Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58618 - Opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 13-9-2009 21:59 Print topicpost

Posts: 1223
Hey, ik had een vraag.
Ik val namelijk regelmatig in discussie met (vooral oudere) mensen over opvoeren, in mate waarin je een blok kunt opvoeren zonder dat het direct stukgaat (want uiteindelijk kan het altijd stuk)

Dus mijn vraag is, in welke mate kun je een motorblok (neem nou een AM6 blokje) opvoeren zodat het een beetje heel blijft, hoeveel toeren en kilometers p/u? En welke aanpassingen zijn daar voor nodig, gaat het alleen om een stevigere krukas of is er veel meer nodig om het blok heel te houden? en als je zo ver wilt gaan, aan wat voor materialen denk je dan? bijv.alleen snelle uitlaten of ook grotere cilinders?
 

bobboiten 13-9-2009 22:01 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, ik had een vraag.
Ik val namelijk regelmatig in discussie met (vooral oudere) mensen over opvoeren, in mate waarin je een blok kunt opvoeren zonder dat het direct stukgaat (want uiteindelijk kan het altijd stuk)

Dus mijn vraag is, in welke mate kun je een motorblok (neem nou een AM6 blokje) opvoeren zodat het een beetje heel blijft, hoeveel toeren en kilometers p/u? En welke aanpassingen zijn daar voor nodig, gaat het alleen om een stevigere krukas of is er veel meer nodig om het blok heel te houden? en als je zo ver wilt gaan, aan wat voor materialen denk je dan? bijv.alleen snelle uitlaten of ook grotere cilinders?


tegenwoordig gaat een fatsoenlijk onderhouden AM6 blok echt niet stuk van wat opvoer spul... Zolang je een goede krukas gebruikt wanneer je echt ver gaat (denk aan 50 snel of 70cc enz.) Als je meer doelt op de versnellings bak dan hoef je je geen zorgen te maken. Die dingen kunnen echt wel wat hebben
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
koetjeboe91 13-9-2009 22:11 Print reply

Posts: 2096
opvoeren. ja daar kom je in een mooi deel van de brommer of snor. de voordelen. hij gaat harder dus maar dan 25km/uur(snor) 45km/uur(brom). ook trekt hij harder. maar nu toch de nadelen. het verbruik stijgt dus je verbruikt meer per km. ook zal oom agent veel plezier hebben op de rollerbank. en hij slijt harder. ook al worden er door veel mensen anders gezecht. als je brommer zeer hard gaat kan zelfs je frame krom trekken. de snelheid met het verwijderen van prop en andere begrensers brengt geen gevaar voor de motor en frame(tenzij zeer hoge snelheid). maar een snelheid van 70 of 75 is goed en veilig te doen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
degoelaman 13-9-2009 22:16 Print reply

Posts: 136
opgevoerde blokken maken vaak veel toeren, dus hoe extremer je gaat hoe meer toeren je maakt. Je krukas zelf hoeft niet eens verstevigd te zijn, waar het vooral omgaat is je drijfstang en je big-end lager. Ook je small-end en je krukaslagers moeten goed zijn. Bij die lagers gaat het er vooral om dat ze de goede spelingen hebben en dat, vooral je big-end lager de warmte goed kwijt kan. Ook moet je je koppeling versterken zodat hij niet slipt natuurlijk. De lagers in je versnelingsbak zijn minder belangerijk dan je krukaslagers, omdat die in je versnelingsbak een stuk langzamer draaien en natuurlijk altijd in de olie draaien.

Dit is natuurlijk alleen van belang als je echt serieus gaat tunen. Dus niet als je alleen je blok ontgrensd.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
dutschbird 13-9-2009 22:40 Print reply

Posts: 1760
Het is heel verschillend.

de eene zet er een dr80cc oid op(like me) heeft nergens last van terwijl iemand die een iets snellere 50 er op zet ze krukas al nakt ofzo. je moet gewoon deels geluk hebben. alhoewel ik wel zou aanbevelen met de orig kruk niet vaak boven de 12.000 rpm te rijden.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Royal Club 13-9-2009 22:42 Print reply

Posts: 60390
een schijnbaar (en ik geloof het eerlijk gezegd wel) onverwoestbare setup voor am6:

gilardoni 74cc (icl de lange slag krukas dus)
16mm dellortho
std filterbox
std ontsteking
std uitlaat.
zelf 1:50 mengen

wat betreft de cilinder moet ik het nageven, die dingen zijn zegmaar niet kapot te krijgen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
derbigprkay 14-9-2009 15:54 Print reply
Posts: 284
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
een schijnbaar (en ik geloof het eerlijk gezegd wel) onverwoestbare setup voor am6:

gilardoni 74cc (icl de lange slag krukas dus)
16mm dellortho
std filterbox
std ontsteking
std uitlaat.
zelf 1:50 mengen

wat betreft de cilinder moet ik het nageven, die dingen zijn zegmaar niet kapot te krijgen


heb je ook zon setup voor mijn gpr??
 
koetjeboe91 14-9-2009 18:19 Print reply

Posts: 2096
ja hem standaart laten.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 1353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved