je ook even je membraam en je keering kunnen checken.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
sjosz 15-9-2009 15:02 Print reply

Posts: 463
keerring ? Hij lekt nergens zover ik weet. Valse lucht checken dan ?

En stel ik membraan eraf, hoe zie ik of die goed of slecht is ? Want dat ding heb ik nog nooit eraf gehad.
 
Error1991 15-9-2009 15:08 Print reply

Posts: 939
heb je wel de goede maat zuiger erin zitten? niet dat je een overmaat nodig hebt ofzo, dat zou het ook kunnen verklaren
 
dutschbird 15-9-2009 15:12 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfuriasm
keerring ? Hij lekt nergens zover ik weet. Valse lucht checken dan ?

En stel ik membraan eraf, hoe zie ik of die goed of slecht is ? Want dat ding heb ik nog nooit eraf gehad.



de keering aan de ontstekings kant kan er niet goed inzitten en dus valse lucht trekken. je haalt je membraam eruit. houdt hem op ze kop en je kijkt er vanaf de onderkant door naar boven en kijken of je ziet oftie nog goed afsluit.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
sjosz 15-9-2009 15:14 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
heb je wel de goede maat zuiger erin zitten? niet dat je een overmaat nodig hebt ofzo, dat zou het ook kunnen verklaren


Dat was volgens de brommerboer niet echt nodig. Hij is ook niet echt gehoond, alleen een soort van opgepoetst, echt heel minimaal.
 
sjosz 15-9-2009 15:15 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



de keering aan de ontstekings kant kan er niet goed inzitten en dus valse lucht trekken. je haalt je membraam eruit. houdt hem op ze kop en je kijkt er vanaf de onderkant door naar boven en kijken of je ziet oftie nog goed afsluit.


Oké, als ik thuis kom ga ik dat checken.

Maar hoe kan ik daar voor valse lucht checken?
 
asbsolute16 15-9-2009 15:50 Print reply

Posts: 2485
Deo, of een ander licht ontvlambare nevel langs spuiten. Als je dan verschil in toerental merk, dan trekt hij daar valse lucht uit

zie: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/130 (wel interessant )

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 15:51 uur.
 
sjosz 15-9-2009 16:15 Print reply

Posts: 463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Deo, of een ander licht ontvlambare nevel langs spuiten. Als je dan verschil in toerental merk, dan trekt hij daar valse lucht uit

zie: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/130 (wel interessant )

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 15:51 uur.


Ja, ik neem aan dat ik dan het kapje open moet maken (links) ?

maar verder nog iemand ideeen. Ik vind hem echt niet lekker rijden zo



 
asbsolute16 15-9-2009 16:16 Print reply

Posts: 2485
In het laatste geval zou je je cilinder eraf kunnen trekken om te kijken hoe je zuiger eruit ziet. Als er zwarte sporen onder de zuigerveren zitten weet je dat je daar compressie verlies heb.

En het rammelende geluid, misschien toch iets van een lager issue

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 15-9-2009 om 16:16 uur.
 
sjosz 15-9-2009 19:28 Print reply

Posts: 463
membraan is eraf. zie er niks geks aan. zo ff checken voor valse lucht.

Ik heb wel echt weinig compressie volgens mij. Kan ik dalijk ff meten hoeveel. maar krijg de kickstart met 1 vinger omlaag gedrukt. En aanrennen is zo moeilijk niet.
 

Dit topic is 3476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved