Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Binnenrotor ontsteking zou vele malen heter worden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1388 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58431 - Binnenrotor ontsteking zou vele mal...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 3-9-2009 18:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
VOORBEELD:

Motoplat binnenrotor heeft geen curve en blijft dan ook op de statische ingestelde voorontsteking staan.

HPI binnenrotor (niet de programmeerbare) heeft een vaste curve die lang op maximaal vervroeging blijft staan.
Rij je dus met je straatmachine lang op b.v. 9000 rpm rijden dan wordt de motor te warm.

PVL binnenrotor (niet de programmeerbare) hebben ook een vaste curve maar zijn in meer uitvoeringen qwa curve leverbaar.
Over het algemeen wordt voor b.v. de crossers en cupracers de 12 graden uitvoering gebruikt en wordt minder snel warm.

wat een onzin. heb naar de BM lang genoeg op 1 toerental gereden zonder problemen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 3-9-2009 18:29 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

wat een onzin. heb naar de BM lang genoeg op 1 toerental gereden zonder problemen.


Iets wat je niet begrijpt afdoen als onzin is ook niet echt verstandig.

Het is ook geen onzin.
Jij hebt al een andere onsteking, waarvan de curve niet bekend is, en je dus ook niet weet op hoeveel vooronsteking hij staat.

Elke 2takt is ook weer anders, de één zal er meer last van hebben als de ander, samenloop van omstandigheden.

kijk nog maar eens naar de hpi curve, dan zie je idd dat hij op 3mm vooronsteking op een derbi of am6 (ongv 29graden) bij bijv 9.000 toeren bijv nog bijna 25graden vooronsteking heeft!


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-9-2009 om 18:32 uur.
 
PRO TUNING 3-9-2009 19:18 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

wat een onzin. heb naar de BM lang genoeg op 1 toerental gereden zonder problemen.


Aangezien jij alles beter weet - leg het ons eens uit dan.
 
Royal Club 3-9-2009 19:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Aangezien jij alles beter weet - leg het ons eens uit dan.


nee. leg jij eens uit hoe je dat ondervonden heb? zoals ik al eerder zei heb ik het je eerder zien zeggen, maar in de praktijk zie ik het vrij weinig tot niet gebeuren dat die shit zomaar kapot draait omdat het te heet werd.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bart de scootergek 3-9-2009 19:31 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

wat een onzin. heb naar de BM lang genoeg op 1 toerental gereden zonder problemen.


Als je statische voorontsteking aan de veilige kant staat zal de curve van de ontsteking er dan ook nooit voor zorgen dat de maximale vervroeging op lange termijn schadelijk wordt. Ik verwacht dat hij bij jou wel aan de redelijk veilige kant staat?


 
Honda RC-33
Royal Club 3-9-2009 19:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Als je statische voorontsteking aan de veilige kant staat zal de curve van de ontsteking er dan ook nooit voor zorgen dat de maximale vervroeging op lange termijn schadelijk wordt. Ik verwacht dat hij bij jou wel aan de redelijk veilige kant staat?




dat weet ik niet meer. is al tijd terug dat ik met hpi reed, en er mee naar de BM ben geweest.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 4-9-2009 9:12 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


nee. leg jij eens uit hoe je dat ondervonden heb? zoals ik al eerder zei heb ik het je eerder zien zeggen, maar in de praktijk zie ik het vrij weinig tot niet gebeuren dat die shit zomaar kapot draait omdat het te heet werd.


Sensors en een " ECHTE " testbank , en je kunt alles monitoren
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-9-2009 11:49 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Sensors en een " ECHTE " testbank , en je kunt alles monitoren


ook egt toevallig? of gaat dat niet bij een 2t.

 
Too cool for school!
Niek de Wildt 4-9-2009 11:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ook egt toevallig? of gaat dat niet bij een 2t.



Jazeker.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-9-2009 12:25 Print reply

Posts: 9841
dan zie je het toch aankomen?
 
Too cool for school!
popiv 4-9-2009 13:20 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat weet ik niet meer. is al tijd terug dat ik met hpi reed, en er mee naar de BM ben geweest.


heb je met je polini ook geen problemen dan want die wil ik er namelijk ook op hebben.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Royal Club 4-9-2009 13:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Sensors en een " ECHTE " testbank , en je kunt alles monitoren


jeej maar we praten hier altijd nog over straatgebruik, waarbij die shit gewoon niet aan bod komt.
monteren en gaan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda fryslan 4-9-2009 13:42 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Als je statische voorontsteking aan de veilige kant staat zal de curve van de ontsteking er dan ook nooit voor zorgen dat de maximale vervroeging op lange termijn schadelijk wordt. Ik verwacht dat hij bij jou wel aan de redelijk veilige kant staat?





wat noem jij veilig?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 4-9-2009 14:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


jeej maar we praten hier altijd nog over straatgebruik, waarbij die shit gewoon niet aan bod komt.
monteren en gaan


Een probleem met lezen ?
------------------------------------------------------------------
Curve is niets mis mee, maar wel de machine waarop hij soms wordt gemonteerd

Het is een pure race ontsteking, en dat wordt vaak vergeten.

Racen is (simpel gezegd) - of gas dicht of vol open
-----------------------------------------------------------------
 
popiv 5-9-2009 5:02 Print reply

Posts: 593
ik heb m ook meer voor de hobby, ben van plan m volgend jaar mee te doen aan de sprint in jubbega als alles goed loopt.

maar ik wil ook wel eens gewoon een stukje toeren en daarom vraag ik me af of dat kan zonder om de 20 minuten rustpauze te nemen i.v.m overbelasting en dat soort shit.

En als ik het goed begrijp kan ik er dus prima een binnenrotor opzetten als ik er maar voor zorg dat de curve die is geprogrammeerd niet zo ontiegelijk vervroegd staat qua ontstekingstijd?

Had ook iets gelezen over een cdi met 2 curves ofzo (van HPI geloof ik)? En is dat dan moeilijk in te programmeren?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps

Dit topic is 3984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved