Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carterinlaat op DT80 LC2 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5862 - Carterinlaat op DT80 LC2 blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 20-10-02?15:55 Print topicpost
Posts: 956
na de meeting vroeg Alwin (hier_ben_ik) waarom ik geen carter inlaat op mijn blok maakte. Nou ben ik hier eens over na gaan denken.
hier mijn carterhelften

en hier de aanpassing voor carterinlaat, met dank aan Lude

denken jullie dat dat mogelijk is, er is wel plaats voor iig
en zal het veel uitmaken op mijn 100cc polini getuned?

 

SIWWN 20-10-02?17:16 Print reply
Posts: 7079
Ziet er wel snel(ler) uit dan gewoon. :n

Zal denk ik wel wat sneller zijn en is een kortere weg dan voor het mengsel toch?

Zal wel ruimte voor zijn
 
Blukaap 20-10-02?17:38 Print reply

Posts: 10006
D'r moet ook nog een membraan in trouwens

En je moet die oversized inlaat op je polini afsluiten.
Vraag me af hoe je dat netjes wil doen ?
 
Bastila is lief
barry 20-10-02?17:38 Print reply

Posts: 7387
het ziet er goed uit,

alleen, ik weet het niet zeker, heb er geen ervaring in, maar doordat je hem nu carter gestuurd maakt, en niet meer bij de cilinder membraam gestuurd maakt, moet je de inlaat van de cilinderopvullen anders heb je daar 1 open gat zitten, wat een 'klein beetje' vale lucht zuigt, zullen we maar zeggen

maar omdat het dus eerst via de cilinder ging en nu via carter kan het dan niet zijn dat het juist niet erg goed loopt omdat de cilinder is gemaakt voor membraam gestuurd in de cilinder en niet voor carter gestuurd en dus de spoelers van de inlaat nu anders benut worden dus dat de cilinder heeel anders gaat lopen.

ik heb er geen ervaring in, maar zoiets dacht ik wel.

edit: en dat de druk in je carter anders wordt verdeelt nu omdat je nu dus carter hebt gestuurd en dus een grotere ruimte in je carter hebt gecrieerd waar geen rekening mee is gehouden en dus andere druk verhoudingen krijgt en daarom ook anders gaat lopen

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 20-10-02 17:45]
 
He?
Rudy 20-10-02?18:13 Print reply

Posts: 3471


zo inlaat dicht fixen
je oude inlaat zo maken dat hij gebruikt word als spoelpoort (als dat al niet zo was )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
crazypeter 20-10-02?19:46 Print reply

Posts: 1298
lijk me heeel lastig te maken

 
bla bla bal bla bla bla blah
Honda_mbiloss [Emiel] 20-10-02?19:58 Print reply

Posts: 3697
dit lijkt me ok fiks fuck om te gaan maken ja
 
Nick - Administrator 20-10-02?20:04 Print reply

Posts: 4967
Wow Lude mooi gemaakt man!
Moest wel ff paar keer kijken, en toen pas zag ik dat het niet zo hoorde
 
Neonlampje 20-10-02?22:23 Print reply

Posts: 14825
haha fotosoep roelt

btw membraam moet hier nog in.. deze vult al groot deel van carter op...
in de cyl zou je de boosterport zo moeten richten dat deze als spoeler gebruikt kan worden...

rudy: waarom zou je uitlaat dicht maken?
inlaat moet zo gekleid worden dat het een spoelkanaal vormt.. das wel te doen, hoeft geen cylwant te vormen ofzo...

verder is het leuk projectje.. ik wil ooit nog eens kijken of dit ook op een mt blok kan

edit: sry rudy had eroverheen gelezen...

[This message is edited by Neonlampje on 20-10-02 22:27]
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-10-02?22:27 Print reply

Posts: 5996
je mist dan wel een punt om je blok dicht te schroeven :a
 
ik haat mensen
SIWWN 20-10-02?22:33 Print reply
Posts: 7079
Loctite, Vloeibare pakking, Lassen
 
Ronald 20-10-02?23:03 Print reply
Posts: 956
moet sowieso vloeibare pakking tussen want verder zit er niks tussen.
wat denken jullie trouwens van dubbele inlaat, carter en op cilinder?
zou niet weten of dat werkt. Ik ga morgen ook effe bij VHS langs, effe aan hun vragen wat zij denken, en evt. een mooi groot membraan hiervoor halen. heb trouwens net ook nog effe gepast en er gaat iig wel een membraan in, plaats genoeg.
 
DeAmOnChiLd 20-10-02?23:14 Print reply
Posts: 875
OP puch worden ook dubbele inlaten gemaakt af en toen DUSSSSSSSSS het zou moeten kunnen een dubbele inlaat!!!!!!


Maar wat ik dus denk is dat door de vacuum in je carter en de veel directere weg naar je vacuum toe je benzine er dus eigenlijk VEEEEEEEEEEL harder in word gezogen wat dus weer een nadeel zou zijn voor je benzine verbruik OF zie ik dit verkeerd!????

En zou et niet ook een beetje dangerous zijn met dat membraam daar straks trekt ie door het hoge vacuum de kleppen stuk!!!!!!!!!
Ik denk namelijk de het vacuum daar groter is op het membraam dan dat ie gewoon op je cyl zit??

maarja ziet er netjes uit en zal ook best werken en mocht et niet werken HEB JE VOOR DE KAT ZE KUT JE INLAAT DICHTGEFABRIEKT en een carter gesloopt!!!!!!!!

MAAR tis leuk project en eeuuhhmm je moet inderdaad de timing van de poortjes anders maken denk ik??
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Ronald 20-10-02?23:19 Print reply
Posts: 956
laat ik dan wel bij vhs doen, laat mijn cilinder daar toch nog tunen.
Zal ik trouwens veel geld kwijt zijn als ik daar een membraan inlaat erop laat bouwen, denk het wel he

 
Woeter 20-10-02?23:26 Print reply

Posts: 2832
Ik denk dat de wangen van de krukas ook niet helemaal geschikt ervoor zijn, kijk maar eens naar de wangen van een Vespa/Citta

Maargoed het is een leuk projectje en misschien loopt het wel lekker, maar een voordeel van cartinlaat is ook dat je op plek van de inlaat (iets hoger natuurlijk) nog een of meerder spoelpoorten kwijt kan wat je nu niet voor elkaar kan krijgen lijkt me
 
Ronald 20-10-02?23:38 Print reply
Posts: 956

hier is te zien dat de boostpoorten niet helemaal benut worden eigenlijk, wel zitten er 2 poorten in de zuiger, dus mengel kan wel redelijk makkelijk richting de poorten.
 

Dit topic is 837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved