Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #58501 - Stotteren TSX
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2324 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek27 |
6-9-2009 21:09 |
Posts: 633 |
Hallo,
Ik heb vanmiddag een snellere uitlaat op m'n tsx gezet. Het gaat om een proma uitlaatbocht met een gianelli demper. Voordat ik deze erop heb gezet liep hij 50km/u en trok slecht op. Ik dacht dit te verhelpen met deze uitlaat.
Als eerste heb ik de uitlaat helemaal vervangen, en de brommer gestart. Hij trok toen heel slecht op. Ik heb grotere sproeiers geprobeerd (tot 94) tot kleinere (82). Dit maakte weinig tot geen verschil. In de eerste, tweede en derde versnelling trekt hij redelijk snel op, maar in de vierde en vijfde versnelling zakt hij in. In de vierde versnelling maakt hij nog redelijk toeren, dan schakel ik door, en zakt hij terug in de vijfde waardoor ik terug moet schakelen.
Mijn setup is: 50cc origineel, 16mm mikuni carburateur met verschillende maten sproeiers (82 - 94 geprobeerd), proma bocht met gianelli demper, origineel luchtfiler (met 3 gaten erin geboord, gaten dichtmaken = nog slechter lopen), ontsteking staat op originele tijd, twv 12-52.
Waar kan mijn probleem aan liggen?
Mvg Niek
|
|
flappie business |
|
Micha.L |
6-9-2009 21:12 |
Posts: 535 |
Ik denk dat het aan je twv ligt, zie je wel meer dat als je geen goede twv voor je eigen setup hebt dat je snelheid in de 4e hoger ligt dan in de 5e.. Zo is je 5e versnelling eigenlijk onbruikbaar
|
|
|
|
Niek27 |
6-9-2009 21:15 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik denk dat het aan je twv ligt, zie je wel meer dat als je geen goede twv voor je eigen setup hebt dat je snelheid in de 4e hoger ligt dan in de 5e.. Zo is je 5e versnelling eigenlijk onbruikbaar
Maar met de andere (originele) uitlaat trok hij wel door in de vijfde versnelling. Nu is de kracht meer verdeeld over de eerste 4 versnellingen. Wat is de originele twv, en hoe (hard/ acceleratie) zou hij dan lopen?
Mvg Niek
|
|
flappie business |
|
steef ts70xk |
6-9-2009 22:06 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek27
[...]
Maar met de andere (originele) uitlaat trok hij wel door in de vijfde versnelling. Nu is de kracht meer verdeeld over de eerste 4 versnellingen. Wat is de originele twv, en hoe (hard/ acceleratie) zou hij dan lopen?
Mvg Niek
ori verhouding is 12/54... maar denk dat je toch wat btr moet afstele. mja die cil die je heb is ook niet echt een snelle jonge
|
|
|
|
Henk-88 |
7-9-2009 0:13 |
Posts: 26703 |
Het zou best kunnen dat de sproeier kleiner moet zijn dan 82.
Maar verwacht niet teveel van je standaard cilinder.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Joop_Karel_Spank |
7-9-2009 8:17 |
Posts: 278 |
maar als je de luchtfiltergaten dichtstopt loopt hij nog slechter, is hij niet gewoon te rijk afgesteld dan?
|
|
|
|
Christian-tsx |
7-9-2009 9:47 |
Posts: 856 |
wat voor cilinder heb je erop zitten? als het zo 1 zonder membraam is, is een sproeiermaat rond de 74 goed.
is je uitlaat nieuw of 2e hands? misschien ziet ie verstopt?
|
|
|
|
Niek27 |
9-9-2009 15:10 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
wat voor cilinder heb je erop zitten? als het zo 1 zonder membraam is, is een sproeiermaat rond de 74 goed.
is je uitlaat nieuw of 2e hands? misschien ziet ie verstopt?
Met een proma uitlaat en gianelli demper?
Dan ga ik zo eens even 75 proberen, die heb ik hier nog liggen
|
|
flappie business |
|
yamahadt1986 |
9-9-2009 15:16 |
Posts: 1713 |
dit had een vriend van me ook en die kocht een 50cc snel en het ging als de brandweer dus koop maar een andere cilinder of ga je uitlaatpoort maar een wat verhogen en verbreden.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Niek27 |
9-9-2009 15:18 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dit had een vriend van me ook en die kocht een 50cc snel en het ging als de brandweer dus koop maar een andere cilinder of ga je uitlaatpoort maar een wat verhogen en verbreden.
Ik ga maar niet aan mijn cilinder kloten, dat gaat noooooit goed
Maar hij hoeft ook niet supersnel te gaan, als hij maar fatsoenlijk loopt, en dat doet hij nu niet..
Dus wat kan ik doen (behalve sproeier vervangen, dat doe ik zo even ) dat hij mooier loopt?
Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 9-9-2009 om 15:21 uur.
|
|
flappie business |
|
yamahadt1986 |
9-9-2009 15:30 |
Posts: 1713 |
dat bedoel ik je dus duidelijk te maken je uitlaat is hoogtoerigger dan de cilinder want die is laagtoerig en dat past niet bijelkaar.
daarom trekt die niet door in de 5de versnelling en het teken dat die in de 4 ook blijft op dezelfde toeren is omdat de cilinder niet meet wil kwa uitlaatpoort toeren maken dus of de uitlaatpoort omhoog halen of andere cilinder
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Christian-tsx |
9-9-2009 15:33 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dat bedoel ik je dus duidelijk te maken je uitlaat is hoogtoerigger dan de cilinder want die is laagtoerig en dat past niet bijelkaar.
daarom trekt die niet door in de 5de versnelling en het teken dat die in de 4 ook blijft op dezelfde toeren is omdat de cilinder niet meet wil kwa uitlaatpoort toeren maken dus of de uitlaatpoort omhoog halen of andere cilinder
fout. ik heb lang gereden met een originele 50cc. met 70cc gianelli uitlaat en 16mm carburateur. liep gewoon goed in alle versnellingen en haalde 60km/h
@ TS:
eerst maar eens goed afstellen, want daar zijn deze cilinder best gevoelig mee. iets te grote sproeier en hij loopt direct niet lekker.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 9-9-2009 om 15:34 uur.
|
|
|
|
Niek27 |
9-9-2009 15:37 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]
fout. ik heb lang gereden met een originele 50cc. met 70cc gianelli uitlaat en 16mm carburateur. liep gewoon goed in alle versnellingen en haalde 60km/h
@ TS:
eerst maar eens goed afstellen, want daar zijn deze cilinder best gevoelig mee. iets te grote sproeier en hij loopt direct niet lekker.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 9-9-2009 om 15:34 uur.
Okee, bedankt! Ga het nu gelijk even doen!!
|
|
flappie business |
|
Niek27 |
9-9-2009 16:12 |
Posts: 633 |
Nou, ik heb net sproeier 75 er even in gehad, en het is nog belabberder.. Hij zakt bij de 5000 toeren meteen terug, of begint onmeunig hard te stotteren..
Heb meteen even gekeken of hij valse lucht trok, was niet het geval..
Wat nou?
Edit: Een keer de ontsteking iets vroeger zetten??
Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 9-9-2009 om 16:12 uur.
|
|
flappie business |
|
ChielTZR |
9-9-2009 16:15 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Nou, ik heb net sproeier 75 er even in gehad, en het is nog belabberder.. Hij zakt bij de 5000 toeren meteen terug, of begint onmeunig hard te stotteren..
Heb meteen even gekeken of hij valse lucht trok, was niet het geval..
Wat nou?
Edit: Een keer de ontsteking iets vroeger zetten??
Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 9-9-2009 om 16:12 uur.
Proma bocht zit toch standaard op een TSX?
behalve die Gianelli demper, maar dat scheelt niet veel in prestaties!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Niek27 |
9-9-2009 16:19 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Proma bocht zit toch standaard op een TSX?
behalve die Gianelli demper, maar dat scheelt niet veel in prestaties!
Nee hoor, normaal is het gewoon een suzuki x1941x (of iets in die richting).. Proma is een snellere bocht..
Maar als ik een snellere uitlaat erop doe, moet ie toch juist een iets grotere sproeier hebben ipv een kleinere?? Eerst had ik 82.. Wat zal ik nu eens proberen? 85?
|
|
flappie business |
|
Dit topic is 2324 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|