Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen Remleiding MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5827 - Stalen Remleiding MB
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pegaso3 17-10-02?00:23 Print topicpost
Posts: 14
Ik wil mijn remleidning vervangen. Heeft iemand al ervaring met een stalen remleiding ipv de originele rubbere leiding>
 
Rijdt nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Rudy 17-10-02?00:43 Print reply

Posts: 3471
bij motorfietsen voelt een met een metaalomvlochten remleiding wat harder aan,kunt hem minder ver inknijpen dus. Dat geeft wel een fijn solide gevoel
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Siepie Wokkel 17-10-02?09:10 Print reply
Posts: 3888
maat van mij heeft op zijn mt dat ok gefixt, remt veel beter zegt ie... komt omdat die rubberen leidingen een klein beetje uitzetten
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
NSR RULEZZ 17-10-02?15:57 Print reply

Posts: 4934
ik vind de remmen van een mb zoizo al helemaal nix nou die stalen leidingen echt helpen? en past een nsr schijf op een mb en remt dat beter?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Siepie Wokkel 17-10-02?16:07 Print reply
Posts: 3888
die gast maakt nu stoppies met zn mt, konnie daarvoor niet.....
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Sneks 17-10-02?16:12 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ?oeloeloeloel

ik vind de remmen van een mb zoizo al helemaal nix nou die stalen leidingen echt helpen? en past een nsr schijf op een mb en remt dat beter?


Ligt niet aan schijf, maar eerder aan het feit dat nsr een dubbele zuiger klauw heeft en een mb maar een enkele zuiger. Stalen remleidingen is zeker een verbetering.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 17-10-02?17:06 Print reply

Posts: 14825
zolang je maar voorgeperste koopt!! je hebt wel van die setjes en dan kan je de uiteindes erop schroeven.. maar deze kunnen eraf knallen.. mijn buurjonge heeft dit gehad..
ze moeten geperst zijn anders kan het aardig lullig zijn als je noodstop moet maken..
 
wipe-out 17-10-02?17:46 Print reply

Posts: 7672
wat moet ik me bij stalen remleidingen dan precies voorstellen?

gewoon kwa uiterlijk hetzelfde als een ori slang, maar dan met dikkere ijzeren voering erin ofzo? en is het nog net zo flexibel? en wat kost zo'n geintje dan?
 
mt-driver 17-10-02?20:14 Print reply
Posts: 231
Ik heb op mijn MT ook een stalenremleiding laten maken. Die dingen zijn vrij prijzig moet ik er wel bij zeggen, ik was toen 150 gulden kwijt voor een remleiding van 1.10 meter lang. Dit was compleet met alle toebehoren die eraan horen dat wel.

Maar voor een brommer maakt het verder weinig uit of je een stalen of rubber remleiding hebt. De drukken van je rem zijn niet zo groot dat je de leiding kapot springt ofzo. Het staat alleen een stuk mooier En ik heb een levenslange garantie gekregen, ook leuk om te weten. Het wsa duur maar dan heb je ook wat
 
Erik_N 17-10-02?20:19 Print reply

Posts: 5360
En het remt volgens mij zeker beter, aangezien je leidingen een stuk minder uitzetten, levert op zich dus weer meer remkracht op.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Rudy 17-10-02?20:41 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

wat moet ik me bij stalen remleidingen dan precies voorstellen?

gewoon kwa uiterlijk hetzelfde als een ori slang, maar dan met dikkere ijzeren voering erin ofzo? en is het nog net zo flexibel? en wat kost zo'n geintje dan?
het is een soort rubberen remslang die strak omvlochten is met metaaldraad
is nog redelijk flexibel niet veel minder dan een gewone remslang
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pegaso3 18-10-02?21:17 Print reply
Posts: 14
Volgens mij is het niet veel duurder dan rubberen leidingen, daar betaal je ook al 45 euro voor. En Mijn leiding is echt aan vervangen toe, dus betaal ik liever iets meer als het echt beter remt.


 
Rijdt nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Zoetahmeerdah [Marcel] 19-10-02?00:04 Print reply

Posts: 5996
volgens mij is dat allemaal wel leuk, maar slijten je blokken ook effe wat harder weer

aangezien daar best moerlijk aan te komen is aan zo'n revisisetje..voor mijn brommer dan...is het niet echt de moeite waard ik weet niet hoe het met mb blokjes zit..of nsr/mbx
 
ik haat mensen
Blorn 19-10-02?13:18 Print reply

Posts: 13825
wat heeft de remslang nou te maken met je blokken????
 
wipe-out 19-10-02?14:21 Print reply

Posts: 7672
harder remmen -> grotere slijtage blokken?
 
Pertijn 19-10-02?14:18 Print reply
Posts: 846
Volgens mij heeft Rudy het toch al goed proberen uit te leggen of ligt het aan mij?
Je moet kracht zetten om druk op te bouwen in de leidingen en remcilinders..
Als die leidingen uitzetten door die kracht blijft er dus minder druk over voor de remcilinder.
Je moet dus harder knijpen voor dezelfde remkracht.
En volgens mij word ook de doseerbaarheid beter..
Op m'n fiets heb ik ook schijfjes () voor en achter, die leidingen zijn volgens mij niet staal omgedingest maar zijn ook niet van rubber.
Je voelt ze ook amper uit zetten.

Heb ook eens van iemand gehoord dat ze een nacht de rem op spanning lieten staan (rem aangespannen houden).
Hij wist niet psies waar het voor was maar mij lijkt dat ze zo de rek uit de leidingen wilden halen.

Bij de plaatselijke motorzaak kost het geloof ik 60 euro per meter als ik me niet vergis..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

Dit topic is 1381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved