kenny77 |
13-9-2009 0:01 |
Posts: 29286 |
De spelling opvullen heb ik nog nooit gedaan, is ook niet nodig lijkt me.
Ik meen me te herinneren dat het aan het type profiel van de band ligt.
Als je een foto plaatst kunnen mensen wel zeggen hoe die om moet.
(ik niet)
|
|
|
|
2SLOW4ME |
13-9-2009 0:08 |
|
-simon- |
13-9-2009 0:12 |
Posts: 8211 |
bij kreidler heb ik dat uitshimmen ook wellis vaker gezien en gehoort. maar bij andere blokken hoor en zie je er eigenlijk nooit wat van.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Tim-gpr99 |
13-9-2009 8:35 |
Posts: 841 |
Bij oudere brommers zoals kreidler en puch Schijnt het wel te moeten, maar waarom het tegenwoordig niet hoeft en gebeurt, geen id
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
PRO TUNING |
13-9-2009 11:07 |
Posts: 4000 |
Kreidler en sommige types geschakelde Puch`s zijn voorzien van magneetlagers (BO17 - L17) dit type lager moet uitgeshimd worden.
|
|
|
|
Elco |
13-9-2009 11:10 |
Posts: 4527 |
Die band heeft een draairichting. die moet je gewoon aanhouden
waarom zou je hem om moeten draaien?
|
|
|
|
Royal Club |
13-9-2009 11:14 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Elco
Die band heeft een draairichting. die moet je gewoon aanhouden
waarom zou je hem om moeten draaien?
omdat een achterband trekkende krachten te verduren krijgt, en een voorband remmende krachten.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Makrolon |
13-9-2009 11:36 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
omdat een achterband trekkende krachten te verduren krijgt, en een voorband remmende krachten.
Maar je profiel moet zorgen dat het water word afgevoerd. En dat heeft dus alleen te maken met de draairichting en niet met of hij moet trekken of remmen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Royal Club |
13-9-2009 11:42 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Maar je profiel moet zorgen dat het water word afgevoerd. En dat heeft dus alleen te maken met de draairichting en niet met of hij moet trekken of remmen.
hij vraagt alleen waar het op sloeg. ik zeg niet dat ie dat moet doen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Makrolon |
13-9-2009 11:42 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
hij vraagt alleen waar het op sloeg. ik zeg niet dat ie dat moet doen
Okeuh
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
2SLOW4ME |
13-9-2009 13:06 |
Posts: 1944 |
oke, thanks to pro tuning heb ik nu op die ene vraag een antwoord, maar hoe moet ik nou die fucking band monteren ?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Royal Club |
13-9-2009 13:07 |
Posts: 60390 |
gewoon draairichting aanhouden
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
13-9-2009 13:11 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gewoon draairichting aanhouden
dankuuu
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
degoelaman |
13-9-2009 15:33 |
Posts: 136 |
over dat uishimmen, volgens mij moet je gewoon je lagers op je krukas persen zo ver als dat kan en dan je krukas inclusief lagers in je carters maken, carters met eventuele pakking goed aandraaien met het juiste aandraai moment en dan met een voelermaatje de ruimte tussen de buitenstering van je lagers en je carter meten door het gat waar de kering in moet komen. Dan die ruimte bij elkaar optellen en delen door twee en dan weet je aan beide zeide je speling. Maar er moet natuurlijk ook een beetje speling zijn tussen je lager en je carter omdat je lager natuurlijk iets uitzet door de vrijvingswarmte. Ik weet niet hoeveel speling dat moet zijn.
Je kan er wel van uit gaan dat het standaard goed is vanaf de fabriek, maar als je pasvlakken van je carters een keer zijn gevlakt, of je hebt, als je een pakking hebt, een dunnere pakking dan zou dat betekenen dat je lagers klem zouden komen.
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
der Chef |
13-9-2009 15:52 |
Posts: 3265 |
uitshimmen gebeurt bij puch 2-speed blokjes ook
|
|
|
|