Quote:
Originally posted by: Hans F.
Voor RS heb je ook geen super cilinder, alleen de Hebo NG (new generation) is een cilinder die na tuning echt snel te krijgen is doordat dit de enige cilinder is met vlinderpoort en losse binnenkop. De mhr rep. heeft (net als mijn nsr cilinder!) fluitpoorten.
...
MHR team bestaat niet voor aprilia rs.
...
Nee ok?, ik dacht idd eerst dat je wel EVO had voor RS, maar dat bleek EVG te zijn, de gieter ofsow (kweenie c-ker).
Maar het was idd een replica, ik kan al die dingen niet uit elkaar houden, MHR is MHR vinnik... Alleen Malossi wil er 3/4/meer/minder versies van verkopen...
Quote:
Originally posted by: Hans F.
Er is ook een gietijzeren Hebo cilinder, maar dat is een taiwan cilindertje (dus een imi).
De Aprilia AF1 europa heeft wel een 4 bak!!! (ding is overigens door gebrek aan goede cilinders niet snel te krijgen)
Ok, dit wist ik dus niet zeker, dat heb ik er geloof ik ook bijgezet toch?
Ik kende iig alleen de 5 en 6 bak.
Quote:
Originally posted by: Hans F.
Jij hebt een top performance (=DR) cilinder. Deze heeft gewoon een ovale poort en is van gietijzer.
Ow, en DUS is deze niet snel?
Toegegeven; ik heb ook liever die MHR replica eronder, en die ga ik ook zeker kopen, kost toch maar E 220,-:n
Ik rijdt met deze ongetunede TP cilinder alle standaard 70cc LC Honda's eruit, en trekken ook.
Maar dat zou ook meer door de rest van mijn set-up kunnen komen
En als ze hetzelfde MERK zijn, hoeven ze nog steeds niet hetzelfde te presteren, dat denk ik omdat een TP race veel duurder is als die DR'etjes.
En begrijp me goed, ik wil niemand op zijn (edele deel) trappen, maar ik ben altijd eerlijk en ik zeg dus altijd wat ik echt op mijn hart heb (soms laat ik hem ook wel es thuis
).
Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...
uhhm, ik bedoelde dus dat een 70 mal echt wel sneller is dan een ori kut 50.
Sorry, zo had ik dat niet begrepen; ik dacht malossi NSr tegen Malossi RS... mijn fout.
Quote:
Originally posted by: symen (YZ125/CR125/250/NS...
en NATUURLIJK weet ik wel dat er voor nsr bijna alleen poep trage cilinders te krijgen zijn, maar er zijn dus wel cilinders met fluitpoorten, die kun je evt zelf ook wel maken. ik heb zelfs een 55mm cil met vlinderpoort, reken maar dat dat strax hard gaat. en die cil die jij hebt, zo'n slijtijzer TP heeft ook gewoon een klein ovaal poortje.
Ik had het over een 50 blok, niet over beide blokken (50 & 80), had ik wat duidelijker over moeten zijn, weer sorry...
En een NSR is ook wel snel te krijgen (herinneren jullie je dat filmpje van die getunede NSR met 70cc, 24mm en 6 bak nog? Die haalde de 125km p/u, en het is 1 van mijn favo filmpies op de PC) dus dat wilde ik er ook niet mee zeggen.
En mijn poort is allesbehalve klein, hij is zelfs groot te noemen, maar ovaal is die wel ja.
En ik zeg/bedoel ook niet dat ik de snelste cilinder voor een RS heb, sterker nog, ik heb 1 v/d sloomste 70/80 cilinders...
Maar lekker wel met 7 spoelers
Ik heb aan de 2 zijkanten elk 3 spoelers, met aan beide kanten een soort 'deuk' onder de spoelers (nr. 7 zit op de plek v/d inlaat bij MT/MB, maar ik heb inlaat op 't carter), wie weet wat voor nut dit heeft?
En dat 'slijtijzer' is ook bull-shit.
Een kameraad van me rijdt al meer dan een jaar op een MT met 50 imi (HM16.6 en verder Luhao uitlaat en dikke slangen) en trekt altijd hard op de laatste tijd, rijdt altijd tegen de 70 (top ligt net boven de 85) en daar slijten tot nu toe ook alleen de veren maar bij.
En zo'n nicasil/silicium/etc. wand slijt dan misschien minder, maar gehard gietijzer kan je wel veel vaker honen zonder dat je meteen nieuwe lagen duur spul moet laten inbrengen...
En denk maar niet dat een supersnelle nicasil cilinder het jaren uithoud, die slijt ook wel es uit (chroom bijv.; Zeta 50 op MT in 1 jaar cpl. uitgesleten met normaal gebruik...)