Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer loopt telkens vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58292 - brommer loopt telkens vast
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schuurman 25-8-2009 22:58 Print reply

Posts: 659
met het blote oog is er niets kroms te zien aan de drijfstang. is er misschien een manier om dat te meten?
 
Derbi-Olaf 25-8-2009 23:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
met het blote oog is er niets kroms te zien aan de drijfstang. is er misschien een manier om dat te meten?

nja, het gaat om honderste milimeters.
dus...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Schuurman 25-8-2009 23:19 Print reply

Posts: 659
nog iemand die andere mogelijkheden heeft waar deze vastlopers door zouden kunnen komen?

Aangezien ik er geen zin in heb om een nieuwe krukas aan te schaffen en er in te zetten, terwijl het niet zeker is dat het daar aan ligt.
 
BIET 25-8-2009 23:19 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
nog iemand die andere mogelijkheden heeft waar deze vastlopers door zouden kunnen komen?

Aangezien ik er geen zin in heb om een nieuwe krukas aan te schaffen en er in te zetten, terwijl het niet zeker is dat het daar aan ligt.

Komt door de drijfstang, dus succes ermee .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Uncle BLAM 26-8-2009 0:17 Print reply

Posts: 1025
heb je de brommer opnieuw afgesteld ( b.v. 5 maten grotere sproeier ) na het erop zetten van de snelle uitlaat ?

als je met de standaard setup er een snelle uitlaat opzet wordt het mengsel vaak te arm dus krijgt 'ie te weinig benzine en daardoor ook te weinig koeling bij de zuiger en te weinig smering

( bij het inrijden de eerste 200km niet boven de 6000 rpm komen )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 26-8-2009 om 0:18 uur.
 
een BF teller is sneller
Niek de Wildt 26-8-2009 0:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
heb je de brommer opnieuw afgesteld ( b.v. 5 maten grotere sproeier ) na het erop zetten van de snelle uitlaat ?

als je met de standaard setup er een snelle uitlaat opzet wordt het mengsel vaak te arm dus krijgt 'ie te weinig benzine en daardoor ook te weinig koeling bij de zuiger en te weinig smering

( bij het inrijden de eerste 200km niet boven de 6000 rpm komen )




Dat laatste wat je zegt klopt helaas totaal niet, zo krijg je een luie zuiger.

Hoe ik men aanraad een Aluminium cilinder met Nicasilwand in te rijden is:
-Mengsmering 1:45 (eigenlijk 1:50, het is alleen een veiligheidsmarge voor het mengen)
-Goede afstelling (maar liever 1 maat sproeier te groot als 1 te klein)
-Zorg dat je ontsteking juist staat en de juiste bougie is gemonteerd.
-Start hem de eerste paar keren even met klein beetje choke.
-Rij niet met iemand achterop!
-Begin rustig aan, niet te veel toeren, maar wel allerlei gasstanden, je kan dus bijv best even in ze 6de versnelling 50km/pu gaan rijden met vol gas (je blijft bij een ontgrensde 50cc schakelbrommer gewoon even onder de 7 a 8 duizend toeren)
-Na een kilometertje of 2 rustig aan te hebben gedaan kun je hem al wat verder gaan doortrekken
-Belangrijk is dat je niet te lang op één toerental blijft rijden, met je gas op één bepaalde stand houdt, of langere tijd op volle snelheid blijft rijden.
Je mag (MOET!) dus gewoon vlot rijden en hem lekker doortrekken/spelen omdat je zuiger anders lui wordt!
-Doe dit een kilometer of 15 en laat daarna de motor afkoelen.
-Dan doe je de 10km nog net wat meer toeren draaien en je mag wat langer volle snelheid rijden bijv, maar houd alles nog een beetje in de gaten, en dan ben je klaar.

Tijdens het inrijden hou je de temperatuur in de gaten, boven de 80 graden is stoppen en probleem zoeken.

Voor gietijzeren cilinder is alles hetzelfde alleen is zijn de afstanden wat langer:
-De eerste 2km maak je 4km van.
-De volgende 15km maak je 30km van.
-De laatste 10km maak je 15km van.
-En laat hem tussendoor nog een keer extra helemaal afkoelen,
helemaal bij luchtgekoelde cilinder!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-8-2009 om 0:44 uur.
 
just_pelmke 26-8-2009 9:49 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
nog iemand die andere mogelijkheden heeft waar deze vastlopers door zouden kunnen komen?

Aangezien ik er geen zin in heb om een nieuwe krukas aan te schaffen en er in te zetten, terwijl het niet zeker is dat het daar aan ligt.


wel de hele tijd nieuwe cilinders kopen maar je geld niet aan een krukasje uit willen geven
je hebt al een doppler krukasje voor 86.50
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
-Tom- 26-8-2009 9:50 Print reply

Posts: 4151
WTF is een luie zuiger
 
FTS Member
LVS 26-8-2009 10:10 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
Mijn yamaha tzr loopt telkens vast.

Toen heb ik de thermostaat eruit gehaald, en een flinke scheut olie bij de benzine gedaan, dus aan de oliepomp of het koelwater kan het ook niet meer liggen.



--------------------------------------------------

weet je zeker dat de pomp nog wel draaid ?

zitten de slangen op de goede manier aan de radiateur ?

##

 
Christian-tsx 26-8-2009 13:21 Print reply
Posts: 856
ja drijfstang denk ik ook. speling op de drijfstang of krukas.

of misschien een slecht naaldlager dat niet vervangen is na elke vastloper?
 
BIET 26-8-2009 13:24 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
blablablablablabla


Wat een gedoe, een nicasil cilinder rij je de eerste keer gewoon 5km lang oid (of korter) goed warm en dan is ie er klaar voor.


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 26-8-2009 om 13:24 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 26-8-2009 15:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Wat een gedoe, een nicasil cilinder rij je de eerste keer gewoon 5km lang oid (of korter) goed warm en dan is ie er klaar voor.


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 26-8-2009 om 13:24 uur.


Voor de meeste cilinders voldoet dit idd.

Maar wil je het echt goed doen klopt mijn manier wel.

Ik probeerde alleen te laten zien dat de 200km lage toeren rijden die Uncle Blam voorschrijft totaal niet kloppen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-8-2009 om 15:13 uur.
 
Ryon 26-8-2009 16:17 Print reply

Posts: 950
Rustig aan beginnen, dan dat ding flink warm laten worden. Helemaal af laten koelen en dat ding is goed ingereden.

Naaldlager krijg je meestal bij de zuiger, dus hoop niet dat dat het probleem is, want dat zou een beetje jammer wezen.
Geen speling op bigend enzo?
 
Høken is normaal
Schuurman 26-8-2009 16:23 Print reply

Posts: 659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


wel de hele tijd nieuwe cilinders kopen maar je geld niet aan een krukasje uit willen geven
je hebt al een doppler krukasje voor 86.50


een cilinderkitje kost mij nog geen 1/3 van dat. en aangezien ik ook niet teveel tijd heb, trek ik liever niet gelijk het hele blok los om de krukas te vervangen.

Verder ben ik begonnen met inrijden volgens de manier van niek de wildt, alleen kom ik niet verder dan 1 km.

de waterpomp werkt gewoon, en de slangen zitten ook goed.

het naaldlager heb ik ook gewoon elke keer vervangen.

Ik zal nu eerst een nieuwe krukas en cilinderkitje bestellen, en dan volgende week het blok een keer reviceren. ik hoop dat hij dan niet zomaar weer vastloopt.
 
markhispania3 26-8-2009 16:30 Print reply

Posts: 1971
am6 cilinder met zuiger en kop voor minder dan 30 euro?
 

Dit topic is 4501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved