Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem MTX-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58496 - Probleem MTX-sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RubenMTX 6-9-2009 16:21 Print topicpost

Posts: 558
Nu ik volgens mij alles geprobeerd heb en er niks veranderd is heb ik toch echt hulp nodig met mijn MTX.


Setup:
80cc Originele cilinder
80cc Originele uitlaat
26mm Keihin Carburateur
Originele luchtfilter


Hij start goed en loopt stationair, maar komt niet boven 7000 toeren uit en zakt langzaam terug in toeren. Bij de 7000 toeren gaat ie heel erg haperen en met vol gas ook ploffen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere sproeiers, ik heb 150, 140, 135, 130, 120, 110, 100, 95 en 90 geprobeerd. Het enige verschil is dat ik bij 120 en groter vol gas kan geven en 110 en kleiner niet, dan valt hij uit. Maar hij komt met geen mogelijkheid boven die 7000 toeren uit.
- Andere CDI, maakte geen verschil.
- Andere ontsteking, maakte geen verschil.
- Andere bobine, maakte geen verschil.
- Andere bougie, maakte geen verschil.
- Andere carburateur, ik heb een 18mm geprobeerd, maar het werd er niet beter op dus ik heb de 26mm weer teruggezet.
- Andere luchtfilter, met twin-air filter of zonder filter doet hij ook hetzelfde.
- Andere uitlaat, met de Gianelli van een vriend van me merkte ik ook geen verschil.
- Krukaskeerringen en pakkingen vervangen. Omdat ik dacht dat het valse lucht kon zijn heb ik deze vervangen, maar hierna doet hij nog steeds hetzelfde. Ik heb ook deo gespoten om te kijken of het toerental veranderde maar er gebeurde niks.


Waardoor kan het dan nog meer komen?

Edit: De bougie is zwart, maar hij heeft goed gelopen met sproeier 150 en choke open dus het is raar dat de bougie zwart blijft met zelfs sproeier 90 (al heb ik die er geen kilometers in gehad).

Iemand?
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 6-9-2009 om 16:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 6-9-2009 om 17:11 uur.
 

knoffy 6-9-2009 18:21 Print reply
Posts: 610
begrenzer op je brom ? op de zwart rode draad dacht ik
 
dirtbag 6-9-2009 18:59 Print reply
Posts: 76
Komt er genoeg benzine uit je tank? Misschien is het kraantje of het brandstof filter verstopt.

Wat je dan krijgt is dat je brommer meer brandstof verbruikt dan je tank kan leveren.

mvg

db
 
RubenMTX 6-9-2009 20:06 Print reply

Posts: 558
De begrenzer heb ik er afgehaald, dus dat kan het niet zijn. En de benzine stroomt gewoon snel door het kraantje, die zit niet verstopt. Maar bedankt voor de suggesties.

Weet iemand anders nog een mogenlijkheid waarom mn brommer zo slecht loopt?
 
bierbundelhonda 6-9-2009 20:08 Print reply

Posts: 3396
staat je ontsteking wel op de goede tijdstip ?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
RubenMTX 6-9-2009 20:12 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
staat je ontsteking wel op de goede tijdstip ?


Wat is precies het goede tijdstip? Hij staat vroeg (zo ver mogelijk naar rechts gedraaid)

ps: jij zoekt mijn brom?

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 6-9-2009 om 20:12 uur.
 
kris tsx 6-9-2009 20:43 Print reply

Posts: 38
al met tandwielen geexpirimenteerd?
dat kan ook een hoop schelen met je topsnelheid enzo
o had het ploffen over het hoofd gezien

Dit bericht is gewijzigd door kris tsx op 6-9-2009 om 20:46 uur.
 
RubenMTX 6-9-2009 20:53 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kris tsx
al met tandwielen geexpirimenteerd?
dat kan ook een hoop schelen met je topsnelheid enzo
o had het ploffen over het hoofd gezien

Dit bericht is gewijzigd door kris tsx op 6-9-2009 om 20:46 uur.



Ja ik heb zelfs al verschillende tandwielen erop gehad, maar dat scheelt niet veel. Moet alleen eerder schakelen met twv 13-45, en met 15-45 trekt ie ook prima, maar hij komt niet voorbij die 7000 toeren. Ook niet in zn vrij trouwens...
 
mtx-bart 6-9-2009 21:29 Print reply
Posts: 816
Ik heb hem geholpen met zijn brommer. De ontsteking staat op zijn vroegst. Hij maakt wel wat meer dan 7000 toeren als je wat langer ongeveer 1/3 gas geeft. Op een gegeven moment geeft hij dan ploffen uit de uitlaat, en al helemaal als je meer gas geeft dan valt hij gewoon uit, met een bluuhhh geluidje.
 
jr customs 6-9-2009 22:42 Print reply

Posts: 1057
membraan gecontroleerd?
 
RubenMTX 6-9-2009 23:12 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
membraan gecontroleerd?


Die ziet er gewoon goed uit. Geen scheuren/afgebroken stukjes/openingen... Kan het dan toch niet meer goed zijn?
 
Niek de Wildt 7-9-2009 1:06 Print reply
Posts: 7168
-cilinder verbeunt? (heeft iemand misschien met een bijtel de timingen verneukt?)
-Is dat een originele keihin carburateur?
-Verzet je ontsteking eens.
 
Thaantje 7-9-2009 7:12 Print reply
Posts: 185
Hey man..
ik heb ook een MTX-sh.. exact het zelfde probleem..
enige wat anders is ik maak helemaal amper toeren en hij trekt niet..

heb het zelfde als jij geprobeerd + ontsteking verschillend verdraait..
geen verschil..
 
maikel-1991 7-9-2009 7:44 Print reply

Posts: 545
probeer misschien is zonder luchtfilter ? Dat had mijn broertje ook met zijn mtx -ot, zijn ori luchtfilter gaf te weinig lucht boven de 7000 toren en gaf hetzelfde probleem, was te verhelpen door het filter beter te ontgrenzen en een dunner schuimfilter erin
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Christian-tsx 7-9-2009 9:49 Print reply
Posts: 856
valse lucht?
 
RubenMTX 7-9-2009 14:32 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
-cilinder verbeunt? (heeft iemand misschien met een bijtel de timingen verneukt?)
-Is dat een originele keihin carburateur?
-Verzet je ontsteking eens.

- De cilinder is volgens mij nog origineel, ik zag in ieder geval geen sporen van beunwerk oid aan de binnenkant. Hij heeft ook goed gelopen, dus de cilinder zal niet zo door iemand zijn bewerkt dat hij niet meer goed loopt.
- Het is een originele 26mm keihin carbuateur ja, die 18mm keihin die ik heb geprobeerd was niet origineel. Nu heb ik ook een 21mm mikuni geprobeerd (ook origineel) maar daar doet hij helemaal niks mee (ja, ik heb ook verschillende sproeiers geprobeerd).
- Ik ga nu proberen de ontsteking te verzetten, ik zal posten of dat was uitmaakt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thaantje
Hey man..
ik heb ook een MTX-sh.. exact het zelfde probleem..
enige wat anders is ik maak helemaal amper toeren en hij trekt niet..

heb het zelfde als jij geprobeerd + ontsteking verschillend verdraait..
geen verschil..

Wat voor cilinder e.d. heb jij? Want wat jij hebt klinkt hetzelfde als wat ik had met mn 18mm immitatie. Daar had ik totaal geen kracht mee.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
probeer misschien is zonder luchtfilter ? Dat had mijn broertje ook met zijn mtx -ot, zijn ori luchtfilter gaf te weinig lucht boven de 7000 toren en gaf hetzelfde probleem, was te verhelpen door het filter beter te ontgrenzen en een dunner schuimfilter erin

Ik heb het met ontgrensde, met twin-air powerfilter en zonder luchtfilter geprobeerd maar het maakt helaas geen verschil.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
valse lucht?

Ja dacht ik ook aan, maar ik heb geen idee waar die valse lucht nog vandaan kan komen, want ik heb de krukaskeerringen en de pakkingen al vervangen. Ook heb ik al deo geprobeerd maar ik merk geen verschil in het toerental... Stijgt of daalt niet waar ik ook spuit.
 

Dit topic is 2262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved