Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe voorvork afstellen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58265 - hoe voorvork afstellen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 24-8-2009 15:17 Print topicpost

Posts: 2241
weet iemand hoe je de voorvork van mijn YZ 125 van 1989 afsteld?
volgsmij is hij op olie, maar alleen onder in de poot zit olie. (Ik weet niet hoe vol hij moet zijn?)
ik heb boven op beide poten 1 schroefje zitten en onder aan beide poten 1 schroefje zitten
maar als je ze open of dicht draait gebeurd er niets.
en aan de onderkant van de poot onder een rubber dopje zit ook nog 1 schroefje die telkens klikt als je er aan draait

moet ik dan de voorvork in laten veren en dan het schroefje weer dichtdraaien zodat er minder lucht in zit ofzo??



Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 24-8-2009 om 16:22 uur.
 
www.bxteamlg.tk

Harold 24-8-2009 16:05 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
weet iemand hoe je de voorvork van mijn YZ 125 van 1989 afsteld?
volgsmij is hij op lucht en niet op olie.
ik heb boven op beide poten 1 schroefje zitten en onder aan beide poten 1 schroefje zitten
maar als je ze open of dicht draait gebeurd er niets.

moet ik dan de voorvork in laten veren en dan het schroefje weer dichtdraaien zodat er minder lucht in zit ofzo??


Het bovenste schoefje is voor het onluchten, heeft niet veel met afstellen te maken. De onderste schroef is voor zover ik weet alleen voor de uitgaande demping.
Wil je de ingaande demping harder hebben, dan zou je er iets meer olie in kunnen doen. Het olie niveau bepaald volgensmij de ingaande demping.
Voor de rest valt er niks af te stellen aan zulke poten.
De demping van de poten zijn zowel op olie als op lucht. Als je er meer olie in doet is er minder lucht in de poot en wordt de lucht sneller gecomprimeerd. Minder olie: dan is er meer ruimte voor lucht in de buiten poot en dus makkelijker comprimeerbaar: zachtere ingaande demping.
 
YZ50crosser 24-8-2009 16:24 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Het bovenste schoefje is voor het onluchten, heeft niet veel met afstellen te maken. De onderste schroef is voor zover ik weet alleen voor de uitgaande demping.
Wil je de ingaande demping harder hebben, dan zou je er iets meer olie in kunnen doen. Het olie niveau bepaald volgensmij de ingaande demping.
Voor de rest valt er niks af te stellen aan zulke poten.
De demping van de poten zijn zowel op olie als op lucht. Als je er meer olie in doet is er minder lucht in de poot en wordt de lucht sneller gecomprimeerd. Minder olie: dan is er meer ruimte voor lucht in de buiten poot en dus makkelijker comprimeerbaar: zachtere ingaande demping.


oke, ik vind de ingaande demping te stug dus zou ik er een beetje olie uit moeten laten lopen? en de uitgaande demping is ook iets te snel
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved