Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer opknappen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58330 - Brommer opknappen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ReinoutC 27-8-2009 20:58 Print topicpost

Posts: 181
Ik heb een honda nsr en zou deze graag opknappen. Nu ik heb het nog nooit gedaan maar wil graag leren. Mijn vraag was eigenlijk welke delen dienen zeker te vervangen te worden? Weke delen hebben sterk last van slijtage en langdurig gebruik?


 

der Chef 27-8-2009 21:05 Print reply

Posts: 3265
hoe kunnen wij ruiken welke onderdelen bij jou nsr versleten zijn


persoonlijk zou ik ff:
wiellagers nakijken,
ketting/tandwielen,
remmen,
cilinder/zuiger,
blok
verlichting..

zoiets?
 
coupequattro 27-8-2009 21:06 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Ik heb een honda nsr en zou deze graag opknappen. Nu ik heb het nog nooit gedaan maar wil graag leren. Mijn vraag was eigenlijk welke delen dienen zeker te vervangen te worden? Weke delen hebben sterk last van slijtage en langdurig gebruik?




Ligt aan staat van de brommer, uiterlijk en technisch natuurlijk. Licht aan je km's, blok reviseren is natuurlijk nooit slecht, maar moet je het wel rustig en goed doen, gewoon de tijd nemen en goed kijken. Zelf kun je altijd veranderen wat je zelf wilt natuurlijk.
Wiellagers ketting tandwielen e.d. vervangen, remvloeistof(bij schijfremmen) koelvloeisof(bij lc) en meerdere slijtagedelen..
 
ReinoutC 27-8-2009 21:08 Print reply

Posts: 181
Brommer heeft 21.500 km.
 
coupequattro 27-8-2009 21:10 Print reply

Posts: 958
Gewoon doen wat ik allemaal in bovenstaande post zei, blok reviseren weet je wat dat inhoudt? en heb je iemand die je kunt vragen die ervaring heeft?
 
DannyMTX 27-8-2009 21:15 Print reply
Posts: 198
ken je iemand die ervaring heeft met sleutelen/opknappen van brommers?
zo ja: laat hem meehelpen en laat hem daarna ook af en toe rondrijden ofzo .
zo nee: niet aan beginnen als je er zelf geen verstand van hebt.

grtz Danny
 
la men anders ekkes spolle jonge!
Danny_H 27-8-2009 21:16 Print reply

Posts: 333
Ik heb mijn eerste nsr ook uit elkaar getrokken en op geknapd met 0% ervaring.
-Zorg er voor dat je mensen om je heen hebt met ervaring(in mijn geval baas en familie)
-Goed gereedschap is het halve werk!!!
-Nooit overhaasten.
-Als je het doet doe je het goed en niet half werk dat je later weer opnieuw kan beginnen.
-Zorg voor een goede handleiding van de nsr.
-Goed sorteren als je hem uit elkaar haald.
-GEBRUIK DE SEARCH OP HET FORUM, die heeft mij altijd goed geholpen.

 
kenny77 27-8-2009 21:41 Print reply

Posts: 29286
Tommyofzo 27-8-2009 22:03 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twanfox
als je er niks van af weet, begin er dan aub niet aan!!!!!

Hou alsjeblieft op zeg.
 
coupequattro 27-8-2009 22:13 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twanfox
als je er niks van af weet, begin er dan aub niet aan!!!!!


Dus als jij niks van s*x afweet begin je er ook niet aan? Iedereen moet leren.

Gewoon rustig de tijd nemen, zorgen dat je goed gereedschap hebt/krijgt/kunt lenen, van te voren misschien een beetje inleren op google om dingen te weten te komen, instruktieboekje staat meesal wel een exploded view op, anders op google wel. Zorg ook dat je ruimte en bakjes hebt voor je bouten zodat je alles netjes bij elkaar houdt, veel remmenreiniger inslaan, beetje lagervet is ook handig, kruipolie ook inslaan, oude tandenborstel bewaren en alle pakkingen goed wegschuren..

 
ReinoutC 27-8-2009 23:01 Print reply

Posts: 181
Ik heb zelf totaal geen ervaring mijn overbuur heeft wel ervaring en dit allemaal met een nsr. Alsook zijn broer die 3 nsrs heeft staan. Ook de papa van mijn vriedin heeft nodige ervaring.

Bedankt voor werkplaatshandboek maar dit had ik al. Verder heb ik in de boekhandel een boek besteld 'Brommertechniek' door P. Klaver. Schijnt een goed boek te zijn voor beginners.

Bedankt voor het materiaallijstje over productjes. Lijkt mij wel handig.

Een blok reviseren= lagers controleren op speling en nodig delen als kurkas bv vervangen? Zo heb ik het begrepen. Corrigeer mij gerust. Ik ga het nog even opzoeken via search

Heb tevens ook enkele berichten in de FAQ gevonden met een mooie uitleg hoe een blok te reviseren.

Voor het sorteren van bouten wilde ik diepvrieszakjes gebruiken. Kan je makkelijk op schrijven

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.



Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 28-8-2009 om 12:24 uur.
 
mtx_owned 28-8-2009 13:17 Print reply

Posts: 2183
ik zou sowieso alle exploded views uit de KB hier uitprinten, en evt ook nog het boek zelf sleutelen over de MT/MB MTX-OT. Dit is wel een net iets ander blok maar het grootste gedeelte is hetzelfde/komt overeen, of het principe is hetzelfde. Dit heeft mij de eerste keer ook erg goed geholpen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
alexthegreat 28-8-2009 13:32 Print reply

Posts: 353
begin gewoon er rustig aan.
je leert het alleen door het te doen
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318

Dit topic is 5271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved