Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verkleuren van uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 393 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58537 - Verkleuren van uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

veldchris 8-9-2009 22:39 Print topicpost
Posts: 279
Hej,

ik heb sinds zaterdag een nieuwe chrome uitlaat op m'n Mt.
Na een half uurtje rijden was die bij de bocht al verkleurt, blauw paars.

Nu zij vanmiddag iemand dat mn ontsteking niet goed afgesteld is, kan dat klopppen? zo ja hoe verander je dat?

thnx alvast
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug

tsxhunter 8-9-2009 22:52 Print reply

Posts: 9332
dat blauw paars komt gewoon door de hitte en niet door verkeerde ontsteking.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Pim DTR 8-9-2009 22:56 Print reply

Posts: 188
idd, is gewoon de hitte, dat is normaal.
 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
Raoul 8-9-2009 23:08 Print reply

Posts: 2997
als ik mij niet vergis, is een snel verkleurende uitlaat o.a. oorzaak van een niet goed afgestelde ontsteking (m.a.w. hij wordt te warm)
 
Aprilia MX (H)
Coole 8-9-2009 23:10 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
als ik mij niet vergis, is een snel verkleurende uitlaat o.a. oorzaak van een niet goed afgestelde ontsteking (m.a.w. hij wordt te warm)


Het hoeft toch niet per se te warm te zijn? Het is bij veel brommers/motoren normaal dat de uitlaat verkleurt
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
Rs Dude. 8-9-2009 23:12 Print reply

Posts: 1426
Das gwn door de hitte die vrij komt bij het verbrandingsproces.

Heeft niks met je ontsteking temaken.
 
Fabio 8-9-2009 23:19 Print reply

Posts: 1737
Je zou gewoon even je vliegwiel er af kunnen trekken en vervolgens de ontsteking op tijd zetten. Kleine moeite en je weet meteen of je ontsteking goed staat.
 
4takker 8-9-2009 23:28 Print reply

Posts: 2395
als je ontsteking te vroeg staat heb je een groote kans dat hij snelle verkleurt dan een ontsteling die heel mooi op tijd staat

ik ken zelfs mensen die geprobeerd hebben bij een honda novio 4t zo veel mogelijk snelhijd er uit hebben probeeren te krijgen dat de uitlaat bocht tegen rood gloeiend aan zat ik weet niet in hoe verre ik dit verhaal kan gloven ik was er niet bij maat zo als ik hun ken probeeren ze wel het maximaale uit hun blokjes te halen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
stephan777 9-9-2009 0:32 Print reply

Posts: 7259
Maakt niks uit. Verkleurt gewoon door de hitte. Heb het zelf ook.
 
Markjo 9-9-2009 19:13 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
als je ontsteking te vroeg staat heb je een groote kans dat hij snelle verkleurt dan een ontsteling die heel mooi op tijd staat




dan staat ie niet te vroeg, maar juist te laat. Je verplaatst het heetste moment dichter naar het moment dat de uitlaatgassen de uitlaat uit komen (later dus). Hierdoor wordt je uitlaat warmer en zelfs roodgloeiend.

maar dat zal bij de TS wel niet zijn. Zelfs als je bij een MT 'm tegen het einde van z'n grondplaat staat gebeurd dit volgens mij niet
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 1860 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved