banus19 |
25-8-2009 16:09 |
Posts: 425 |
je bedoeld je spanningsregelaar?
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
kevinos22 |
26-8-2009 19:27 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: banus19
je bedoeld je spanningsregelaar?
Ja... hij is van een oud type dus één waar 2 draden naar toe gaan
|
|
|
|
rik hulkenberg |
26-8-2009 19:31 |
Posts: 10029 |
die gelijkrichter is niet als spanningsregelaar bedoelt dus dat die moet voorkomen dat de lampjes doorbranden.
daarvoor is de accu bedoelt maar dat werkt niet echt lekker
daarom heeft het nieuwe type een kabelboom met spanningsregelaar
|
|
|
|
kevinos22 |
26-8-2009 19:47 |
Posts: 14 |
mar hoe ken ik er dan voor zorge dat ze niet doorbranden?
want de verlichting (voor en achter) gaat helemaal niet via de accu toch
Dit bericht is gewijzigd door kevinos22 op 26-8-2009 om 19:47 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
26-8-2009 20:02 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinos22
mar hoe ken ik er dan voor zorge dat ze niet doorbranden?
want de verlichting (voor en achter) gaat helemaal niet via de accu toch
Dit bericht is gewijzigd door kevinos22 op 26-8-2009 om 19:47 uur.
ohh je hebt het over de koplamp
die gaan ook niet over de gelijkrichter
die gaat alleen voor het opladen van de accu
tjek of je weerstand nog in orde is moet 10ohm zijn
|
|
|
|
kevinos22 |
27-8-2009 17:59 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
ohh je hebt het over de koplamp
die gaan ook niet over de gelijkrichter
die gaat alleen voor het opladen van de accu
tjek of je weerstand nog in orde is moet 10ohm zijn
Ik heb de weerstand gemeten, door een pen tegen de roze draad te houden een het frame. moet dat zo?
hij had een meting van 4ohm.
|
|
|
|
banus19 |
28-8-2009 16:47 |
Posts: 425 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinos22
[...]
Ik heb de weerstand gemeten, door een pen tegen de roze draad te houden een het frame. moet dat zo?
hij had een meting van 4ohm.
dat wastie bij mij ook (nieuwe type mb) maar er moet bij het oude type toch een accu tussen zitten, omdat anders je lampjes steeds door branden?
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
kevinos22 |
28-8-2009 16:50 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: banus19
[...]
dat wastie bij mij ook (nieuwe type mb) maar er moet bij het oude type toch een accu tussen zitten, omdat anders je lampjes steeds door branden?
Ik heb de bedrading zo aangesloten al het hoort en dan zit er geen accu tussen. (bij het voor en achterlicht)
maar ik denk toch dat er weer een nieuwe gelijkrichter in moet want ik krijg ruim 25volt wisselspanning op me verlichting
is het niet mogelijk om er een spannings regelaar van een nieuw typ er op aan te sluiten? of heb dat geen nut.
Dit bericht is gewijzigd door kevinos22 op 28-8-2009 om 16:52 uur.
|
|
|
|
banus19 |
28-8-2009 17:28 |
Posts: 425 |
ja dat kan, maar dan moet je wel zelf extra draadjes naast je kabelboom aanleggen.
dan moet je even het bedradingsschema opzoeken van het nieuwe type.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
kevinos22 |
28-8-2009 18:19 |
Posts: 14 |
daar word ik niet echt veel wijzer van... want je ken niet zien waar welk draadje moet.
|
|
|
|
gefliptegast |
3-9-2009 17:40 |
Posts: 46 |
Ik had het zelfde probleem.
Toen ik een beetje ge'google't had kwam ik een universele tegen.
Nu heb ik een 12V accu gekocht van een MTX O.T..
Daarnaast heb ik al mijn pitten vervangen voor 12V pitten.
En als belangrijkst heb ik een UNIVERSELE 12V spanningsregelaar gekocht en aangesloten. Deze zijn wat goedkoper als specifieke spanningsregelaars.
Deze word geplaatst tussen de gele draad die uit je blok komt (lichtspoel uit je ontsteking) en er word een aarde aan gekoppeld.
Nu je 12V hebt kun je ook led verlichting op je brommer bouwen.
Voor dat je er nieuwe pitten in draait moet je even checken of er nu wel echt 12V uit je fitting komt (meten = weten). Dan weet je zeker dat je het goed hebt aangesloten.
Accu niet vergeten te vullen met accuzuur (1e keer accuzuur, 2e en rest van de keren bijvullen met demi-water)
Succes!
|
|
|
|
kevinos22 |
12-9-2009 8:14 |
Posts: 14 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gefliptegast
Ik had het zelfde probleem.
Toen ik een beetje ge'google't had kwam ik een universele tegen.
Nu heb ik een 12V accu gekocht van een MTX O.T..
Daarnaast heb ik al mijn pitten vervangen voor 12V pitten.
En als belangrijkst heb ik een UNIVERSELE 12V spanningsregelaar gekocht en aangesloten. Deze zijn wat goedkoper als specifieke spanningsregelaars.
Deze word geplaatst tussen de gele draad die uit je blok komt (lichtspoel uit je ontsteking) en er word een aarde aan gekoppeld.
Nu je 12V hebt kun je ook led verlichting op je brommer bouwen.
Voor dat je er nieuwe pitten in draait moet je even checken of er nu wel echt 12V uit je fitting komt (meten = weten). Dan weet je zeker dat je het goed hebt aangesloten.
Accu niet vergeten te vullen met accuzuur (1e keer accuzuur, 2e en rest van de keren bijvullen met demi-water)
Succes!
Ik ga vandaag als het een beetje mee zit zon universele spanningsregelaar halen. maar het is toch ook mogelijk om de accu er gewoon tussen uit te halen? Ik heb toch geen knipperlichten en toeter meer
|
|
|
|
gefliptegast |
21-9-2009 21:01 |
Posts: 46 |
remlicht zit er ook op.
je accu werkt ook als een soort weerstand, ik zou hem er dus tussen laten
die zorgt dat de uitgaande spanning een stuk lager word
hoe het precies werkt weet ik niet
weet wel dat als je hem niet hebt, je verlichting door fikt!
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
21-9-2009 21:24 |
Posts: 9841 |
bij mijn mt moest iig de accu ertussen anders fikte alles door. ding werkt idd als een gebruiker.
|
|
Too cool for school! |
|
WestlandMB |
21-9-2009 21:33 |
Posts: 1338 |
grotere bollen in je brommer doen, en kabelboom naar 12 volt doen.
|
|
|
|