Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppakking blijft knappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58596 - Koppakking blijft knappen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Micha.L 12-9-2009 19:59 Print topicpost

Posts: 535
Had het ook al in het kvt gepost, maar er werd de hele tijd overheen gepost, dus post het hier maar.

Ik rijd een suzuki tsx met 50cc snel, 16mm Mikuni + sproeiertje 80 + ori luchtfilter, Metrakit RK.

Ik heb de laatste dagen 3 koppakkingen versleten. Toen ik laatst de kop er af draaide zag ik dit :



Dus ik dacht dat de kop krom was. Ik draaide er dus (kruislings) een andere kop op en ging een testritje maken. In eerste instantie deed hij het perfect, trok mooi door tot aan de 12k, maar na een paar minuten hoorde ik knalletjes en knettertjes uit de cilinder komen en met die knettertjes schoten er rookwolkjes uit de cilinder. Toen begon de cilinder weer te fluiten en opeens was alle power weg. Koppakking weer naar de kl*ten dus.. En dat dus drie keer na elkaar, met allebei de koppen..

Iemand een idee hoe het komt dat mijn koppakkingen de hele tijd blijven knallen?
 

Toettoet 12-9-2009 20:00 Print reply
Posts: 780
is de cilinder wel vlak?
 
Micha.L 12-9-2009 20:01 Print reply

Posts: 535
Bedoel je daarmee de onderkant of de bovenkant?
 
De Schout 12-9-2009 20:27 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Bedoel je daarmee de onderkant of de bovenkant?



de kant van de koppakking natuurlijk... cilindertje (laten) vlakken, kopje (laten) vlakken, nieuwe pakking er tussen en gaaaan.
 
tune tweak fiddle bang bummer
stevoo 12-9-2009 20:27 Print reply

Posts: 689
bovenkant waar je koppaking zit dus
 
MembraaNN beunhaas!!
Micha.L 13-9-2009 10:11 Print reply

Posts: 535
Heeft iemand een benadering van hoeveel cil vlakken en kop vlakken ongeveer kost?
 
ErikVerkade 13-9-2009 11:28 Print reply

Posts: 980

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Heeft iemand een benadering van hoeveel cil vlakken en kop vlakken ongeveer kost?

als je rond de pauze met een paaar taarten langs gaat of met 2 kratten bier niks
anders rond de 40 euro denk
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Elco 13-9-2009 11:50 Print reply
Posts: 4527
Kopvlakte kan je zelf ook wel redelijk kijken op een glazen plaat.

maar is je compressieruimte niet te klein, waardoor je een te hoge compressie hebt en met de warmte je koppakking verbrand?
 
tsxhunter 13-9-2009 11:54 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
Kopvlakte kan je zelf ook wel redelijk kijken op een glazen plaat.

maar is je compressieruimte niet te klein, waardoor je een te hoge compressie hebt en met de warmte je koppakking verbrand?


kan ook idd, hoe vast draai jij je cilinderkop aan?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Micha.L 13-9-2009 12:05 Print reply

Posts: 535
Ik draai hem zo vast tot ik hem niet meer vaster kan draaien zonder veel kracht te zetten. Dus niet helemaal vast, maar dat ik hem met gewoon losjes aandraaien niet verder kan draaien
 
tsxhunter 13-9-2009 12:06 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik draai hem zo vast tot ik hem niet meer vaster kan draaien zonder veel kracht te zetten. Dus niet helemaal vast, maar dat ik hem met gewoon losjes aandraaien niet verder kan draaien


oke, dan zal het wel niet daaraan liggen dus. dan denk ik tog de cilinder. dat die niet vlak is. ff op een glazen plaat leggen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Pixl 13-9-2009 12:08 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik draai hem zo vast tot ik hem niet meer vaster kan draaien zonder veel kracht te zetten. Dus niet helemaal vast, maar dat ik hem met gewoon losjes aandraaien niet verder kan draaien


Je moet de kop op 21 nm vast draaien geloof ik.
 
So fuckin' what!?
Kurzel 13-9-2009 12:48 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Je moet de kop op 21 nm vast draaien geloof ik.

dat is wel heel veel, denk je ook niet?
ik geloof dat het 7 was ofzo, maar zoek het voor de zekerheid ff op
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Makrolon 13-9-2009 12:56 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

dat is wel heel veel, denk je ook niet?
ik geloof dat het 7 was ofzo, maar zoek het voor de zekerheid ff op

7 is wel erg weinig... Ik denk dat die 21 aardig goed zit, 7 is handvast ofzo.
 
KTM 525 EXC Supermoto
tsxhunter 13-9-2009 12:57 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

7 is wel erg weinig... Ik denk dat die 21 aardig goed zit, 7 is handvast ofzo.


hoeft ook niet zo vast, kan het niet meer uitzetten door de warmte en dan knapt de cilinderkop oid.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Kurzel 13-9-2009 13:02 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hoeft ook niet zo vast, kan het niet meer uitzetten door de warmte en dan knapt de cilinderkop oid.

of in dit geval dus misschien wel de koppakking
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

Dit topic is 2563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved