Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ongewone problemen afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58466 - Ongewone problemen afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick CB50 4-9-2009 18:03 Print topicpost
Posts: 7
Hey iedereen,

Ik heb een raar probleem met de afstelling van mijn Honda CB50. Ik zal mijn problemen zowat schematisch proberen weer te geven zodat het wat overzichtelijk is.

Ik heb 2 dezelfde originele carburateurs, het enige verschil is dat bij een van de carburateurs de tweede kleinere sproeier lijkt afgebroken te zijn. Waar deze in moet zit namelijk een goud stompje. Mijn tweede carburateur is wel heel. Er zit ook een powerfiltertje op (zo gekocht, en volgens mij de oorzaak van de problemen). De hoofdsproeier die erop zat was maat 70 (origineel is 65).

Ik zal hieronder even schematisch mijn problemen opstellen:

Carburateur met afebroken(?) tweede sproeier + hoofd sproeier maat 70:
- Wordt heel snel warm
- Verzuipt na een tijdje
- Weinig vermogen
- Raakt heel moeilijk tot 45km/h

complete carburateur met kleine sproeier maat 35 (origineel) + hoofd sproeier maat 70:
- Na start direct in zeer erg hoge toeren
- Bij gas geven verzuipt hij (borrelend geluid)

Daarna heb ik een originele sproeier gekocht met grootte 65 (origineel).

Bij carburateur 1 presteerde hij zowat hetzelfde

Bij carburateur 2 schoot hij ook meteen in superhoge toeren, alleen verzoop hij niet echt bij gas geven. Bij beide sproeiers hielp het wat als je de choke open zette.

Ik heb daarnet de deo test gedaan voor valse lucht, maar ik er gebeurde niet veel.

Ik hoop dat ik wat duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

 

markhispania3 4-9-2009 18:50 Print reply

Posts: 1971
beide een te arm mengsel, dus waarschijlijk een te kleine sproeier.
 
Fabio 5-9-2009 4:43 Print reply

Posts: 1737
Ja, ik denk ook een te arme afstelling. Het klinkt als verzuipen maar het mengsel ontbrandt gewoon niet doordat deze te arm is.
 
TECstar 5-9-2009 4:44 Print reply

Posts: 4664
grotere sproeier
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Nick CB50 5-9-2009 15:45 Print reply
Posts: 7
OkeƩ, grotere sproeier dus, bedankt voor de reacties

Heeft er iemand een idee van welke sproeier maat er dan ongeveer in zou moeten?

Nog een klein vraagje; voor die sproeier van 65 moest ik ook een nieuwe sproeier houder hebben omdat de schroefdraad van de 65 kleiner was. Moet ik dat nu ook met een grotere sproeier doen? Of zou elke sproeier nu moeten passen op een van mijn twee sproeier houders?

Alvast bedankt
 
Almer 5-9-2009 16:20 Print reply

Posts: 3325
Elke sproeier moet zo passen. Denk er wel om dat je het juiste merk erin zet, anders kun je verschil hebben met nummers.
Klinkt inderdaad als een arm mengsel. Zorg alleen wel dat je stationairschroef niet te ver staat ingedraaid.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Nick CB50 5-9-2009 20:22 Print reply
Posts: 7
Heb net een sproeier van maat 90 in de complete carburateur gestoken, en hij ging meteen volledig in toeren. Daarna heb ik een sproeier uit een carburateur genomen (geen sproeierhouder bij, gewoon rechstreeks indraaien) waar geen maat opstond maar wel een grotere opening had dan 90, en het bleef hetzelfde.
 
De Schout 5-9-2009 20:25 Print reply
Posts: 5326
gaat je gasschuif van die ene carb toch wel goed dicht? 4 takt is normaal niet zo gevoelig dat tie zo makkelijk hoog in z'n toeren komt door arm mengsel.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Nick CB50 6-9-2009 12:41 Print reply
Posts: 7
Was zelf ook aan de gasschuif aan het denken aangezien mijn gashendel wat los draaide, maar wanneer ik hem eruit haalde en gas gaf ging die toch normaal naar boven. had het idee van me afgezet omdat hij wel normaal draaide met die andere carb. Maar misschien komt dat door dat afgebroken sproeiertje dat hij normaal lijkt te draaien?

Ik zal de gaschuif in ieder geval nog eens goed nakijken, bedankt
 
Nick CB50 6-9-2009 17:41 Print reply
Posts: 7
Nog wat info die ik misschien meteen had moeten zeggen: de bougie is altijd zwart, en de brommer heeft een vvv

EDIT: Ik ben bijna zeker dat het met de gasschuif te maken heeft, die blijft namelijk een beetje hangen.

Dit bericht is gewijzigd door Nick CB50 op 6-9-2009 om 20:35 uur.
 
Nick CB50 7-9-2009 19:12 Print reply
Posts: 7
Sorry voor de driedubbele post

De gasschuif is volgens mij nu in orde, maar hij blijft nog steeds meteen in erg hoge toeren gaan. Bij sproeier 70 ging hij meteen erg hoog in toeren. Toen ik daarna de luchtfilter verwijderde smeulde deze helemaal. dan heb ik er maat 90 in gestoken, en bleef hij toeren trekken. Bij het spelen met de choke minderden de toeren, maar gas geven deed niets of hij viel stil.

Ik ben echt radeloos aan het worden, dus hulp wordt zeer geapprecieerd

PS: hoeveel milimeter ruimte moet de gasschuif openlaten bij het sproeiergat bij stationair draaien?
 
De Schout 7-9-2009 19:14 Print reply
Posts: 5326
gasschuif moet haast helemaal dicht zijn bij stationair lopen.

edit: als je je stationairschroef beetje terugdraait moet het gat eigelijk gewoon helemaal dicht gaan.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-9-2009 om 19:15 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Nick CB50 7-9-2009 19:22 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
gasschuif moet haast helemaal dicht zijn bij stationair lopen.

edit: als je je stationairschroef beetje terugdraait moet het gat eigelijk gewoon helemaal dicht gaan.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-9-2009 om 19:15 uur.

Dan ligt het probleem toch hieraan. Die gasschuif kan namelijk niet verder dicht (gasschuif komt van een andere bijna identieke carb, enkel heft deze een grotere opening) dan er een paar milimeter overblijft, ook als de stationair helemaal is uitgedraaid.

Ik heb nog een andere gasschuif liggen van een andere carb die er wel in past, enkel is deze naald kleiner. Dit is veronderstel ik geen optie?

Bedankt voor de snelle reply
 
De Schout 7-9-2009 20:00 Print reply
Posts: 5326
probeer uit te zoeken wat voor naald er in de carb hoort. gebruik dan de schuif die wel sluit, met de naald die het meest lijkt op het geen wat er in hoort.


een carb bij elkaar rapen uit onderdelen die niet bij elkaar horen is trouwens vragen om zulk soort problemen
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved