Bedankt voor jullie reacties, ik zal proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Op de spanningsregelaar komt ~16V AC binnen vanaf de ontsteking.
De verlichting verloopt niet via de accu maar direct vanaf de spanningsregelaar, dit voltage was met de oude regelaar 6V AC.
Met de "nieuwe" tweedehands regelaar is dit ~10V AC, dit komt dus beter in de buurt van 12V voor de verlichting.
De spanningsregelaar fungeert ook als gelijkrichter om de accu op te laden? (Accu dient enkel voor het elektrisch starten, toeter en dashboard.)
De laadspanning wanneer de brommer stationair loopt is dramatisch laag
~6V DC, er staat op diezelfde polen ook een hogere wisselspanning.
Wat er dus op wijst dat de gelijkrichter = spanningsregelaar? niet goed functioneert? De regelaar heeft een goede massa met het frame.
Kan ik hieruit veilig concluderen dat deze tweedehands spanningsregelaar ook defect is, of kan er nog meer spelen? Zoja, wat kan ik nog meer doormeten/controleren. (zitten er nog meer componenten op voor het laden van de accu?)
Dit bericht is gewijzigd door slenger op 19-9-2009 om 13:42 uur.
|