Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Carburateur lekt olie - Aprilia rs50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58317 - Carburateur lekt olie - Aprilia rs5...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mittchel 27-8-2009 13:40 Print topicpost
Posts: 2
Hoi allemaal,

Ik zit hier met een probleem, sinds kort mijn rijbewijs gehaald voor de brommer, en dus ook een brommer gekocht.
Sinds dien heb ik problemen gehad met een olie lek. ( 2 maanden +- )

Er zitten dus 2 overloopjes, waarvan 1 olie doorheen gaat om te mixen voor zover ik weet ( heb weinig tot geen ervaring met brommers ) en de ander is altijd al open geweest.
En daar lekt er dus olie doorheen.
Al naar een brommer-scooter zaak geweest en even advies gevraagd, maar niks wijzer van geworden.

Een van mn ouders heeft een kennis gebeld, die al lang in het vak heeft gezeten, en raadde het aan om eens te proberen om een slangetje op het bovenste tuitje/overloopje te zetten en het uiteinde af te sluiten en te kijken of dat helpt om de olie in de carburateur te houden.

hier foto van wat hij heeft aangeraden ( Wat dus niet heeft gewerkt, olie kwam er nog steeds uit omdat het slangetje niet strak genoeg zat, denk dat toen hij vol kwam te zitten met olie teveel druk erop kreeg en dus het er door de kleinste kiertjes er doorheen gedrukt werd )

Foto 1 :

Goed, dat werkte dus niet en heb dat er weer afgehaald,
dus zo ziet het er normaal uit;
slangetje op de onderste en niks op de bovenste.
( Heb al geprobeerd het om te draaien maar uit de onderste komt nog meer olie. )



Wat denken jullie wat het zou kunnen zijn?
( Zat zelf te denken dat er iets is met de olie pomp? Pompt hij teveel olie ? )

Zou het waarderen om zo snel mogelijk hulp te kunnen krijgen, namelijk volgende week school etc, dus hoop dat het allemaal goed komt voordat ik daar heen moet.
Het is opzich niet een groot probleem, het kost alleen teveel geld om weer continue extra olie er bij te gooien en weer nieuw te kopen.


Daarnaast maakte hij niet zon goed geweldig geluid; dus hebben we even de uitlaat eraf gehaald ( was geen standaard uitlaat ) en de prop eruit gehaald. Klonk daarna stukken stukken beter, maar ging dus ook rond de 85/90.
Rijd wel veel lekkerder, maar dat hij zo snel gaat vind ikzelf te gevaarlijk en als ik word aangehouden kost het dus weer teveel geld. :p
Nu is mijn vraag daarover of de prop kleiner kan worden gemaakt?
wat holler in dit geval :
foto van de prop :

of enige ander ideen hoe hij toch iets wat sneller loopt (70 max) en redelijk/goed optrekt?

alvast bedankt, Mittchel.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

( Als de foto links het niet doen hier de urls :

foto 1 : http://img35.imageshack.us/i/spa0127l.jpg/
foto 2 : http://img357.imageshack.us/i/spa0128.jpg/
foto 3 (prop) : http://img357.imageshack.us/i/spa0129.jpg/

Dit bericht is gewijzigd door Mittchel op 27-8-2009 om 13:44 uur.
 

Tobias Verhoef 27-8-2009 19:25 Print reply

Posts: 1832
nou probleem 1 is dat je olie slang zit aangesloten op de carb verwarming waar normaal koelvloeistof doorheen loopt en waar dan de olie uitkomt is de uitgang daarvan die normaal dan naar de radiator tank loopt.

De olieslang die hoort op een kopere (goudkleurig maar soms ook niet) inlaat op de carb te zitten die is meestal kleiner dan de andere inlaten.

En die andere 2 links willen bij mij niet laden dus daar hoor je straks wel antwoord op.

Nou ze doen het hoor.

Je kan het gat van de prop zelf aanpassen hoe hard je ong wil gaan dus dat wordt proberen tot je de juiste snelheid hebt.

En nadat het allemaal goed is moet je brommer even opnieuw afstellen.

Als je het niet weet hoe het moet hier een link naar een faq:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Suc6 verder met je brommer

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 27-8-2009 om 19:31 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Mittchel 27-8-2009 20:42 Print reply
Posts: 2
Ja je hebt gelijk, was vanmiddag al even naar een zaak gereden en schijnt dus dat het een scooter carburateur is, wat dus eigenlijk niet helemaal hoort.
Hij heeft wel uitgelegd dat het niet helemaal verstandig is tenzij er een paar wijzigingen zijn gemaakt, maar hij wist niet zeker of dat wel gedaan was, en dan zou hij hem eerst uit elkaar moeten hebben.
En als er niks aan gedaan was en het dus verkeerd was aangesloten door de vorige eigenaar (ik ben pas de nieuwe eigenaar) dan had ik geluk dat hij nog niet helemaal naar de klote was gegaan. :p
maargoed, heb er al 700 km op gereden dus blijkbaar is het wel zo gemaakt dat het allemaal redelijk werkt.
Nu alleen even letten dat ik wat olie in de tank doe na het tanken, zodat ik nooit problemen qua dat soort dingen krijg.
( Zou jij/iemand anders weten hoeveel olie er per zeg maar... 5 liter euro 95 in moet? )
Dan stop ik met olie in de olietank te doen, want dat komt er toch weer rechtsomkeert uit.

Anyway, heb wel meteen een aprilia schakelbrommer carburateur besteld die ik zaterdag meest waarschijnlijk zal hebben, en ga hem dan samen met mijn broer eronder zetten. zodat ik daar iig een tijdje geen problemen meer mee heb.

Derde link was een foto van de prop, want ik heb begrepen dat er meerdere soorten en maten zijn :p
Maar daar heb ik het ook al even over gehad, uitboren en zeg maar "Holler" maken is geen optie bij deze, want daar is hij niet dik genoeg voor. Maar er kan wel stukken af worden gezaagd omdat hij op zich best lang is.
Daar ga ik wel even mee aan de slag ook, dit weekend en dan kijken wat het lekkerste rijd.

Thanks iig, denk dat het topic wel gesloten kan worden.
Heb zelf al bij een goede zaak advies gekregen, (eerder al bij een zaak geweest maar die hadden zelf niet eens een idee waar ze het over hadden volgens mij...)
En jouw advies over de prop is ook mooi.

Dus alles is beantwoord, en zal dit topic iig niet meer gebruiken.

Laters!
 
Tobias Verhoef 27-8-2009 20:46 Print reply

Posts: 1832
een brommer moet je 1 op 50 mengen.
Dus op 50 liter benzine 1 liter olie.

Dus op 5 liter benzine moet 100ml olie
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 4103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved