Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotteren TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58501 - Stotteren TSX
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-9-2009 16:56 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]


Nee hoor, normaal is het gewoon een suzuki x1941x (of iets in die richting).. Proma is een snellere bocht..
Maar als ik een snellere uitlaat erop doe, moet ie toch juist een iets grotere sproeier hebben ipv een kleinere?? Eerst had ik 82.. Wat zal ik nu eens proberen? 85?


hoezo is dat dan?
waarom zou je met een snellere uitlaat een grotere sproeier moeten hebben?

probeer dat eens te beredeneren, vereist wel kennis van hoe alles werkt, maar die hoor je te hebben als je aan brommers werkt. Als je op die manier over dingen na gaat denken leer je stukken meer dan door maar wat te proberen.

anyway...het hoeft dus niet zo te zijn dat je altijd een grotere sproeier moet hebben, kan ook zijn dat je gewoon een betere cilindervulling krijgt door de uitlaat, en omdat je stroomsnelheid in je carb en carter hoger wordt omdat je meer lucht aanzuigt in dezelfde tijd door dezelfde venturi. Hogere stroomsnelheid is automatisch al meer brandstof door de grotere onderdruk en kan dus zelfs betekenen (als je motor efficienter loopt) dat je zelfs een kleinere sproeier moet monteren.

en dat lijkt dus zo te zijn.


 
Too cool for school!
Niek27 9-9-2009 17:11 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoezo is dat dan?
waarom zou je met een snellere uitlaat een grotere sproeier moeten hebben?

probeer dat eens te beredeneren, vereist wel kennis van hoe alles werkt, maar die hoor je te hebben als je aan brommers werkt. Als je op die manier over dingen na gaat denken leer je stukken meer dan door maar wat te proberen.

anyway...het hoeft dus niet zo te zijn dat je altijd een grotere sproeier moet hebben, kan ook zijn dat je gewoon een betere cilindervulling krijgt door de uitlaat, en omdat je stroomsnelheid in je carb en carter hoger wordt omdat je meer lucht aanzuigt in dezelfde tijd door dezelfde venturi. Hogere stroomsnelheid is automatisch al meer brandstof door de grotere onderdruk en kan dus zelfs betekenen (als je motor efficienter loopt) dat je zelfs een kleinere sproeier moet monteren.

en dat lijkt dus zo te zijn.




Aha, kijk, dat wist ik niet!! Je hebt er wel verstand van zeg
Maarre, ik heb nu 75, en hij loopt nog steeds voor geen meter, nog erger dan 82.. Hij stottert nu heel erg en komt niet boven de 5000 toeren.. Met de choke aan, loopt hij veel beter en feller, en komt hij tot 7500 toeren.. Dus nu?
 
flappie business
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-9-2009 17:15 Print reply

Posts: 9841
Dan zal het toch een grotere sproeier zijn, met de choke krijgt ie altijd relatief meer benzine dus als ie daarmee beter loopt heeft ie gewoon te weinig benzine.


 
Too cool for school!
Niek27 9-9-2009 20:23 Print reply

Posts: 633
Ik heb er nu sproeier 90 in, en de ontsteking op zijn vroegst, het trekt redelijk en rijdt iets harder dan 50km/h
Bedankt voor jullie hulp!
 
flappie business

Dit topic is 2316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved