Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #58474 - luchtfilter mb
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1570 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
WestlandMB |
5-9-2009 15:26 |
Posts: 1338 |
Hallo,
laatst heb ik toch maar eens een luchtschroef in me carb gedaan omdat deze al 4 maanden kwijt was (sinds de koop) dus vandaag dacht ik gelijk filter schoonmaken etc.. kom ik het volgende tegen:
een lege box met 1 rekje en daarvoor het filter, en 1 leeg gat achterin waar een aanzuigrubber op hoort.. dus volgens mij krijgt hij 100% valse lucht.. ook zonder luchtfilter doet hij het best.. maar ik zit nu met het volgende probleem:
Het aanzuigrubber is gaat dus kan ik me luchtfilter niet meer vastzetten, en me luchtfilter filtert eigenlijk niets. dus zit ik te denken voor een 2e hands luchtfilter die wel compleet is, of een malossi schuimfilter. Een schuinfilter geeft wel een voorkeur bij mij omdat dat een leuker geluid geeft en makkelijker bevestigen is. Maar ik weet niet wat de beste keus is.
setup:
Cilinder DMP 70cc
Cilinder (extra gegevens) 50cc orginele kop
Carburateur / brandstof mikuni 21mm
Sproeier 145, is denk wel te klein
Tandwiel verhouding 14-45
Uitlaat proma
Uitlaatdemper proma
Luchtfilter standaard of toch malossi? ??
In ieder geval moet ik maandag naar school fietsen, of ze moeten ook op zondag bezorgen.. En weet iemand of josdijkman ook malossi filters heeft voor de MB, ik heb een 21mm mikuni
overigens staat zoiets me ook wel aan.:
http://www.motoimpor...elen/motorisch/6.JPG
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 25:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 15:28 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 15:38 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
7-9-2009 8:46 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
Hallo,
laatst heb ik toch maar eens een luchtschroef in me carb gedaan omdat deze al 4 maanden kwijt was (sinds de koop) dus vandaag dacht ik gelijk filter schoonmaken etc.. kom ik het volgende tegen:
een lege box met 1 rekje en daarvoor het filter, en 1 leeg gat achterin waar een aanzuigrubber op hoort.. dus volgens mij krijgt hij 100% valse lucht.. ook zonder luchtfilter doet hij het best.. maar ik zit nu met het volgende probleem:
Het aanzuigrubber is gaat dus kan ik me luchtfilter niet meer vastzetten, en me luchtfilter filtert eigenlijk niets. dus zit ik te denken voor een 2e hands luchtfilter die wel compleet is, of een malossi schuimfilter. Een schuinfilter geeft wel een voorkeur bij mij omdat dat een leuker geluid geeft en makkelijker bevestigen is. Maar ik weet niet wat de beste keus is.
setup:
Cilinder DMP 70cc
Cilinder (extra gegevens) 50cc orginele kop
Carburateur / brandstof mikuni 21mm
Sproeier 145, is denk wel te klein
Tandwiel verhouding 14-45
Uitlaat proma
Uitlaatdemper proma
Luchtfilter standaard of toch malossi? ??
In ieder geval moet ik maandag naar school fietsen, of ze moeten ook op zondag bezorgen.. En weet iemand of josdijkman ook malossi filters heeft voor de MB, ik heb een 21mm mikuni
overigens staat zoiets me ook wel aan.:
http://www.motoimpor...elen/motorisch/6.JPG
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 25:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 15:28 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-9-2009 om 15:38 uur.
Powerfilters zijn naar mijn idee universeel. dus zolang het past met de aansluiting en je de powerfilter maar ergens kwijt kunt is het goed.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Christian-tsx |
7-9-2009 9:55 |
Posts: 856 |
lucht na de carburateur is geen valse lucht.
in een origineel luchtfilter zitten 1 grote gaten, 1 voor de aansluiting op je carburateur en de andere voor de inkomende lucht. de lucht gaat via dat gat, door het filter naar je carburateur. dus het ene gat zit voor het rekje met daaraan het filter, en het andere gat zit erachter.
dus als ik het goed begrijp zit het helemaal goed?
oja er zit aan het gat voor de inkomende lucht vaak een rubberen slangetje (bij nsr wel, tsx niet) maar dat is niet noodzakelijk
|
|
|
|
mtx-motard |
7-9-2009 12:01 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
lucht na de carburateur is geen valse lucht.
in een origineel luchtfilter zitten 1 grote gaten, 1 voor de aansluiting op je carburateur en de andere voor de inkomende lucht. de lucht gaat via dat gat, door het filter naar je carburateur. dus het ene gat zit voor het rekje met daaraan het filter, en het andere gat zit erachter.
dus als ik het goed begrijp zit het helemaal goed?
oja er zit aan het gat voor de inkomende lucht vaak een rubberen slangetje (bij nsr wel, tsx niet) maar dat is niet noodzakelijk
dat slangetje is voor condens (vocht), door het slangetje loopt het op het wegdek
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Christian-tsx |
7-9-2009 12:06 |
Posts: 856 |
nee bedoel niet een klein slangetje maar een grotere rubberen slang van een paar centimeter lang, en een diameter van paar centimeter.
zit aan de achterkant van het filter. langs het frame
3e foto zie je het luchtfilter, en zit een blauw rondje aan de achterkant. daar zit normaal dat stuk rubber aan:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1449
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-9-2009 om 12:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-9-2009 om 12:13 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
7-9-2009 12:14 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
nee bedoel niet een klein slangetje maar een grotere rubberen slang van een paar centimeter lang, en een diameter van paar centimeter.
zit aan de achterkant van het filter. langs het frame
3e foto zie je het luchtfilter, en zit een blauw rondje aan de achterkant. daar zit normaal dat stuk rubber aan:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1449
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-9-2009 om 12:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-9-2009 om 12:13 uur.
daar zit normaal een stuk rubber aan, waardoor hij lucht onder het zadel weg zuigt. dat ter voorkoming dat hij water op zuigt bij de achterbrug weg.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Christian-tsx |
7-9-2009 12:35 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
daar zit normaal een stuk rubber aan, waardoor hij lucht onder het zadel weg zuigt. dat ter voorkoming dat hij water op zuigt bij de achterbrug weg.
juist, en als de TS dat gat bedoelt, is dat zeker geen valse lucht.
|
|
|
|
WestlandMB |
7-9-2009 13:43 |
Posts: 1338 |
wel of geen valse lucht doet er niet er even niet toe, ik ben er al achter gekomen en zal het even uitleggen.
Hier heb je de luchtfilter: van en mt, maar is hetzelfde op mb
Als je goed kijk heb je de filter (2) die tussen 2 rekjes zit (5) en (6), waarvan onderdeel (6) het voorste rekje onnodig is, die had ik dus ook niet maar nu wel.
Het aanzuigrubber (onderdeel 4) sluit in de luchtfilter aan op de filterbox en het rekje, onderdeel 5., onderdeel 8 zuigt lucht aan op de carberateur, die lucht kan hij alleen krijgjen uit de box, dus haalt hij daar de lucht uit, maar dat gaat door het filter. zonder onderdeel 4 pakt hij de lucht van buiten de box, en heeft de filter geen nut. en dat onderdeel mistte ik. Volgens mij klopt wat ik hierboven zegt aardig. en moet hij straks weer wat netter lopen.,
onderdelen heb ik besteld om hem compleet te maken, onderdeel 4 is normaal begrenst omdat hij zo dun is als je pink aan diameter, gelukkig hebben ze daar mb8 aanzuigrubbers voor
|
|
|
|
Dit topic is 1570 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|