Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppakking blijft knappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58596 - Koppakking blijft knappen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Micha.L 13-9-2009 13:08 Print reply

Posts: 535
Als ik de kop (veel) minder vast draai heeft hij minder compressie en start hij niet met de kickstart vanaf de eerst keer
 
Kurzel 13-9-2009 13:12 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Als ik de kop (veel) minder vast draai heeft hij minder compressie en start hij niet met de kickstart vanaf de eerst keer

nieuwe zuigerveertjes proberen dan
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Micha.L 13-9-2009 13:15 Print reply

Posts: 535
Die zal ik morgen ff halen dan. Maar dat heeft toch vrij weinig te maken met het doorknappen van de koppakking lijkt me?
 
Kurzel 13-9-2009 13:36 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Die zal ik morgen ff halen dan. Maar dat heeft toch vrij weinig te maken met het doorknappen van de koppakking lijkt me?

dat komt waarschijnlijk door een kromme kop, of een te strak aangedraaide,
als het dat 2e is moet hij wat losser, maar verlies je compressie zeg je, misschien kan je dit met nieuwe veertjes goed genoeg fixen.

dit is het goedkoopste om momenteel te doen.

werkt dit namelijk niet, dan moet je je kop en je cil (laten) vlakken.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Pixl 13-9-2009 14:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

dat is wel heel veel, denk je ook niet?
ik geloof dat het 7 was ofzo, maar zoek het voor de zekerheid ff op


Nee hoor, d'r staat 21 nm in 't werkplaatshandboek. Ik kan zo evt. wel ff kijken..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Als ik de kop (veel) minder vast draai heeft hij minder compressie en start hij niet met de kickstart vanaf de eerst keer


Ik denk dat dat niet aan je compressie ligt, zoveel zal dat niet verschillen. Lijkt me eerder dat je dan valse lucht trekt.
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-9-2009 14:13 Print reply

Posts: 9841
die koppakking is gewoon verbrand. Zou idd kromme kop/cilinder kunnen zijn en wss gecombineerd met een te arm mengsel waardoor ie gewoon door het alu heenbrandt.

Opletten met vlakken van cilinder, als je een nicasil of chroomwand hebt bestaat de kans dat er stukken uitklappen bij het vlakken met een beitel. Anders moet ie met steen gevlakt worden als je zeker wilt weten dat dat niet gebeurt.

Overigens zijn kleine splintertjes niet zo erg als ze eruitklappen, zolang het maar boven de zuigerveren zit. Maar iig in je achterhoofd houden

 
Too cool for school!
Almer 13-9-2009 14:57 Print reply

Posts: 3325
Vastdraaien op 21Nm, anders blijf je gedonder houden. Alleen de kop vlakken is genoeg.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Micha.L 13-9-2009 16:27 Print reply

Posts: 535
Hmm.. hij doet het nu weer redelijk goed, ik heb de kop en cil schoongeschuurd en ietsje vaster aangedraaid, en de pakking is nog steeds heel.

Nu heb ik wel het probleem dat als ik optrek, hij blijft haperen bij 5-6k. Eenmaal bij 7 k hopt hij er over heen en blaast hij door tot 11k..

Ik heb nog geen kleinere sproeiers geprobeert, want ik durf eigenlijk niet nog kleiner te gaan. Ik zit momenteel bij sproeier 80, en dat lijkt me al redelijk laag voor een 50cc Snel + 16mm Mikuni + Metrakit RK.. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 13-9-2009 om 16:28 uur.
 
Pixl 13-9-2009 18:03 Print reply

Posts: 3125
Heb je al wat met je luchtschroef geprobeerd?

offtopic
ik rijd met 50cc snel, 16 mm mikuni proma uitlaat en powerfilter met 95, maar dat ben ik nu ook nog aan het afstellen want hij trekt in z'n 5 niet meer door :( deed ie gister (voor 't powerfilter) nog wel ;P Maarja toen was 't luchtfilter zo goed als niet aangesloten omdat die slang te kort is :') ook hier zijn tips welkom.
 
So fuckin' what!?
Micha.L 13-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 535
Beter zou je je powerfilter snel omwisselen voor je gewone ouwe luchtfilter. Maak desnoods zelf een aanzuigslang, of maak een verlengstuk voor de originele aanzuigslang (bijvoorbeeld met een improvisatie kelk o.i.d.), want 50cc snel cilinders zijn erg gevoelig voor korreltjes zand etc. aan de inlaat
 
skullboy1994 13-9-2009 21:17 Print reply
Posts: 77
hat ik bij mijn vespa ook.(heeft wel veel minder comprezie\)
toen deet ik er geen paking meer tussen en toen was het goed.
mowt je dat is proberen.
 
Micha.L 14-9-2009 17:12 Print reply

Posts: 535
Zonder koppakking rijden? Lijkt me logisch dat hij dan niet meer knapt Maar het lijkt me ook niet echt gezondd..
 

Dit topic is 2570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved