Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slippende koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58309 - slippende koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cnorretje 26-8-2009 21:01 Print topicpost

Posts: 851
hej mensen,

ik heb last van een slippende koppeling. de koppelingsplaten zijn nog niet versleten, maar hij gaat steeds meer slippen. hoe kan ik hem weer goed laten werken? verder, wat is de oorzaak dat de koppeling gaat slippen voordat de platen versleten zijn?


 

leonmt5 26-8-2009 21:04 Print reply

Posts: 799
zijn de drukveren nog wel goed?
en zijn de koppelingsplaten niet verbrand? dus te hard en glad geworden? koppelingskabel goed afgesteld?
 
bert : bezopen en rijd toch.
cnorretje 26-8-2009 21:08 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
zijn de drukveren nog wel goed?
en zijn de koppelingsplaten niet verbrand? dus te hard en glad geworden? koppelingskabel goed afgesteld?

drukveren slijten niet echt
platen zijn dus wel verbrand en de kabel staat goed afgesteld.

het is op 5 uur rijden gekomen van goed naar bijna niet meer vooruit kunnen, dus het is niet zomaar een beetje slippen.



Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 31-8-2009 om 7:06 uur.
 
ronaldt 26-8-2009 21:10 Print reply

Posts: 2735
toevallig recent olie verwisselt?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
cnorretje 26-8-2009 21:12 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
toevallig recent olie verwisselt?

doe ik regelmatig, maar altijd met dezelfde olie (15w40)

hoe weet ik of de veren nog sterk genoeg zijn?



Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 26-8-2009 om 21:33 uur.
 
Niek de Wildt 26-8-2009 22:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

doe ik regelmatig, maar altijd met dezelfde olie (15w40)

hoe weet ik of de veren nog sterk genoeg zijn?



Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 26-8-2009 om 21:33 uur.


Door de lengte op te meten.

Zet hier maar neer hoe lang ze zijn, dan vertel ik tegen die tijd wel hoe lang ze horen te zijn en vanaf hoeveel mm ze officieel versleten zijn.
 
Vehikel 27-8-2009 0:01 Print reply

Posts: 2903
Heb je de koppeling goed afgesteld? Aan de motorblok kant, bij de kabel, dat was bij mijn Dt50 eens het geval.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
dutschbird 27-8-2009 0:04 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Door de lengte op te meten.

Zet hier maar neer hoe lang ze zijn, dan vertel ik tegen die tijd wel hoe lang ze horen te zijn en vanaf hoeveel mm ze officieel versleten zijn.



Denk niet dat ze veren verkeerd zijn aangezien het pas na 5 uur rijden is gekomen is.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er een koppelingsveertje is los geraakt.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
mr200r 27-8-2009 0:43 Print reply
Posts: 5122
Heb je in die 5 uur iets abnormaals gedaan ?Iets getrokken veel gewicht erop?
Heeft mischien iemand aan de afstelling van de kabel gezeten(geen vrije slag)?
Mischien verbrande platen?
 
mr200r
cnorretje 27-8-2009 6:51 Print reply

Posts: 851
ik heb hem in die vijf uur een keer uit elkaar gehad en helemaal schoongemaakt en opnieuw in elkaar gezet, maar hij bleef slippen. de platen zijn niet verbrand en hij staat zeker weten goed afgesteld. (dus zonder kabel eraan slipt hij evenveel). ik zal als ik tijd heb de veren even opmeten. het gaat trwns over de cr, heb er in/voor die vijf uur niets bijzonders mee gedaan dan gecrosst

edit: het ligt dus zowiezo niet aan de afstelling

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 27-8-2009 om 19:32 uur.
 
Vehikel 27-8-2009 13:48 Print reply

Posts: 2903
Je weet (tenminste je brommer t heeft) dat er nog een stelmoer op de zijdeksel van de koppeling zit? (dus niet van de kabel, maar afstelling van het mechanisme zelf) Hoe je die precies afstelt weet ik niet meer, maar is vast te vinden op het internet of in een werkplaatshandboek.

Zo heb ik ooit de slippende koppeling bij mijn DT50 verholpen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Ryon 27-8-2009 14:53 Print reply

Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
hej mensen,

ik heb last van een slippende koppeling. de koppelingsplaten zijn nog niet versleten, maar hij gaat steeds meer slippen. hoe kan ik hem weer goed laten werken? verder, wat is de oorzaak dat de koppeling gaat slippen voordat de platen versleten zijn?





koppelingskabel loser af stellen
 
Høken is normaal
cnorretje 28-8-2009 20:13 Print reply

Posts: 851
de lengte van de veren is 39mm
 
suzuki rm 28-8-2009 21:43 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
de lengte van de veren is 39mm


heb je een werplaatshandboek bij je cr?
daar staat normaal atijd in wat de toelaatbare lengtes zijn
 
cnorretje 28-8-2009 21:46 Print reply

Posts: 851
nee die heb ik niet
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-8-2009 23:10 Print reply

Posts: 10835
is je koppelingskorf ingeslagen?
als dat is dan kunnen de platen blijven hangen waardoor het ook gaat slippen.

De platen zijn dus ook nog de goede dikte?
Je stalen tussenplaten niet versleten?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved