Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - roken en olie..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58518 - roken en olie..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFrans 7-9-2009 20:05 Print topicpost

Posts: 405
hallo,ik heb het probleem als ik met me derbi rijd rookt ie niet normaal veel.
de rook blijft best lang hangen dus denk dat het ´´zware olie rook is´´ook komt er olie uit me demper, niet veel mar toch zit na elke rit me achterbrug en me demper onder de olie.

en me koelvloeistof niveau is ook gedaalt..

wie heeft een idee?
 

Killingsnake 7-9-2009 20:10 Print reply

Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
hallo,ik heb het probleem als ik met me derbi rijd rookt ie niet normaal veel.
de rook blijft best lang hangen dus denk dat het ´´zware olie rook is´´ook komt er olie uit me demper, niet veel mar toch zit na elke rit me achterbrug en me demper onder de olie.

en me koelvloeistof niveau is ook gedaalt..

wie heeft een idee?



Welke kleur van rook is het?

Als het blauwe rook is ben je waarschijnlijk blokolie aan het verstoken.. (kapotte/versleten keerring of dergelijke)

Witte rook duid dikwijls op stoken van water/koelvloeistof. Aangezien je zegt dat je niveau is gedaald zal het dit wel zijn? Hier of daar een pakking lek
 
ChielTZR 7-9-2009 20:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killingsnake
[...]



Welke kleur van rook is het?

Als het blauwe rook is ben je waarschijnlijk blokolie aan het verstoken.. (kapotte/versleten keerring of dergelijke)

Witte rook duid dikwijls op stoken van water/koelvloeistof. Aangezien je zegt dat je niveau is gedaald zal het dit wel zijn? Hier of daar een pakking lek



Beetje roken hoort er natuurlijk bij. 2-takten hebben de karakteristieke blauwe damp.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
DerbiFrans 7-9-2009 20:38 Print reply

Posts: 405
ja maar niet als die eerst minder rookte,
we hebben wel keer kop eraf gehad en oude pakking weeer terug gedaan zou het hier van zijn?
 
markhispania3 7-9-2009 20:39 Print reply

Posts: 1971
ja, kan niet missen. Snel een nieuwe pakking halen beunhaas !

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 7-9-2009 om 20:39 uur.
 
DerbiFrans 7-9-2009 20:42 Print reply

Posts: 405
haha zal ik doen
maar hoe komt die olie dan uit de demper?
heb btw ook in me uitlaat de filters eruit gehaald(uit de bocht, omdat die toen verstopt zaten)

maar hoe die olie dan
 
Sherwin 7-9-2009 20:42 Print reply

Posts: 561
ja! wss pakt ie kvs

gwn omdat er tweetakt inzit ofzo? wnt dat doet het normaliter ook... gwn je pakkingen fixen en dan rookt ie hoogswaarschijnlijk veel minder en dan ff kijken wat je uitlaat doet... t is wss gwn tweetakt dat neit is verband

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 7-9-2009 om 20:43 uur.
 
markhispania3 7-9-2009 20:44 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
haha zal ik doen
maar hoe komt die olie dan uit de demper?
heb btw ook in me uitlaat de filters eruit gehaald(uit de bocht, omdat die toen verstopt zaten)

maar hoe die olie dan


Zie je wel vaker met brommers, kan zijn dat er iets te veel olie in je benzine zit of dat je zuiger veren een beetje lekken. Ik weet niet hoe erg het is, maar een beetje olie hoort nu eenmaal bij 2 takt.
 
DerbiFrans 7-9-2009 20:45 Print reply

Posts: 405
ja tis best erg ofja allemaal druppels op me achterbrug maar denk niet dat het zo hoort..
 
markhispania3 7-9-2009 20:49 Print reply

Posts: 1971
ik zou eerst de pakking even vervangen en dan verder kijken, die koelvloeistof zal de verbranding van het mengsel ook niet bevorderen .
 
DerbiFrans 7-9-2009 20:52 Print reply

Posts: 405
en nog ff wa anders kan het daarom ook zijn dat als ik nu ff gereden heb, zet me brommer uit met contactsleutel en haal sleutel eruit, dan blijft me brommer gewoon doorlopen...
?heeft het er mee te maken
 
Killingsnake 7-9-2009 21:12 Print reply

Posts: 21
Dat is wel heel vreemd, maar kan de oplossing kan simpel zijn..

Ofwel zijn je contacten van je contactslot niet goed aangesloten. Normaal als je je contact op 'uit' zet, maken 2 draden contact met elkaar, ondergaat je bobine kortsluiting en valt daardoor je motor uit. De juiste kleuren weet ik niet, bij een honda is dat altijd een wit/zwarte draad (draad van de bobine) en groen(aarding).

Ofwel worden koolstofdeeltjes zo warm, dat die blijven doorgloeien en zo je mengsel terug ontsteken.. Maar dat komt niet voor bij een motor die goed is afgesteld. Hoe zet je je motor nu uit? In versnelling zetten en koppeling laten komen, of bougiekabel uittrekken (kan nog eens pijnlijk zijn )
 
DerbiFrans 7-9-2009 21:14 Print reply

Posts: 405
uitknopje
ik heb er standaard een uitknop en contactslot op zitten
 
DerbiFrans 9-9-2009 15:54 Print reply

Posts: 405
ik heb nu trouwens ook gemerkt dat er schuimlaagje in me koelvloeistof reservoirt zit? weet iemand hoe dit komt of is dit gewoon normaal?
 

Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved