Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mtx gaat maar niet harder!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 518 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58533 - Mtx gaat maar niet harder!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Swatz 8-9-2009 21:38 Print topicpost
Posts: 64
Hey!

Ik heb een Honda Mtx Sh en wat ik ook doe hij gaat maar niet harder. Hij trekt voor me gevoel ook te langzaam op. En als je stationair gas geeft reageerd hij ook niet fel.
Zelfs als ik een 70cc erop zet dan gaat hij nog niet harder. Ik heb ook al een andere uitlaat geprobeerd maar dit werkt ook niet..

Ik dacht zelf dat het misschien aan de carburateur en het spruitstuk lag.. of miss de cdi. kan het zijn dat die begrenst is..

Setup:

std. 50cc
12mm spruitje + carb
sproeier 92 geloof ik..
powerfilter want orginele heb ik niet.
4 bak
twv 13-50
std uitlaat met proma demper

weet iemand misschien hoe dit komt?





Dit bericht is gewijzigd door Swatz op 8-9-2009 om 21:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Swatz op 8-9-2009 om 21:45 uur.
 

ErikVerkade 8-9-2009 21:45 Print reply

Posts: 980
mtx met vierbak????
was dat niet alleemaal 5 bak dan?

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Swatz 8-9-2009 21:46 Print reply
Posts: 64
nee ook 4 bak.. maar dat helpt niet echt
 
Gerard1793 8-9-2009 21:48 Print reply

Posts: 4006
Afgesteld?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Swatz 8-9-2009 21:51 Print reply
Posts: 64
jah
 
mtx_owned 8-9-2009 21:53 Print reply

Posts: 2183
die ori uitlaat knijpt m zwaar, neem een Proma ofzo, dat scheelt al mega veel.

en met die originele cilinder ga je het ook niet redden, zet dan die 70cc er maar op.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 8-9-2009 om 21:54 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Swatz 8-9-2009 22:00 Print reply
Posts: 64
jah.. maar zoals ik al zei. 70cc (fast arrow) heb ik er al op gehad met een tecno onderlangse uitlaat. en hij ging niet echt harder
 
mtx_owned 8-9-2009 22:01 Print reply

Posts: 2183
verzet je ontsteking dan maar. Aan een honda is verder niks begrensd. En ik zou als ik jouw was ook een ori luchtfilter scoren want powerfilter op ori setup is gewoon kut en niet fijn af te stellen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Fabio 8-9-2009 22:07 Print reply

Posts: 1737
Hmmm, ik zou bijna zeggen "bekend mtx-sh kwaaltje". Gebruik de search, dan zal je een aantal topics tegen komen waarin gasten hun mtx niet snel krijgen. Ik ben er een van! Bij de aankoop zei de verkoper al dat hij de mtx niet sneller kreeg en er echt alles aan had gedaan. Nou ik dacht dat het mij wel zou lukken. Alles, maar dan ook alles vervangen maar sneller dan 75 gaat hij niet.

Ik kan je geen advies geven wat betreft het sneller maken van je mtx. Het enige advies wat ik je wel mee kan geven, bespaar je de moeite! En geld!



Edit: Er zijn wel genoeg andere gasten die hun mtx wel degelijk sneller hebben gekregen.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 8-9-2009 om 22:08 uur.
 
Swatz 8-9-2009 22:15 Print reply
Posts: 64
het rare is dat de verkoper hem wel wel 80 heeft laten lopen..
dit was met een parmakit en 18mm carb en de tecno .. helaas is die cilinder kapot en ik heb geen 18mm carb.. dus het moet toch kunnen

 
mtx_owned 8-9-2009 22:17 Print reply

Posts: 2183
het is helemaal niet moeilijk een mtx harder te laten lopen, kwestie van de goede en fatsoenlijke onderdelen hebben en vooral het goed afstellen wat bij de meeste nog wel eens een probleem is. Zorg dat je systeem vrij is van valse lucht en dan gaat het prima.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Fabio 8-9-2009 22:32 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
het is helemaal niet moeilijk een mtx harder te laten lopen, kwestie van de goede en fatsoenlijke onderdelen hebben en vooral het goed afstellen wat bij de meeste nog wel eens een probleem is. Zorg dat je systeem vrij is van valse lucht en dan gaat het prima.



Die gedachte had ik zelf ook maar daar ben ik wel van teruggekomen

Met een 50cc hoef je echt niks te proberen bij een mtx, ze zijn vrij zwaar namelijk. 70cc is wel het minste wat je er op moet zetten
 
RobinRS98 8-9-2009 22:35 Print reply

Posts: 879
Blok loopt verder wel gewoon soepel dus de lagers van de krukas en versnellingsbak?
 
Stamp die air uit je nikes !
mrgforce 9-9-2009 6:58 Print reply

Posts: 572
heb je je ontsteking al getjekt? zet die op z'n vroegst dus helemaal naar links draaien. scoor een orginele luchtfilter ( heb zelf 28mm carb met orginele luchtfilter dus dat past wel met grotere carb.) en probeer dan eens!

heb zelf 110cc dr onder en ik krijg hem net over de 100 maar wel veel trek kracht. verwacht geen super snelheid van een 50cctje
 
Swatz 9-9-2009 7:23 Print reply
Posts: 64
ontsteking staat helemaal naar links.. dus dat is goed

en ik denk dat ik die 70 er weer opzet ookal maakt het niet uit

Dit bericht is gewijzigd door Swatz op 9-9-2009 om 7:24 uur.
 
mtx_owned 9-9-2009 12:25 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Swatz
ontsteking staat helemaal naar links.. dus dat is goed

en ik denk dat ik die 70 er weer opzet ookal maakt het niet uit

Dit bericht is gewijzigd door Swatz op 9-9-2009 om 7:24 uur.


ja eh vriend je onsteking moet helemaal naar rechts toe, dus met de klok mee, nu staat ie op z'n laatst dus vind ik het ook niet gek dat ie niet gaat.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 1920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved