Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - foto van mijn rsje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5860 - foto van mijn rsje
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 28-10-02?01:30 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Hans F.
Voor RS heb je ook geen super cilinder, alleen de Hebo NG (new generation) is een cilinder die na tuning echt snel te krijgen is doordat dit de enige cilinder is met vlinderpoort en losse binnenkop. De mhr rep. heeft (net als mijn nsr cilinder!) fluitpoorten.
...
MHR team bestaat niet voor aprilia rs.
...



Nee ok?, ik dacht idd eerst dat je wel EVO had voor RS, maar dat bleek EVG te zijn, de gieter ofsow (kweenie c-ker).

Maar het was idd een replica, ik kan al die dingen niet uit elkaar houden, MHR is MHR vinnik... Alleen Malossi wil er 3/4/meer/minder versies van verkopen...

Quote:
Originally posted by: Hans F.
Er is ook een gietijzeren Hebo cilinder, maar dat is een taiwan cilindertje (dus een imi).

De Aprilia AF1 europa heeft wel een 4 bak!!! (ding is overigens door gebrek aan goede cilinders niet snel te krijgen)



Ok, dit wist ik dus niet zeker, dat heb ik er geloof ik ook bijgezet toch?
Ik kende iig alleen de 5 en 6 bak.

Quote:
Originally posted by: Hans F.
Jij hebt een top performance (=DR) cilinder. Deze heeft gewoon een ovale poort en is van gietijzer.



Ow, en DUS is deze niet snel?
Toegegeven; ik heb ook liever die MHR replica eronder, en die ga ik ook zeker kopen, kost toch maar E 220,-:n
Ik rijdt met deze ongetunede TP cilinder alle standaard 70cc LC Honda's eruit, en trekken ook.
Maar dat zou ook meer door de rest van mijn set-up kunnen komen
En als ze hetzelfde MERK zijn, hoeven ze nog steeds niet hetzelfde te presteren, dat denk ik omdat een TP race veel duurder is als die DR'etjes.

En begrijp me goed, ik wil niemand op zijn (edele deel) trappen, maar ik ben altijd eerlijk en ik zeg dus altijd wat ik echt op mijn hart heb (soms laat ik hem ook wel es thuis ).

Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...
uhhm, ik bedoelde dus dat een 70 mal echt wel sneller is dan een ori kut 50.



Sorry, zo had ik dat niet begrepen; ik dacht malossi NSr tegen Malossi RS... mijn fout.

Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...
en NATUURLIJK weet ik wel dat er voor nsr bijna alleen poep trage cilinders te krijgen zijn, maar er zijn dus wel cilinders met fluitpoorten, die kun je evt zelf ook wel maken. ik heb zelfs een 55mm cil met vlinderpoort, reken maar dat dat strax hard gaat. en die cil die jij hebt, zo'n slijtijzer TP heeft ook gewoon een klein ovaal poortje.


Ik had het over een 50 blok, niet over beide blokken (50 & 80), had ik wat duidelijker over moeten zijn, weer sorry...
En een NSR is ook wel snel te krijgen (herinneren jullie je dat filmpje van die getunede NSR met 70cc, 24mm en 6 bak nog? Die haalde de 125km p/u, en het is 1 van mijn favo filmpies op de PC) dus dat wilde ik er ook niet mee zeggen.

En mijn poort is allesbehalve klein, hij is zelfs groot te noemen, maar ovaal is die wel ja.
En ik zeg/bedoel ook niet dat ik de snelste cilinder voor een RS heb, sterker nog, ik heb 1 v/d sloomste 70/80 cilinders...
Maar lekker wel met 7 spoelers
Ik heb aan de 2 zijkanten elk 3 spoelers, met aan beide kanten een soort 'deuk' onder de spoelers (nr. 7 zit op de plek v/d inlaat bij MT/MB, maar ik heb inlaat op 't carter), wie weet wat voor nut dit heeft?

En dat 'slijtijzer' is ook bull-shit.
Een kameraad van me rijdt al meer dan een jaar op een MT met 50 imi (HM16.6 en verder Luhao uitlaat en dikke slangen) en trekt altijd hard op de laatste tijd, rijdt altijd tegen de 70 (top ligt net boven de 85) en daar slijten tot nu toe ook alleen de veren maar bij.
En zo'n nicasil/silicium/etc. wand slijt dan misschien minder, maar gehard gietijzer kan je wel veel vaker honen zonder dat je meteen nieuwe lagen duur spul moet laten inbrengen...
En denk maar niet dat een supersnelle nicasil cilinder het jaren uithoud, die slijt ook wel es uit (chroom bijv.; Zeta 50 op MT in 1 jaar cpl. uitgesleten met normaal gebruik...)
 
verwijderd 28-10-02?09:56 Print reply
Posts: 4082
ovale poort kan niet groot, gaan zuigerveren happen...

en dat voorbeeld van 50imi is ook wat gaar he , dat is de boerste cilinder die ik ken
echt lomp kut ding, vet weinig toeren en geen vermogen, vindt je het gek dat het dan niet hardt slijt?
en slijtijzer heeft ook het nadeel dat het slecht koeld.

ik denk dat dat chroom van die zeta cilinders gewoon kut is, of ze hebben er een verkeerde zuiger ingehad (imi zuiger kan daar niet in, is voor slijtijzer wand)

[This message is edited by symen (YZ125/CR125/250/NS-1 98/NSR125 CROSSER/RACER) on 28-10-02 09:58]
 
Nasic 28-10-02?10:44 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: rs/nsr

je hebt dat tegen mij gezecht ernst112@swirve.com nick was toen ernst (heeft nieuwe pics van zijn rs) ik heb je na jouw gezeik opt forum uit mijn lijst geflikkert, jouw nick wass iets van: Nasic 70air... (wil weer een rs)

ik zei tegen jouw je kan die van mij wel kopen heb je nog een foto gestuurt, ik zei dat hij uit 97/98 kwam en jij zei dat het niet uit 98 kon zijn dan was het volgens jouw een 97

weet je het nu weer einstein??




waahahahaha jah ik weet het weer jonge. je gaf me toen een foto van een andere rs (een 97 dus) die zeeeeeeer veel overeen kwam met die van jouw. niet helemaal dus. die rs kwam uit 97(mayb ook wel een ander jaartal, lekker boeiend, ik hoefde hem toch niet) maar die pic die je nu post komt 100% cker uit 95. achjah.......zoek het ook maar zelf uit....... ik weet wel wak denk
 
Ducati 900SS
e van kalsbeek 28-10-02?12:15 Print reply
Posts: 354
eerrmm dat was de zelfde foto als ik hier had gepost, mijn naam was ernst heeft nieuwe pics van zijn rs en dan ga ik je zeker een foto sturen van 1die er op lijkt maar niet het zelfde is
 
RS VAN AF 99 GEZOCHT MAIL ME ALS JE ER 1 TEKOOP HEBT
Steve_ZHC 28-10-02?13:32 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...

ovale poort kan niet groot, gaan zuigerveren happen...

en dat voorbeeld van 50imi is ook wat gaar he , dat is de boerste cilinder die ik ken
echt lomp kut ding, vet weinig toeren en geen vermogen, vindt je het gek dat het dan niet hardt slijt?
en slijtijzer heeft ook het nadeel dat het slecht koeld.

ik denk dat dat chroom van die zeta cilinders gewoon kut is, of ze hebben er een verkeerde zuiger ingehad (imi zuiger kan daar niet in, is voor slijtijzer wand)

[This message is edited by symen (YZ125/CR125/250/NS-1 98/NSR125 CROSSER/RACER) on 28-10-02 09:58]


Hmmm, die 50 imi trekt ongeveer gelijk op met een Zeta 70 op MB en de Zeta 70 rijdt hem er net uit...
Iemand van het forum hier heeft laatst tegen hem gereden met z'n MB (tegen Michel op zo'n rooie MT met MBX velgen)

Dan kan je mij niet wijsmaken dat het allemaal sloffe poepcilinders zijn.
Maar goed, er zijn meer dan zat klote-imi's, vooral 70cc (ik werd er uitgetrokken door dezelfde 50 snel met de begrenzer aan (=pin in het gashandvat) maar ik reed hem er bij de 60 weer uit...
 
Sneks 28-10-02?13:37 Print reply
Posts: 2499
Zijn gewoon enorm veel mensen die op honda's rijden die gewoon niet van opvoeren/tuning begrijpen...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-10-02?14:05 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Hans F.

Zijn gewoon enorm veel mensen die op honda's rijden die gewoon niet van opvoeren/tuning begrijpen...


inderdaad,

trouwens ik had laatst samen met rens de poortmap van een malossi 70 en een zeta 70 naast elkaar gehouden, scheelde bijna niks, van een sh blok dan he, geen mt. zeta getuned zou sneller moeten zijn volgens hem.

alleen jammer dat die wand van een zeta zo freselijk snel slijt, dat slijt echt wel sneller dan een nikasil/gilasil want
 
ik haat mensen
The D 28-10-02?14:38 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: rs/nsr

Quote:
Originally posted by: Nasic Siwarn?'Rie-eg-goe'

kom op hej, zit hier de mede forumers niet te begekken, met die ori banaan uitlaat kom je NEVER NOOIT boven de 100. dat ie uit 97 komt is ook VET GELUL, want de frames zijn na 95 allemaal lichtgrijs gespoten. daarbij duiden je kappen toch overduidelijk op een 95?r. een 6 bak zou kunnen, hebben ze in italie wel meer, maar k denk vooral omdat je nog nooit in zn 6 hebt gereden dat het toch een std. 5bak is.



geloof wat je wil uit welk jaar hij komt, boeit mij nix wat jij denkt want jij heb geen verstand van rs blijkt wel weer.
een orgi 4bak rs50 rijd al 100 onbegrenst, neeh ik heb nog nooit in de 6gereden, maarjah tellen is ook zo moeilijk als hij uitstaat


Nasic Siwarn 'Rie-eg-goe' heeft dus mooi WEL gelijk. 5 maten van mij hebben rsjes en ik heb ze allemaal een keer uitmekare gehaald en die oude modellen zijn echt nie boven de 100 te krijgen met een andere uitlaat. Daar heb je minimaal een 50 gilardoni II, 17 mm en een nieuw model voor nodig.

Als je echt snel wil zijn met je rsje haal je een 70 polini evo met w-poort ... dat is (als je het tuned) de snelste cilinder voor rs en daar haal je met wat extra aanpassingen de 130 mee
 
Greetings Tha D !
NSR RULEZZ 28-10-02?15:11 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Aprilia RS 80 Racer (ex-M...

Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...

ovale poort kan niet groot, gaan zuigerveren happen...

en dat voorbeeld van 50imi is ook wat gaar he , dat is de boerste cilinder die ik ken
echt lomp kut ding, vet weinig toeren en geen vermogen, vindt je het gek dat het dan niet hardt slijt?
en slijtijzer heeft ook het nadeel dat het slecht koeld.

ik denk dat dat chroom van die zeta cilinders gewoon kut is, of ze hebben er een verkeerde zuiger ingehad (imi zuiger kan daar niet in, is voor slijtijzer wand)

[This message is edited by symen (YZ125/CR125/250/NS-1 98/NSR125 CROSSER/RACER) on 28-10-02 09:58]


Hmmm, die 50 imi trekt ongeveer gelijk op met een Zeta 70 op MB en de Zeta 70 rijdt hem er net uit...
Iemand van het forum hier heeft laatst tegen hem gereden met z'n MB (tegen Michel op zo'n rooie MT met MBX velgen)

Dan kan je mij niet wijsmaken dat het allemaal sloffe poepcilinders zijn.
Maar goed, er zijn meer dan zat klote-imi's, vooral 70cc (ik werd er uitgetrokken door dezelfde 50 snel met de begrenzer aan (=pin in het gashandvat) maar ik reed hem er bij de 60 weer uit...


ja ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG DAT WAS IK!!!!!! die 50cc is echt snel hoor hij zei dat i ligt getuned was nou klopte ook wel, ik was maar net iets sneller als hem maar dat kwam ook omdat ik heb mijn mb ook niet afgesteld heb(mis luchtregelschroef, aftap van oliepompje niet afgedicht,zuigerveren HEEL erg versleten) en ik reed met 17-42 iets tezwaar voor een 70zeta
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Nasic 28-10-02?18:33 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: rs/nsr

eerrmm dat was de zelfde foto als ik hier had gepost, mijn naam was ernst heeft nieuwe pics van zijn rs en dan ga ik je zeker een foto sturen van 1die er op lijkt maar niet het zelfde is


wahahahaha wat een lol, je stuurde me toen een andere foto waar hij op leek je had niet eens nieuwe DORK
 
Ducati 900SS
wipe-out 28-10-02?19:20 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: nikoz

ik heb ook een RS gekocht geen zin om nieuw topic te openen .. gerolen voor me nsr + 380 euro erbij betaald vind het wel waard.

*plaatje*

setup:

70 gilardoni
20mm delorto
gianelli
powerfilter :p

moet nog paar km's inrijden maar vorge eigenaar zei dat ie hier wel 120 mee liep op de rs teller. blok is trowuens net gereviseerd en alles werkt behalve temp meter.

(ps iemand nog een RS luchtfilter element te koop )


dit is jouw nsr volgens mij, of niet? : [URL[t]]http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=motoren&u=bromfietsen&ID=29597&av=a&fv=&fo=&rv=50&pv=&zoek=honda&oudei=0&ref=&style=[/t]nsr marktplaats[/URL]


dit is mijn leetste post tot nu toe trouwens
 
Nikoz 28-10-02?20:26 Print reply
Posts: 819
jaa die kerel heeft em alweer te koop staan naja zijn probleem
 
mito maaaster
NSR JunK 28-10-02?20:37 Print reply

Posts: 2339
wat een sukkel.... lijkt me duidelijk een techno uitlaat onder zitten in plaats van technigas
 
NSR JunK 28-10-02?20:42 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Sorry, zo had ik dat niet begrepen; ik dacht malossi NSr tegen Malossi RS... mijn fout.


veel zal het tog niet schelen? as je een NSR met 70cc mal met 6bak tegen een appie met 70ccmal zet?
 
Nikoz 28-10-02?20:44 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: NSR JunK

wat een sukkel.... lijkt me duidelijk een techno uitlaat onder zitten in plaats van technigas


idd die kerel is echt DOM ..

nou ik heb nu op me rs 70 gilardoni 20mm en 5 bak en gianelli , en op me nsr had ik ook 70 malossi , 20 mm en 6 bak e ntecno rs trekt een stuk harder en veel hogere top :n
 
mito maaaster

Dit topic is 6260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved