Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Standaard verflaag frame Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58417 - Standaard verflaag frame Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joop_Karel_Spank 1-9-2009 22:24 Print topicpost
Posts: 278
Toen ik laatst mijn brommer schoonmaakte dacht ik weljat laat ik mijn kappen maar eens losschroeven en het grondig doen. Toen ben ik voor de grap maar een naar mijn frame wezen koekeloeren en kwam tot de conclusie dat er op de moeilijk bereikbare plekken gewoon geen verf zat.

Ik zag bijvoorbeeld een vierkant stuk buis waarvan de bovenkant gewoon open was en een klein stukje naar binnen roestvorming optrad. Nou zal het daar waarschijnlijk minder hard gaan dan aan de buitenkant als daar zout op komt maar roest is roest en tast toch het frame aan.

Nou vroeg ik mij af in hoeverre ik hier iets van ga merken en in hoeverre ik er iets aan kon doen. Met conventioneel spuiten waarschijnlijk niet. Maar ik denk dat je de binnenkant van het frame toch een beetje kunt zandstralen?(iemand ervaring) ik weet dat je bij galvaniseren het frame als electrode(of was het nou anode) gebruikt om zo de zink deeltjes aan te trekken zodat je ook op de onmogelijke plekken bescherming hebt. Hoe zit dit met poedercoaten eigenlijk? is dat ook volledig dekkend of wat is daar de techniek achter?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand met me wilt meedenken^^
 

- Han - 1-9-2009 22:41 Print reply

Posts: 9667
die roest echt niet weg in de komende 2 jaar dat jij die brommer hebt. Bij poedercoaten kom je niet overal in het frame. Dat gebeurd bij verzinken wel
 
<10.000 posts
Joop_Karel_Spank 1-9-2009 22:45 Print reply
Posts: 278
nee dat zoiezo niet maar dat vind ik niet zo'n denderend uitgangspunt, als ik nou de komende tijd qua onderhoud alleen maar de 2tact olie bijvul zal ik ook nog geen grote problemen tegenkomen de volgende 2 jaar(misschien uitlaatje) maar dat betekent niet dat het een duurzame manier van brommerrijden is.

Je moet mijn vraag ook een beetje hypothetisch zien, het is niet echt een brommer die je tot een oldtimer wilt rijden(neem ik nu aan). Maar stel iemand rijdt er over 15 jaar op wordt het dan wel een probleem? of is het roestweren aan de buitenkant genoeg qua onderhoud?
 
Royal Club 1-9-2009 22:47 Print reply

Posts: 60390
alle 'zwakke' plekken in het vet zetten en de rest regelmatig reinigen en daarna in de was zetten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joop_Karel_Spank 1-9-2009 23:01 Print reply
Posts: 278
ik bedenk me net, behalve normale bescherming zou je ook gewoon een dopje kunnen beunen :P probleem ook opgelost :P dan ga ik zo maar eens googlen en faq's langszoeken voor de beste was en bescherm olieen voor in de winter (ik wil dit jaar beter de winter in dan vorig jaar)
 
Makrolon 2-9-2009 9:28 Print reply

Posts: 6733
Een bus tectiel kopen en daar het frame zoveel mogelijk aan de binnenkant mee volspuiten? En dan maar hopen dat de nevel ook dieper in het frame dekt.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved