Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - remmen afstellen mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58298 - remmen afstellen mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 26-8-2009 1:24 Print topicpost

Posts: 4664
int kvt krijg ik er geen respons op, dus dan maar een topic

mijn mb heeft (nog steeds) een aanlopende voorrem
en nu ik er met het nieuwe blokje weer op ga rijden moet dat wel verholpen worden

dus kan iemand me vertellen hoe je je voorrem (schijfrem dus) af moet stellen?

gr thijs
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

grasmaaier89 26-8-2009 1:34 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
int kvt krijg ik er geen respons op, dus dan maar een topic

mijn mb heeft (nog steeds) een aanlopende voorrem
en nu ik er met het nieuwe blokje weer op ga rijden moet dat wel verholpen worden

dus kan iemand me vertellen hoe je je voorrem (schijfrem dus) af moet stellen?

gr thijs



als je voorrem aanloopt, dat betekent dat er druk opgebouwd blijft.
Die druk kan worden veroorzaakt door je remvloeistof geen kant op kan, of dat je zuigertje van je rem klem zit en niet meer helemaal terugvliegt.

Dus ik denk dat je eerder je probleem ken oplossen door remvloeistof te vervangen, en even te kijke naar de binnenkant van je rem.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
TECstar 26-8-2009 1:40 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



als je voorrem aanloopt, dat betekent dat er druk opgebouwd blijft.
Die druk kan worden veroorzaakt door je remvloeistof geen kant op kan, of dat je zuigertje van je rem klem zit en niet meer helemaal terugvliegt.

Dus ik denk dat je eerder je probleem ken oplossen door remvloeistof te vervangen, en even te kijke naar de binnenkant van je rem.


dus het is zo goed als zeker dat ik me hele rem eraf moet slopen...

hmm niet egt waar ik op zat te wachten maar het moet dan maar
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Leen 26-8-2009 1:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
int kvt krijg ik er geen respons op, dus dan maar een topic

mijn mb heeft (nog steeds) een aanlopende voorrem
en nu ik er met het nieuwe blokje weer op ga rijden moet dat wel verholpen worden

dus kan iemand me vertellen hoe je je voorrem (schijfrem dus) af moet stellen?

gr thijs



valt niks aan af te stellen.

wsl blijft je remzuiger gewoon hangen.

klauw even loshalen, met een lijmklem of een grote tang de zuiger helemaal naar binnen drukken, en dan weer monteren.
paar keer met de rem pompen, tot ie weer remt, en kijken of hij daarne wel soepel loopt.

zoniet, remzuiger uit de klauw halen, schoonmaken met scotchbrite (geen schuurpapier ofzo!!) en weer in elkaar steken met een kloddertje speciaal remmenvet.

daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.
 
Kurzel 26-8-2009 1:42 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


dus het is zo goed als zeker dat ik me hele rem eraf moet slopen...

hmm niet egt waar ik op zat te wachten maar het moet dan maar

als je je zuiger uit de klauw haalt, ook een andere keerring erin
(en eerst de remdruk eraf voor je hem eruit haalt
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
TECstar 31-8-2009 13:58 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

als je je zuiger uit de klauw haalt, ook een andere keerring erin
(en eerst de remdruk eraf voor je hem eruit haalt


hoe haal je de remdruk eraf?

gewoon alle remvloeistof eruit laten lopen ofzo?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Tombrom 31-8-2009 15:01 Print reply

Posts: 15925
gewoon nippel opendraaien
 
Markjo 31-8-2009 16:56 Print reply

Posts: 1061
de MB heeft een zwevende klauw, het zou ook nog kunnen dat de 2 glijbussen vastzitten.

Normaal gesproken zijn de 2 bussen te herkennen aan de 2 rubberen hoesjes die er overheen zitten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 31-8-2009 17:00 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

als je je zuiger uit de klauw haalt, ook een andere keerring erin
(en eerst de remdruk eraf voor je hem eruit haalt


er zit (nagenoeg) geen remdruk op als je hem niet inknijpt, pipo
en al zat er druk op zou je er geen last van hebben


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
cmtheman 31-8-2009 18:22 Print reply

Posts: 2710
ik heb het volgende nog niet voorbij zien komen, maar is in veel gevallen de boosdoener:

in je rempomp zit een groot gat (in je vloeistofbakje) waar de olie de leidingen mee ingepompt wordt, en hiernaast zit ergens een piepklein gaatje (1mm groot).
dit is de olieretour, waarmee de olie van de leiding weer het reservoir ingaat.

soms zit dit gaatje dicht, en blijf je alleen maar druk opbouwen die niet eraf gaat, resultaat: aanlopende rem!

ik zou de vloeistof er dus ook uithalen en gaatje open maken en pas daarna nieuwe vloeistof eringooien

succes!!
 
ZAC #802, KNMV #82
Markjo 31-8-2009 18:26 Print reply

Posts: 1061
dit wordt over het algemeen ook opgelost bij de eerder genoemde optie om de remzuiger terug te duwen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TECstar 31-8-2009 18:38 Print reply

Posts: 4664
heb het net op een iets beunerige manier gedaan die rik me had vertelt

gewoon bij de rempomp het dekseltje eraf en dan tussen de remschoen een schroevendraaier zetten en dan draaien waardoor die trug kan komen te staan

dit heeft iets geholpen, maar nog steeds loopt hij licht aan
dus vant weekend ga ik dan ff me hele remklauw eraf slopen en het op de normale manier doen

bedankt voor de reacties iig!
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Danny_H 31-8-2009 19:09 Print reply

Posts: 333
Ik had dat probleem ook bij mij oude nsr.
Was gewoon dat de remblokjes in moesten slijten(die waren ook nieuw).
Na 100 km was het weg en remde die weer soepel.
 

Dit topic is 5270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved