Ik wil gewoon lekker optrekken en een top van 75-80 km/h. I heb er nou eenmaal niet zo verstand van daarom vraag ik het hier. Wat kan ik het beste doen?????
Dit bericht is gewijzigd door XxZwijnxX op 30-8-2009 om 16:58 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: XxZwijnxX
Ik wil gewoon lekker optrekken en een top van 75-80 km/h. I heb er nou eenmaal niet zo verstand van daarom vraag ik het hier. Wat kan ik het beste doen?????
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
koppel x toeren = vermogen.
Denk daar maar eens overna.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 20:11 uur.
harstikke fout!
Vermogen = toerental x koppel x 6,28 / 60
-60 komt omdat je in de natuurkunde altijd met secondes rekent
-6,28 is 2 x pi, dit is een lang verhaal, geen zin om uit te leggen en op te zoeken hoe het ook alweer precies zat. Heeft met radialen te maken.
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 30-8-2009 om 17:19 uur.
Dat van die trekker heeft ook met de overbrenging te maken. Die is waarschijnlijk heel kort gegeard.
dat verhaal van een trekker slaat inderdaad nergens op. Over het algemeen zijn trekkers diesels en die kun je dus in vermogen/koppel totaal niet vergelijken met onze kleine 50cc benzine 2 taktjes.
Grotere boring / kleine slag = onderin meer vermogen
Kleinere boring / grote slag = bovenin meer vermogen
Dit verhaaltje geld voor diesels. ik weet dus ook niet of het geldt voor benzine motoren.
Koppel heeft meer te maken met de overbrenging dan met het vermogen van de motor.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Dkoppel x toeren = vermogen.
Denk daar maar eens overna.
klopt helemaal!
Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 30-8-2009 om 17:26 uur.
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dat verhaal van een trekker slaat inderdaad nergens op. Over het algemeen zijn trekkers diesels en die kun je dus in vermogen/koppel totaal niet vergelijken met onze kleine 50cc benzine 2 taktjes.
Grotere boring / kleine slag = onderin meer vermogen
Kleinere boring / grote slag = bovenin meer vermogen
Dit verhaaltje geld voor diesels. ik weet dus ook niet of het geldt voor benzine motoren.
Koppel heeft meer te maken met de overbrenging dan met het vermogen van de motor.
[...]
klopt helemaal!
Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 30-8-2009 om 17:26 uur.
Dat verhaal van boring en slag heb je volgens mij precies verkeerd om gezegd.
Volgens mij is het:
Grote boring / kleine slag = bovenin meer vermogen
Keine boring / grote slag = onderin meer vermogen
Want door een kleine slag kan je veel meer toeren maken dan door een grote slag.
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Maarja wat moet iki nou nemen want ik hoor weer van andere mensen dat de gianelli conti kut rijdt doordat ie heel hoogtoerig is. En nadere zegen weer dat de leo v6 geen verschil uitmaakt met de standaard uitlaat.
Ik wil gewoon harder optrekken dan ik nu doe( ik heb alles nog origineel ) en een top van 75-80 km/h.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: XxZwijnxX
Maarja wat moet iki nou nemen want ik hoor weer van andere mensen dat de gianelli conti kut rijdt doordat ie heel hoogtoerig is. En nadere zegen weer dat de leo v6 geen verschil uitmaakt met de standaard uitlaat.
Ik wil gewoon harder optrekken dan ik nu doe( ik heb alles nog origineel ) en een top van 75-80 km/h.
ja zoek het op bij zoek functie hier boven
maar gewoon leo halen trekt die fijner en top nie gek hard maar dat is al 1000 keer gezegd op brommerforum
an trwouens alles orgineel en 80 kan niet
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Een snelle uitlaat is meestal alleen snel in de powerband, en rijdt daar buiten vaak kut. De originele uitlaat smeert de trekkracht over het hele toeren bereik uit, met wat extra kracht in de powerband. Misschien handig om te weten.