Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 688 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58560 - Vliegwiel TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommenator 10-9-2009 19:27 Print topicpost
Posts: 71
Aangezien mijn tsx een dag geleden er mee op is gehouden (eerst stotteren daarna dood) wou ik even een kijkje nemen in de ontsteking, maar ik krijg mijn vliegwiel er voor geen mogelijkheid af, heb al verschillende poeloutrekkers geprobeerd en het geprobeerd met verhitten. Het wil nog steeds niet lukken, iemand tips? lijkt wel of het vliegwiel op de krukas is vastgelast joh, zo vast

gr, jac
 

NeonFreaky 10-9-2009 19:30 Print reply

Posts: 260
beetje met een hamer er op tikken...
Bij mij lukte het altijd met een vliegwieltrekker,
gewoon moer losdraaien en wel klein stukje laten zitten, om je tapeind niet te beschadigen en dan vliegweltrekker aandraaien en met gevoel op het vliegwiel slaan
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Derbi-Olaf 10-9-2009 19:31 Print reply

Posts: 14999
hoe warm heb je je vliegwiel gestookt ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
A.Kleppe 10-9-2009 20:36 Print reply
Posts: 14
Idd het spul even laten schrikken.
De vliegwieltrekker goed strak zetten en daarna het spul laten schrikken door een subtiele tik met een hamer.
 
Wenn ich Mercedes fahren will, ruf ich mir ein Taxi!
brommenator 10-9-2009 21:50 Print reply
Posts: 71
dat met die hamer heb ik al lang geprobeerd, het wil echt niet lukken, ik snap er niks van jongens!? het vliegwiel heb ik ongeveer 2 minuutjes warmgestookt met een brandertje omdat het koud niet lukte, warm dus ook niet. Met veel kruip olie ook niet. Het zit gewoon muuuuuurvast.
 
De Schout 10-9-2009 21:54 Print reply
Posts: 5327
met gewone poulietrekkers of een echte vliegwieltrekker bezig geweest?

btw, als je er twee minuten met de brander op hebt gezeten weet je tenminste zeker dat er nu iets met je ontsteking aan de hand is
 
tune tweak fiddle bang bummer
brommenator 10-9-2009 22:02 Print reply
Posts: 71
gewoon klein brandertje met klein vlammetje op de zijkanten van het vliegwiel, kan toch niks mee gebeuren? de ontsteking staat niet eens in verbinding met het vliegwiel en kan de warmte dus ook niet doorgeven. maar ik heb zo'n idee dat die vliegwielspie geknapt is, aangezien ik alleen een zwarte gleuf zie als ik in de spiebaan kijk. Ligt de spie heel diep bij tsx, of hoort dit niet?
 
tsxhunter 10-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
gewoon klein brandertje met klein vlammetje op de zijkanten van het vliegwiel, kan toch niks mee gebeuren? de ontsteking staat niet eens in verbinding met het vliegwiel en kan de warmte dus ook niet doorgeven. maar ik heb zo'n idee dat die vliegwielspie geknapt is, aangezien ik alleen een zwarte gleuf zie als ik in de spiebaan kijk. Ligt de spie heel diep bij tsx, of hoort dit niet?


bij mij ligt ie aardig diep.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
brommenator 10-9-2009 22:03 Print reply
Posts: 71
met echte vliegwieltrekkers en 2 potige poulietrekkers btw
 
brommenator 10-9-2009 22:04 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


bij mij ligt ie aardig diep.


ooh, oke! dan zal het wel iets anders zijn.
 
tsxhunter 10-9-2009 22:07 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
[...]


ooh, oke! dan zal het wel iets anders zijn.


daarom kan ie bij jou nog wel geknapt zijn.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
brommenator 10-9-2009 22:09 Print reply
Posts: 71
ja, kan. Maar ik neem aan dat alles hetzelfde is bij elk standaard tsx krukasje. Maarja, word in ieder geval nog even klooien met dat vliegwiel. Iemand nog meer tips?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-9-2009 22:12 Print reply

Posts: 9841
reken maar dat de warmte je spoelen en keerring echt wel gaat bereiken. als dat niet zou gebeuren heeft warmstoken sowieso geen nut.

ik hoop niet dat een of andere grapjurk loctite heeft gebruikt op de passing, dat is zwaar debiel en betekent dat je écht heet moet gaan stoken (en een nieuwe ontsteking + keerring mag gaan bestellen).

Ik zou een vliegwieltrekker (geen poelietrekker) eropzetten, goed onder spanning zetten, op de bout van de poelietrekker tikken met een hamer en kijken of je de spanning telkens een beetje op kunt voeren. Mocht dat niet werken, daarnaast nog even goed heetstoken maar daar gaat de boel wel van verrot.
 
Too cool for school!
Sherwin 10-9-2009 22:12 Print reply

Posts: 561
gwn een langere arm aan je ratel vastmaken, je vliegwiel trekker erin... en dan je arm in de juistepositie
en dan uit t niets een harde ruk... moet ie plop zeggen!... wss komt er als ie eraf is, een rode gloed vanaf.. wat lijkt op roest! had laatst namelijk ook bij een verrot am6blok! gwn man-kracht!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-9-2009 22:16 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
gwn een langere arm aan je ratel vastmaken, je vliegwiel trekker erin... en dan je arm in de juistepositie
en dan uit t niets een harde ruk... moet ie plop zeggen!... wss komt er als ie eraf is, een rode gloed vanaf.. wat lijkt op roest! had laatst namelijk ook bij een verrot am6blok! gwn man-kracht!


mja. denk dat je schroefdraad eerder pats zegt dan het vliegwiel dat loskomt.

 
Too cool for school!
Sherwin 10-9-2009 22:24 Print reply

Posts: 561
nee wnt je krijgt m vast losgeschrikt tenminste je hebt dan wel een goede vliegwieltrekker nodig, geen immitatierotzooi
 

Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved