Quote:Oorspronkelijk gepost door: Raoul
als ik mij niet vergis, is een snel verkleurende uitlaat o.a. oorzaak van een niet goed afgestelde ontsteking (m.a.w. hij wordt te warm)
Het hoeft toch niet per se te warm te zijn? Het is bij veel brommers/motoren normaal dat de uitlaat verkleurt
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
Je zou gewoon even je vliegwiel er af kunnen trekken en vervolgens de ontsteking op tijd zetten. Kleine moeite en je weet meteen of je ontsteking goed staat.
als je ontsteking te vroeg staat heb je een groote kans dat hij snelle verkleurt dan een ontsteling die heel mooi op tijd staat
ik ken zelfs mensen die geprobeerd hebben bij een honda novio 4t zo veel mogelijk snelhijd er uit hebben probeeren te krijgen dat de uitlaat bocht tegen rood gloeiend aan zat ik weet niet in hoe verre ik dit verhaal kan gloven ik was er niet bij maat zo als ik hun ken probeeren ze wel het maximaale uit hun blokjes te halen
Never drive faster then your guardian angel can fly
Quote:Oorspronkelijk gepost door: 4takker
als je ontsteking te vroeg staat heb je een groote kans dat hij snelle verkleurt dan een ontsteling die heel mooi op tijd staat
dan staat ie niet te vroeg, maar juist te laat. Je verplaatst het heetste moment dichter naar het moment dat de uitlaatgassen de uitlaat uit komen (later dus). Hierdoor wordt je uitlaat warmer en zelfs roodgloeiend.
maar dat zal bij de TS wel niet zijn. Zelfs als je bij een MT 'm tegen het einde van z'n grondplaat staat gebeurd dit volgens mij niet
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten