Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Accu laadt niet bij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Werkt de accu op jouw brommer een beetje?
Mijn accu werkt top!
Nou me accu is wel erg snel leeg :(
Ik heb een accu maar die werkt voor geen meter
Ik heb helemaal geen accu...
Ik heb een accu, laad op enzo, maar gebruik hem nergens voor...
  Elektronica Forum - Topic #5828 - Accu laadt niet bij
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert_S 17-10-02?12:16 Print topicpost
Posts: 513
Ok mensen probleem:
De accu van mijn NSR laadt niet bij tijdens het rijden. Waar kan dit aan liggen? Een doorgebrande zekering of id? Zo ja waar vind ik deze. HELP
 
Dr. Hans fanclub voorzitter

Hier_ben_ik - Administrator 17-10-02?15:58 Print reply

Posts: 8499
doet je neutraal lampje, remlicht (knipperlichten) het nog wel als je je brommer op contact zet zonder dat hij loopt? -> dan is je zekering niet kapot en zal de witte of rode draad ergens los zitten. Als de lampjes niet gaan branden als hij niet loopt dan is je zekering kapot..
 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 4-2-03?19:56 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

doet je neutraal lampje, remlicht (knipperlichten) het nog wel als je je brommer op contact zet zonder dat hij loopt? -> dan is je zekering niet kapot en zal de witte of rode draad ergens los zitten. Als de lampjes niet gaan branden als hij niet loopt dan is je zekering kapot..


Ok ik haal mijn oude topic ff omhoog want ben net weer begonnen met knutselen. (weet nu in tegenstelling tot 4 maanden geleden onderdelen wel te vinden )

Kijk:

- Als ik mijn accu oplaadt met externe lader, dan doet hij het een dag leuk. Alles werkt. (van claxon tot neutraallampje)

--> dus het is niet de zekering.
--> de accu is nog goed? (of kan et nog steeds een accuprobleem zijn??)

- Verlichting heeft geen enkel probleem.

--> woei! een werkende spoel



Wat kunnen de oorzaken nu zijn?

ik dacht zelf aan:

kapotte spoel
loszittend draadje
toch de accu?
kapotte gelijkrichter
Wat vergeet ik?

Hoe kan ik de bovenstaande mogelijk oorzaken nu doormeten om ze uit te sluiten?

Nou heb ik gisteren een multimeter gekocht. Ben een beetje aan het uitvogelen hoe ie werkt.

Als ik de + en de - pool met het ingebouwde speakertje van die multimeter verbind krijg ik een een piepsignaal. De accu maakt dus deel uit van een gesloten kring.


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Hier_ben_ik - Administrator 4-2-03?21:46 Print reply

Posts: 8499
probeer eens een extra gelijkrichter tussen je witte draad te zetten.

(dus ga naar de winkel, haal een diode die sterk genoeg is (zeg maar dat het is om 24v 20A gelijk te richten, issie zeker sterk zat) en dan soldeer je die ertussen zodat de accu zeker alleen nog maar gelijkstroom krijgt, ik had eerst ook dat hij niet op wilde laden, nu is het opgelost )

en anders ff de rest nog een keer controleren ja..


 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 10-2-03?16:20 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

probeer eens een extra gelijkrichter tussen je witte draad te zetten.

(dus ga naar de winkel, haal een diode die sterk genoeg is (zeg maar dat het is om 24v 20A gelijk te richten, issie zeker sterk zat) en dan soldeer je die ertussen zodat de accu zeker alleen nog maar gelijkstroom krijgt, ik had eerst ook dat hij niet op wilde laden, nu is het opgelost )



Ok heb ff gemeten en volgens mij komt er idd wisselspannig aan bij mijn accu ipv gelijkstroom. Maar als ik er een diode tussen zet betekend dat dan niet dat ik streepspanning krijg>? bedoel dus: ^ ^ ^

Ben niet zo'n elektronicaexpert maar dat kan toch nooit goed zijn?? of wel
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Hier_ben_ik - Administrator 10-2-03?20:31 Print reply

Posts: 8499
ja je krijgt wel "streepspanning" zoals jij het noemt (weet ook niet of dit een goede benaming is maar je ^ ^ ^ maken het me duidelijk ) maar dat is niet erg.. normaal wordt dat gecompenseerd door een condensator, nu niet, maar nu heb je je accu er achter zitten, die kun je in dit geval zien als een grote condensator, uiteindelijk heb je dus geen streepspanning en is het dus geen probleem.
 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 10-2-03?21:46 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

ja je krijgt wel "streepspanning" zoals jij het noemt (weet ook niet of dit een goede benaming is maar je ^ ^ ^ maken het me duidelijk ) maar dat is niet erg.. normaal wordt dat gecompenseerd door een condensator, nu niet, maar nu heb je je accu er achter zitten, die kun je in dit geval zien als een grote condensator, uiteindelijk heb je dus geen streepspanning en is het dus geen probleem.


whehe streepspanning kwam ook maar opeens in me op. Maar gaat er geen stroom verloren op die manier? gaat het niet ten koste van de helft van je "laadkracht" (wh00t! nog een ingeving ) Hoe werkt een originele gelijkrichter eigenlijk?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
mikey 10-2-03?23:19 Print reply
Posts: 2392
goh veel gaat er niet verloren, die "streepspanning" is trouwens de afgevlakte spanning, over de diode zal je wel 0,6V ongeveer kwijt zijn maar das nou ook zo erg niet h?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Hier_ben_ik - Administrator 11-2-03?09:28 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Hoe werkt een originele gelijkrichter eigenlijk?


dmv diodes he.....
 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 11-2-03?10:34 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

Quote:
Hoe werkt een originele gelijkrichter eigenlijk?



dmv diodes he.....



Quote:
Originally posted by: _3xph4ne_ Ben niet zo'n elektronicaexpert



 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Elroy 11-2-03?10:36 Print reply
Posts: 156
als je accu nit meer bijlaad, en je licht wel brand (waarschijnlijk feller als normaal??) Dan zou ik eens beginnen met een spanningsregelaar en of gelijkrichter in je kabelboom op te sporen, en deze door te meten 99% zeker dat deze kappot is!
 
Robert_S 2-3-2003 22:55 Print reply
Posts: 513
We zijn inmiddels weer enkele weken (en heel wat verloren sleuteluren...) verder. En het enige wat het mij heeft opgelevert is kapotte verlichting. Ik word er zwaar depressief van dat het maar niet wil lukken

ALs ik mijn lichtschakelaar nu omzet doen mijn koplamp en achterlicht het niet meer. (Deze deden het voorheen ondanks het accu probleem perfect) Alleen de dashbordverlichting gaat nog wel branden.

Ik moet in mijn pogingen het accu probleem op te lossen een contactje ergens hebben losgetrilt ofzow. Aleen ik kan dat loszittende contact nergens vinden Maar het feit dat de km/rpm teller verlichting het nog wel doen moet toch wel heel wat draden uitsluiten. Wie helpt meedenken waar het hem in kan zitten.

Dan wou ik ook nog even terug komen op het oorspronkelijke probleem van de niet bij ladende accu. Ik heb een extra gelijkrichter op de witte draad gezet. Vlak voor de originele gelijkrichter. Het hielp niets!?!$$#@! Wat kan het nog meer zijn dan? Ik snap er helemaal geen zak meer van

Toen ik mijn accu een keer handmatig bijlaadde deden alles het wel. Dus neutraallampje, remlicht, claxon enz. Dat sluit dus toch ook al een hoop draden uit.

Als je wat wil meedenken hier http://home.wanadoo.nl/nsr50/schema.zip is een bedradingsschema.

Dit bericht is ge-edit door _3xph4ne_ op 2-3-2003 23:18
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Cyber_Star 3-3-2003 13:49 Print reply
Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3xph4ne_

We zijn inmiddels weer enkele weken (en heel wat verloren sleuteluren...) verder. En het enige wat het mij heeft opgelevert is kapotte verlichting. Ik word er zwaar depressief van dat het maar niet wil lukken afbeelding

ALs ik mijn lichtschakelaar nu omzet doen mijn koplamp en achterlicht het niet meer. (Deze deden het voorheen ondanks het accu probleem perfect) Alleen de dashbordverlichting gaat nog wel branden.

Ik moet in mijn pogingen het accu probleem op te lossen een contactje ergens hebben losgetrilt ofzow. Aleen ik kan dat loszittende contact nergens vinden afbeelding Maar het feit dat de km/rpm teller verlichting het nog wel doen moet toch wel heel wat draden uitsluiten. Wie helpt meedenken waar het hem in kan zitten.

Dan wou ik ook nog even terug komen op het oorspronkelijke probleem van de niet bij ladende accu. Ik heb een extra gelijkrichter op de witte draad gezet. Vlak voor de originele gelijkrichter. Het hielp niets!?!$$#@! Wat kan het nog meer zijn dan? Ik snap er helemaal geen zak meer van

Toen ik mijn accu een keer handmatig bijlaadde deden alles het wel. Dus neutraallampje, remlicht, claxon enz. Dat sluit dus toch ook al een hoop draden uit.

Als je wat wil meedenken hier http://home.wanadoo.nl/nsr50/schema.zip is een bedradingsschema.


Ik snap zelf ook weinig van elektra .

Maar als iemand nou even zou posten welke draden nodig zijn voor voor en achterlicht. En welke om je accu bij te laaien. En welke kleur die hebben, dan kun je ze gewoon zelf doormeten. Als je weet welke het zijn is het zo gefixet. Kunnen er maar 2 of drie zijn aangezien verder alles wel werkt.

Dus het wachten is op iemand die er wel verstand van heeft...
 
Hier_ben_ik - Administrator 3-3-2003 15:49 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyber_Star

[...]


Ik snap zelf ook weinig van elektra .
Post dan niet

Maar als iemand nou even zou posten welke draden nodig zijn voor voor en achterlicht.
Achterlicht: Groen en bruin
Voorlicht: Groen en wit (normaal licht) en blauw (groot licht) en bruin (neutraallampje)


En welke om je accu bij te laaien.
Groen en rood

En welke kleur die hebben, dan kun je ze gewoon zelf doormeten. Als je weet welke het zijn is het zo gefixet. Kunnen er maar 2 of drie zijn aangezien verder alles wel werkt.

Dus het wachten is op iemand die er wel verstand van heeft...
Tja.. en die iemand moet dan ook nog zin hebben om te reply?en



edit: kleurtjesssss

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 3-3-2003 15:50
 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 3-3-2003 16:21 Print reply
Posts: 513
OK thx hier heb ik dus wat aan. Ik heb alleen een normaal licht. DUS:

Omdat beide voor en achter lichten niet werken moet er wel een groene draad loszitten want die gebruiken ze beiden. toch? (zo ja hoe loopt deze draaD?)

En om de accu bij te laden heb ik dus nodig:

een witte draad naar mijn gekijkrichter. (heeft nu extra diode)

- een Groen en rode draad... Weet je ook hoe die lopen? Dan hoef ik niet de hele kabelboom (nog meer) te slopen
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Cyber_Star 3-3-2003 18:44 Print reply
Posts: 135
Quote:
Post dan niet quote]

Ik em wel helpen maar kan niet. Jij daarentegen wel, want je weet zo te zien veel van elektra. Dus geef ff nog een reply dan is zijn probleem ook weer opgelost. Ik weet hoe zwaar irritant het is als je een leuke brommer hebt. Maar dat er dan iets mee is wat je maar niet voor mekaar krijgt
 

Dit topic is 1929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved