Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gpr verder opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58329 - gpr verder opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbigprkay 27-8-2009 20:06 Print topicpost
Posts: 284
Mijn derbi gpr loopt nu rond de 95kmpu.
Soms na heel lang wat harder, heb al over de 100kmpu gehaald.
Maar ik wil hem nu toch iets sneller (optrekken!!!) hebben.

Set-up:
Std. cilinder
Std. carb (17,5mm)
powerfilter
Gianelli uitlaat

Wat moet ik veranderen zodat hij wat harder trekt?
 

Tobias Verhoef 27-8-2009 20:08 Print reply

Posts: 1832
cilinder

Maar wil je bij 50cc blijven of mag het ook 70cc/80cc worden?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
yamahadt1986 27-8-2009 20:13 Print reply
Posts: 1713
gewoon een 50cc MHR team nemen of een 50cc metrakit pro race dan gaat het al hard zat yo
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
derbigprkay 27-8-2009 21:00 Print reply
Posts: 284
in principe wou ik zeker nog een paar duizend km met deze cilinder blijven rijden.
Is er dan niets anders?
Helpt een 19mm carb niet?
 
Niek de Wildt 27-8-2009 21:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
in principe wou ik zeker nog een paar duizend km met deze cilinder blijven rijden.
Is er dan niets anders?
Helpt een 19mm carb niet?


Niet denderend veel.
 
Tobias Verhoef 27-8-2009 21:02 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
in principe wou ik zeker nog een paar duizend km met deze cilinder blijven rijden.
Is er dan niets anders?
Helpt een 19mm carb niet?


Als je hard wil optrekken kan je 2 dingen doen meer cc nemen.
Lichter vertanden.

19mm zou iets helpen maar je gaat er ook harden door maar het heeft haast niets nut.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
2SLOW4ME 27-8-2009 21:04 Print reply

Posts: 1944
je kunt je cilinder bewerken. blijf je op 50cc, houd je je ori cilinder, en het kost je vaak niet erg veel (goed zoeken hierzo op het forum )
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
derbigprkay 27-8-2009 22:45 Print reply
Posts: 284
ik zal morgen maar vertanding eens posten, cilinder bewerken ga ik namelijk ook niet doen.
Wat dachten jullie van een andere membraam?
 
Tommyofzo 27-8-2009 22:48 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
ik zal morgen maar vertanding eens posten, cilinder bewerken ga ik namelijk ook niet doen.
Wat dachten jullie van een andere membraam?

Een ander membraann gaat niet echt voor merkbaar betere prestaties zorgen.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 27-8-2009 om 22:49 uur.
 
Toettoet 27-8-2009 22:53 Print reply
Posts: 780
Dat soort kleine dingetjes zullen op een standaard setup niks uit halen.

Wat je kan doen is een doppler vlinderpoorter kopen en deze laten bewerken, dit zijn erg stevige cilindertjes.
 
ronaldt 27-8-2009 22:56 Print reply

Posts: 2735
carbon plaatjes in je originele membraan zetten + twinair luchtfilter ofzo.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 27-8-2009 23:01 Print reply

Posts: 22355
Een optie is een 21mm carb, maar dan moet de cil eerst wel bewerkt worden, anders is het nét wat teveel van het goede. 19mm merk je weinig van. Tunen van de ori cil resulteert in wat meer trekkracht/koppel, topsnelheid veranderd weinig. In combinatie met de 21mm carb zeker interessant. 21mm carb 45¤ tweede hands, tuningsbeurt ori cil kost je de kop ook niet. Na het tunen kan de uitlaat die je nu hebt wel eens te min zijn, denk niet dat ie genoeg toeren draait nl.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
carbon plaatjes in je originele membraan zetten + twinair luchtfilter ofzo.

Voel je vrijwel niets van, vooral illusie door het geluid dat de filter oplevert.


@Toettoet:
Zeker, zijn leuke ciltjes met goede tuningspotentie .




 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
derbigprkay 28-8-2009 17:00 Print reply
Posts: 284
ik heb overgens tw verhouding 52-13 kan ik daar nog iets nuttigs aan veranderen??
 
Sherwin 28-8-2009 17:19 Print reply

Posts: 561
van 17.5 naar 19 is idd niet echt groot verschil te merken,... maar wel in combinatie met een andere cilinder... denk dat je t best kan gaan voor een andere cilinder, en als je dan lekker wilt optrekken doe je toch een DR80? of iets anders leuks...

maar met kleine dingen ga je niet veel verschil merken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
ik heb overgens tw verhouding 52-13 kan ik daar nog iets nuttigs aan veranderen??


en als je adner ciltje heb, natuurlijk wel de twv aanpassen!

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 28-8-2009 om 17:19 uur.
 
konterbonker 28-8-2009 17:48 Print reply
Posts: 460
kleinere voortandwiel en klaar =)!
 
derbigprkay 28-8-2009 18:12 Print reply
Posts: 284
maar andere cilinder gaat nou eenmaal nog niet gebeuren.
Welke tandwiel verhouding zou het qua optrekken goed doen bij mijn setup??

 

Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved