Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58614 - puch start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

badslayer 13-9-2009 18:55 Print topicpost

Posts: 145
Ik heb mijn puch maxi nu 2 weken stil staan en hij start niet meer.. Wat kan ik doen?
 

Dylan_B 13-9-2009 19:10 Print reply

Posts: 248
Heeft ie benzine krijgt ie vonk heeft hij nog compressie
ga zo maar door
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
badslayer 13-9-2009 19:14 Print reply

Posts: 145
1ste 2 ja, en die 3de wat is dat percies en hoe kan ik dat weten?
 
PetrolShack 13-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 572
Spuit ff de carb. door, en check of er nog wel benzine inzit, kijk of die vonkt, en als ie dat allemaal doet kijk dan of die wel compressie heb

succes ermee
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
ChielTZR 13-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
1ste 2 ja, en die 3de wat is dat percies en hoe kan ik dat weten?


starten doe je zeker door aanlopen?
stukje aanlopen, gaat dat makkelijk of moeilijk?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
PetrolShack 13-9-2009 19:18 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
1ste 2 ja, en die 3de wat is dat percies en hoe kan ik dat weten?


de compressie is het aantal bar wat de zuiger in de cilinder aan druk opbouwt, dit kun je het best testen met een compressiemeter.....
anders kijken of het aanlopen makkelijk of moeilijk gaat...
makkelijk is weinig comprressie wss.

ik mijn puchje heeft 6 bar met een gebroken tapeind, dus het moet in ieder geval hoger dan dat.....

als ie dat niet heb check dan FF de koppaking, zuigerveren etc

edit :

iemand is me voor



Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 13-9-2009 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 13-9-2009 om 19:20 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
ChielTZR 13-9-2009 19:28 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
[...]


de compressie is het aantal bar wat de zuiger in de cilinder aan druk opbouwt, dit kun je het best testen met een compressiemeter.....
anders kijken of het aanlopen makkelijk of moeilijk gaat...
makkelijk is weinig comprressie wss.

ik mijn puchje heeft 6 bar met een gebroken tapeind, dus het moet in ieder geval hoger dan dat.....

als ie dat niet heb check dan FF de koppaking, zuigerveren etc

edit :

iemand is me voor



Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 13-9-2009 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 13-9-2009 om 19:20 uur.



hoe weet jij dat je 6 bar hebt in je cilinder?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
badslayer 13-9-2009 19:32 Print reply

Posts: 145
kun je hem aanlopen dan? hoe snel moet je dan lopen?
 
badslayer 13-9-2009 19:35 Print reply

Posts: 145
Ik heb nu een stukje gerend maar hij start niet hoor, en het ging goed. niet zwaar

Dit bericht is gewijzigd door badslayer op 13-9-2009 om 19:35 uur.
 
ChielTZR 13-9-2009 19:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
Ik heb nu een stukje gerend maar hij start niet hoor, en het ging goed. niet zwaar

Dit bericht is gewijzigd door badslayer op 13-9-2009 om 19:35 uur.


2 kanten, opzich is het niet goed dat het niet zwaar ging, dan heb je niet veel compressie. Aan de andere kant zit alles dan nog goed, denk aan ketting, krukas enzovoort.

is je bougie nat na een stukje aanlopen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
PraatPaal 13-9-2009 19:45 Print reply

Posts: 7977
kijk even of je benzinekraan wel goed staat, misschien dat je even wat moet bijtanken of naar je reserve tank moet switchen.

Tijdens het proberen te starten moet je even wat deo in je luchtfilter spuiten, slaat hij dan niet aan is er echt iets mis.
 
badslayer 13-9-2009 19:49 Print reply

Posts: 145
Deo in mijn power filter spuiten dus? en dan zou die aan moeten gaan?
 
badslayer 13-9-2009 19:55 Print reply

Posts: 145
Naar een stuk rennen is mijn bougie nat.
 
ChielTZR 13-9-2009 19:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
Deo in mijn power filter spuiten dus? en dan zou die aan moeten gaan?


helpt wel iets als ie slecht start, maar als je geen benzine/vonk/compressie hebt zal hij echt niet aanslaan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
badslayer 13-9-2009 20:10 Print reply

Posts: 145
Van die compressie, ik denk dat dat het probleem is. Wat moet ik hier aan doen?
 
ChielTZR 13-9-2009 20:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
Van die compressie, ik denk dat dat het probleem is. Wat moet ik hier aan doen?


even je cilinder loshalen.

kunnen meerder dingen zijn:

1 je pakkingen zijn kapot
2 je zuiger/veren zijn kapot
3 je cilinder is kapo
4 of je hebt het niet goed aangedraait oid
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved