grasmaaier89 |
26-8-2009 1:34 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
int kvt krijg ik er geen respons op, dus dan maar een topic
mijn mb heeft (nog steeds) een aanlopende voorrem
en nu ik er met het nieuwe blokje weer op ga rijden moet dat wel verholpen worden
dus kan iemand me vertellen hoe je je voorrem (schijfrem dus) af moet stellen?
gr thijs
als je voorrem aanloopt, dat betekent dat er druk opgebouwd blijft.
Die druk kan worden veroorzaakt door je remvloeistof geen kant op kan, of dat je zuigertje van je rem klem zit en niet meer helemaal terugvliegt.
Dus ik denk dat je eerder je probleem ken oplossen door remvloeistof te vervangen, en even te kijke naar de binnenkant van je rem.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
TECstar |
26-8-2009 1:40 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
als je voorrem aanloopt, dat betekent dat er druk opgebouwd blijft.
Die druk kan worden veroorzaakt door je remvloeistof geen kant op kan, of dat je zuigertje van je rem klem zit en niet meer helemaal terugvliegt.
Dus ik denk dat je eerder je probleem ken oplossen door remvloeistof te vervangen, en even te kijke naar de binnenkant van je rem.
dus het is zo goed als zeker dat ik me hele rem eraf moet slopen...
hmm niet egt waar ik op zat te wachten maar het moet dan maar
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Leen |
26-8-2009 1:41 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
int kvt krijg ik er geen respons op, dus dan maar een topic
mijn mb heeft (nog steeds) een aanlopende voorrem
en nu ik er met het nieuwe blokje weer op ga rijden moet dat wel verholpen worden
dus kan iemand me vertellen hoe je je voorrem (schijfrem dus) af moet stellen?
gr thijs
valt niks aan af te stellen.
wsl blijft je remzuiger gewoon hangen.
klauw even loshalen, met een lijmklem of een grote tang de zuiger helemaal naar binnen drukken, en dan weer monteren.
paar keer met de rem pompen, tot ie weer remt, en kijken of hij daarne wel soepel loopt.
zoniet, remzuiger uit de klauw halen, schoonmaken met scotchbrite (geen schuurpapier ofzo!!) en weer in elkaar steken met een kloddertje speciaal remmenvet.
daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.
|
|
|
|
Kurzel |
26-8-2009 1:42 |
|
TECstar |
31-8-2009 13:58 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]
als je je zuiger uit de klauw haalt, ook een andere keerring erin
(en eerst de remdruk eraf voor je hem eruit haalt
hoe haal je de remdruk eraf?
gewoon alle remvloeistof eruit laten lopen ofzo?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Tombrom |
31-8-2009 15:01 |
Posts: 15925 |
gewoon nippel opendraaien
|
|
|
|
Markjo |
31-8-2009 16:56 |
Posts: 1061 |
de MB heeft een zwevende klauw, het zou ook nog kunnen dat de 2 glijbussen vastzitten.
Normaal gesproken zijn de 2 bussen te herkennen aan de 2 rubberen hoesjes die er overheen zitten
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
31-8-2009 17:00 |
|
cmtheman |
31-8-2009 18:22 |
Posts: 2710 |
ik heb het volgende nog niet voorbij zien komen, maar is in veel gevallen de boosdoener:
in je rempomp zit een groot gat (in je vloeistofbakje) waar de olie de leidingen mee ingepompt wordt, en hiernaast zit ergens een piepklein gaatje (1mm groot).
dit is de olieretour, waarmee de olie van de leiding weer het reservoir ingaat.
soms zit dit gaatje dicht, en blijf je alleen maar druk opbouwen die niet eraf gaat, resultaat: aanlopende rem!
ik zou de vloeistof er dus ook uithalen en gaatje open maken en pas daarna nieuwe vloeistof eringooien
succes!!
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Markjo |
31-8-2009 18:26 |
Posts: 1061 |
dit wordt over het algemeen ook opgelost bij de eerder genoemde optie om de remzuiger terug te duwen
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
TECstar |
31-8-2009 18:38 |
Posts: 4664 |
heb het net op een iets beunerige manier gedaan die rik me had vertelt
gewoon bij de rempomp het dekseltje eraf en dan tussen de remschoen een schroevendraaier zetten en dan draaien waardoor die trug kan komen te staan
dit heeft iets geholpen, maar nog steeds loopt hij licht aan
dus vant weekend ga ik dan ff me hele remklauw eraf slopen en het op de normale manier doen
bedankt voor de reacties iig!
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Danny_H |
31-8-2009 19:09 |
Posts: 333 |
Ik had dat probleem ook bij mij oude nsr.
Was gewoon dat de remblokjes in moesten slijten(die waren ook nieuw).
Na 100 km was het weg en remde die weer soepel.
|
|
|
|