Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stationair blijft hangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58320 - stationair blijft hangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DamienBlack 27-8-2009 15:13 Print topicpost
Posts: 85
Hallo Brommerforum ik vraag u wederom om uw hulp

mijn brommer blijft stationair in HEEL hoge toeren hangen! ook houd hij heel erg in als ie op zijn top zit, waar ligt dit aan?

wederom alvast bedankt voor de hulp!

Dit bericht is gewijzigd door DamienBlack op 27-8-2009 om 15:14 uur.
 

Ozz 27-8-2009 15:17 Print reply

Posts: 1259
Je stationair blijft hangen is waarschijnlijk,

1, je stationairschroef is veeelste ver ingedraaid.
Uitdraaien

2, De schuif is verkeerd er in gedaan en hij kan niet naar beneden. Dat kan je verhelpen door de carburateur deksel er af te schroeven en dan de schuif een halev slag te draiien totdat hij weer goed zit.

3, denk dat je deze zelf al heb gedaan, gewoon goed smeren...
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
DamienBlack 27-8-2009 15:19 Print reply
Posts: 85
ik heb dit pas sinds vandaag, en ik heb er verder nog niet aangesleuteld, behalve een week geleden, maar dan had ik dat toch al eerder moeten merken? :S

PS: als ik aan de stationairschroef draai gebeurt er niks, zowel indraaien als uitdraaien.

Dit bericht is gewijzigd door DamienBlack op 27-8-2009 om 15:19 uur.
 
Ozz 27-8-2009 15:22 Print reply

Posts: 1259
Dan blijft je gas erg hangen denk ik, heb je geen hoeken of bochten in je gaskabel? Eens je hele traject nakijken en smeren van je Carb tot je gas. Alles schoonmaken en recht trekken....


ps. Toen je je stationair schroef in en uitdraaide gas je steeds wellos gas?
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
DamienBlack 27-8-2009 15:24 Print reply
Posts: 85
ik heb niet aan het gas gezeten tijdens het stellen van de stationairschroegf, dat van bochten in de gas kabel zou goed kunnen, want die is een kleine beetje te lang :S, maar ik denk niet dat het "inhouden op zijn top" komt van een te lange gaskabel
 
Ozz 27-8-2009 15:26 Print reply

Posts: 1259
Nee, waarschijnlijk ligt het niet aan het inhouden, Alhoewel. Dit is een theorie dus kan best gelul zijn.

Door de te lange kabel kan je hem minder ver opentrekken (de schuif)

Maar als je de schroef af ga stellen wel het gas open en dicht doen, vooral als je bochten heb in je kabel moet dat want dan gaat hij niet soepel genoeg terug.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
DamienBlack 27-8-2009 15:28 Print reply
Posts: 85
ok, dan zal ik dat vanavond ofzo wel eens proberen, maar waar komt dat inhouden op zijn top van dan? hij heeft trouwens ook zo nu en dan dat 'ie gewoon uitvalt zeg maar, pas als hij dan weer op ongeveer 2000 toeren is kan ik weer rijden.
 
Tommyofzo 27-8-2009 15:40 Print reply

Posts: 6934
Waarschijnlijk heb je last van valse lucht, aangezien de stationair schroef niks met volgas te maken heeft.
 
Vehikel 27-8-2009 15:52 Print reply

Posts: 2903
Ik weet niet of je makkelijk in je carb kan kijken, maar interessant om te kijken is is of de gasschuif dicht is, of helemaal open - wanneer de stationair erg hoog staat.

Dan kan je makkelijk conclusies trekken:
- Gasschuif is helemaal open -> mechanisch probleem, check kabels etc.

- Gasschuif is dicht, dan weet je cker dat hij zijn zuurstof ergens anders vandaan haalt, dus valse lucht.
Is goed te testen met wd40: ff op kieren en naden spuiten en constateren of de motor erop reageert, ps: deo werkt ook. Aangezien dit heel simpel te doen is, kan je hier sowieso mee beginnen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
TECstar 27-8-2009 15:59 Print reply

Posts: 4664
jouw stationair probleem = valse lucht

teveel lucht kan ook zorgen dattie inhoud op zn top
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
DamienBlack 27-8-2009 16:10 Print reply
Posts: 85
waar kan dat zitten/hoe verhelp ik dat?
 
riejurr06 27-8-2009 16:15 Print reply
Posts: 66
heb ik ook gehad

dan zit je gaspennetje niet goed bevestigd aan de schuif
want als de schuif te hoog opt pennetje zit dan zit pennetje al op de bodem van de caberateur en kan de gasschuif dus niet lager
daarom blijft hij hoge toeren draaien...
 
kage 27-8-2009 16:15 Print reply

Posts: 85
Is goed te testen met wd40: ff op kieren en naden spuiten en constateren of de motor erop reageert, ps: deo werkt ook.

zoals hiet al eerder werdt gezegt.
 
Skage
DamienBlack 27-8-2009 16:19 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejurr06
heb ik ook gehad

dan zit je gaspennetje niet goed bevestigd aan de schuif
want als de schuif te hoog opt pennetje zit dan zit pennetje al op de bodem van de caberateur en kan de gasschuif dus niet lager
daarom blijft hij hoge toeren draaien...


is dat dat gouden pennetje als je erdoorheen kijkt?
 
Tobias Verhoef 27-8-2009 19:44 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DamienBlack
[...]


is dat dat gouden pennetje als je erdoorheen kijkt?


yup dat is hem
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved