Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi s begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58303 - Puch maxi s begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tom93 26-8-2009 15:06 Print topicpost
Posts: 8
jee mijn eerste post

Ik wil mijn puch maxi s begrenzen. Hij loopt nu iets van 50 en ik wil dat hij 45 loopt. Hoe doe ik dit?


 

Woutjuh 26-8-2009 15:18 Print reply

Posts: 4422
Waarom wil je er 5 kilometer per uur vanaf halen?
En waarop is die 50 km/h gemeten?
Als het op een originele teller hebt gemeten, die wijken altijd af, dus zal je ongeveer zo'n 40/45 overhouden.

Als je echt wil begrenzen, kun je overwegen een andere tandwielverhouding te gaan gebruiken, een kleinere voor/groter achter. Alleen moet je er dan rekening mee gaan houden dat die dan meer toeren draait op top, wat het blokje niet echt op prijs kan stellen.

Anders kun je je uitlaat begrenzen, of je luchtfilter.

Maar voor die 5 km/h zachter zou ik persoonlijk helemaal niks doen.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 26-8-2009 om 15:20 uur.
 
veel MT spul te koop!
tom93 26-8-2009 15:22 Print reply
Posts: 8
Ik had al rekening gehouden met mijn oude teller want die geeft 55 aan maar dat geloof ik niet, en ik wil dat ie 45 loopt omdat ik hem ga schouwen.
 
k--k 26-8-2009 15:27 Print reply

Posts: 292
koop gewoon een puch met kenteken of een frame van een puch met kenteken en bouw jouw puch over naar dat frame. zo moeilijk is dat niet bij een puch.

scheelt je een hoop gezeur en kosten.
 
Niek de Wildt 26-8-2009 15:27 Print reply
Posts: 7168
Denk niet dat ze er moeilijk over zullen doen, maar wil je het toch persé, dan raad ik je een busje boven de gasschuif aan.
 
tom93 26-8-2009 15:43 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Denk niet dat ze er moeilijk over zullen doen, maar wil je het toch persé, dan raad ik je een busje boven de gasschuif aan.


Ik had ergens gelezen dat je brommer dan vooral minder snel optrekt maar uiteindelijk toch dezelfde top snelheid heeft. of is dit gelul?
 
mbrulezzz 26-8-2009 19:35 Print reply

Posts: 2084
dat is gelul
 
MB racing
kenny77 26-8-2009 20:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
dat is gelul


Naja licht eraan bij welke setup.

Mijn dt heeft met halfgas en volgas de zelfde topsnelheid.
 
coupequattro 26-8-2009 20:11 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom93
[...]


Ik had ergens gelezen dat je brommer dan vooral minder snel optrekt maar uiteindelijk toch dezelfde top snelheid heeft. of is dit gelul?


Is juist andersom, trekt beter(harder iig) en loopt langzamer
 
markhispania3 26-8-2009 20:21 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Is juist andersom, trekt beter(harder iig) en loopt langzamer


dan is je afstelling vrij brak.
 
JaspeRS 28-8-2009 15:32 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Denk niet dat ze er moeilijk over zullen doen, maar wil je het toch persé, dan raad ik je een busje boven de gasschuif aan.


dat begrenst voor geen meter.. ik had dat gedaan bij mijn rs, en als je hem een beetje naar beneden schroefde kwam hij niet boven de 30 uit, en een beetje omhoog draaien en hij liep weer leuk 100, alleen dan deed hij er wat langer over.

dus ik raad dan gewoon een uitlaatbegrenzing aan eigenlijk.
 

Dit topic is 2564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved