Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Accu laat niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58610 - Accu laat niet.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

slenger 13-9-2009 18:00 Print topicpost
Posts: 363
Beste BF-ers

De accu van de MH RYZ SM laad niet meer bij.
Met gevolg dat de accu elke keer weer raakt, na hem aan de acculader gehad te hebben.
Ik heb de accu al vervangen. Hielp 1 weekje, hij laad niet bij.

Wat kan het nog meer zijn?

Mvg,
Slenger

Dit bericht is gewijzigd door slenger op 19-9-2009 om 21:59 uur.
 
mhclub.tk - Under construction.

rik hulkenberg 13-9-2009 18:12 Print reply

Posts: 10029
"de accu laat uit zich zelf niet meer op"

koppel de accu los zet alle electronica uit start de brommer en kijk of er spanning op de accu polen staat en hoeveel mag niet meer als 13 volt
 
degoelaman 13-9-2009 18:35 Print reply

Posts: 136
doet je remlicht, de toeter, je knipperlichten en je cockpit het wel als je je contact aan zet maar hem niet start?
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
Pixl 13-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
"de accu laat uit zich zelf niet meer op"

koppel de accu los zet alle electronica uit start de brommer en kijk of er spanning op de accu polen staat en hoeveel mag niet meer als 13 volt

en niet minder dan 8v
 
So fuckin' what!?
rik hulkenberg 13-9-2009 18:40 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]

en niet minder dan 8v

ligt eraan welke brommer je hebt

als mijn mb stationair loopt komt er geen 8 volt vanaf hoor

(omgebouwd na 12volt)

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 13-9-2009 om 18:41 uur.
 
Vehikel 13-9-2009 18:41 Print reply

Posts: 2903
Met lopende motor op de accupolen meten, een (12 volt) accu heeft minimaal 13 volt nodig om te kunnen laden. Ff controleren, meten = weten
(niks loshalen oid, direct op de accu meten)

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 13-9-2009 om 18:44 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
slenger 13-9-2009 19:05 Print reply
Posts: 363
mijn lichten doen het wel + cockpit licht. Maar toeter niet.
En op de pollen is het 12 volt maar als ik hem wil starten dan zakt hij naar 8,5v in.
 
mhclub.tk - Under construction.
Vehikel 13-9-2009 22:01 Print reply

Posts: 2903
Ik denk dat je spanningsregelaar overleden is, 8,5v is iig niet goed. je kan ff kijken welke voltages binnen komen in de regelaar.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
DannyMTX 14-9-2009 15:33 Print reply
Posts: 198
gewoon even doormeten bij stationair lopen, en daarna gas geven, als de meter dan omhoogschiet naar meer voltage dan is je spanningsregelaar kapot.

grtz Danny
 
la men anders ekkes spolle jonge!
slenger 18-9-2009 18:51 Print reply
Posts: 363
Ik heb een nieuwe binnen.
Maar nu zijn de voltage wel omhoog gekomen.
Maar ik ben nog niet zeker als het genoeg is.
Hij is nu :

rond de 4/5 en rond de 8/9 (weet niet precies hoe het zat heb hem zelf niet opgemeten)

Is dat wel genoeg?
 
mhclub.tk - Under construction.
Sherwin 18-9-2009 18:54 Print reply

Posts: 561
spanningsregelaar?... dat is meestal t geen dat m niet laat opladen
 
slenger 18-9-2009 23:26 Print reply
Posts: 363
Ja ik heb nu andere.
En die geeft die volt percentages.
 
mhclub.tk - Under construction.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-9-2009 0:37 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
Ja ik heb nu andere.
En die geeft die volt percentages.


en hoeveel procent volt heb je?

je moet wel 100% volt hebben.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 19-9-2009 om 0:38 uur.
 
Too cool for school!
slenger 19-9-2009 0:41 Print reply
Posts: 363
ik kom maar op 8/9 volt.
Eerst was het 6/7 dus is wel ietsjes hoger.
Maar ik heb nu het volgende gedaan:
Nieuwe accu.
Andere spanningsregelaar.
Nieuwe zekering (waarom zit hij er eigenlijk op heeft nog geen 0,1 volt?

Als dit niet helpt wat is het dan?
 
mhclub.tk - Under construction.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-9-2009 1:08 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger

Nieuwe zekering (waarom zit hij er eigenlijk op heeft nog geen 0,1 volt?




uh dat snap ik even niet. wanneer heeft je zekering 0.1 volt?

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 19-9-2009 1:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


uh dat snap ik even niet. wanneer heeft je zekering 0.1 volt?



lopend in een dicht circuit. als je enkel over de zekering meet dan heb je gewoon enkel de volt's die de zekering opneemt zegmaar. moeilijk uit te leggen. google maar ff op V4 meten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved