Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2x Aangehouden DT50r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58547 - 2x Aangehouden DT50r
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pim DTR 9-9-2009 19:13 Print topicpost

Posts: 188
Dag Allemaal,
Ik ben in juni aangehouden op mijn brommer hij reedt toen 95km/h op de roller. Vandaag weer maar nu 91km/h. Als het nog 1x gebeurt ben ik mijn rijbewijs en brommer kwijt.

Als ik mijn brommer onder de 80km/h laat lopen valt het niet meer onder het strafrecht en zal er de volgende keer dus alleen een boete volgen.

Ik vroeg mij af of het nou slim is om mijn vertanding aan te passen zodat ik ongeveer 75km/h rijdt.

Of is het heel erg slecht voor mijn blok om met 12/13K rpm 75km/h te rijden?

Graag hoor ik wat jullie ervan denken

Groeten Pim

 
Een echte man, kickt zijn brommer an.

Thijz 9-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 1176
slecht voor je blok zal het niet zijn je hoeft geen 13 k te maken. en ik zou hem wat afvoeren mits je je brommert wil houde.
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Royal Club 9-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 60390
korter vertanden kan idd. maar ik zou op oog van overtoeren toch een ring in je uitlaat maken dat ie toch iets geknepen word.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2SLOW4ME 9-9-2009 19:28 Print reply

Posts: 1944
Ik heb zelf met een jaartje gereden met flinke overtoeren. het enige wat je moet doen is op lange rechte stukken gewoon je rechter hand in bedwang houden. Dan is er niets aan de hand..

Maar tussen denken dat je het gaat doen en het daad werkelijk doen zit nogal een verschil... het kan dus gebeuren dat je straks pas relaxed kan rijden met 30 in zn 6 (zoals ik) en dan duurt zo'n weg lang !!
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Pim DTR 9-9-2009 19:35 Print reply

Posts: 188
oké thanks,
Ik ga er gewoon een ring in maken.
Alleen... ik heb een gianelli conti en aangezien die de powerband hoog in z'n toeren heeft is het misschien handiger om een wat laagtoeriger uitlaatje te nemen.
Een V6 zal het dan wel fijn doen toch?

Edit: Een Yasuni cross Ml van opvoeren.nl, is dat ook eentje met meer koppel en wat minder snelheid??

Dit bericht is gewijzigd door Pim DTR op 9-9-2009 om 19:38 uur.
 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
Joop_Karel_Spank 9-9-2009 19:54 Print reply
Posts: 278
in principe is zo'n uitlaat toch ook geschikt om begrensd te rijden? Het lijkt mij dat de powerband gewoon naar beneden schuift. in verhouding met een half ontgrenste leovince is de conti nog steeds hoogtoerig :P
 
Blukaap2 9-9-2009 19:55 Print reply

Posts: 9953
Terugbrengen naar origineel, zoals het hoort.
 
Stoere brommers
meneerbart 10-9-2009 19:39 Print reply

Posts: 164
Het is toch zo dat ze op de rollerbank 10 seconden vol gas doen tijdens het meten? Lijkt me niet zo fijn voor je brom met een vrij lichte vertanding..
 
mag k een euro?
Pim DTR 10-9-2009 20:36 Print reply

Posts: 188
Die 10 seconden is misscien ooit zo bedacht maar ze wachten gewoon totdat hij op zijn top is!
 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
bobboiten 10-9-2009 20:36 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pim DTR
Die 10 seconden is misscien ooit zo bedacht maar ze wachten gewoon totdat hij op zijn top is!


jah idd niks 10 seconden
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
yamahadt1986 10-9-2009 21:01 Print reply
Posts: 1713
ze dachten ze bij mij de top nog niet gehaald te hebben en toen gingen ze maar door toen lieten ze het gas los en ze remde toen niet op de roller dus reed de brommer 85km/h 13k op de roller zonder smering en dan weet je wel wat er gebeurt zuiger en cilinder liep daar terplekke helemaal vast
dus pas op wat ze doen.

en ik trapte toen zelf wel op de rem maar toen was het al te laat
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 1091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved