Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch slaat niet aan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58241 - Puch slaat niet aan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Peterdrenth 23-8-2009 12:34 Print topicpost
Posts: 26
Hallo,

Ik heb een 50 cc puch met 12 mm carburateur en een proma gp uitlaat er zit een 60 sproeier in.

En toch word bougie helemaal zwart het is net of hij verzuipt dus.

In het begin deed hij altijd 2 slagen en toen hield hij er mee op.

Bougie weer droog maken en toen deed hij helemaal niks meer.

Ik snap er niks meer van hoe kan dit ?


Mvg, Peter
 

Fallie 23-8-2009 12:38 Print reply

Posts: 1163
Dan krijgt hij toch teveel benzine, dan zou je een kleinere sproeier moeten monteren, voor de rest wel je ontsteking op tijd/vonkt?
 
PraatPaal 23-8-2009 12:38 Print reply

Posts: 7977
Vonkt de onsteking nog?
je sproeier zit in de goede richting, dus daarom zou ik zeggen dat het aan de vonk kan liggen.

 
Peterdrenth 23-8-2009 12:48 Print reply
Posts: 26
Onsteking staat zover ik weet wel goed.

Maar als er toch een te grootte sproeier in zit dan slaat hij toch altijd wel aan ?
 
Niek de Wildt 23-8-2009 13:22 Print reply
Posts: 7168
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, een ontsteking kan helemaal verkeerd staan en toch goed vonken.
(dan vonkt hij namelijk op het verkeerde tijdstip)

Afstelling hoort te zijn:

Contactpuntjes: moeten totaal 0.4mm open

Voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.

dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen
(std setup/af-fabriek is 1,2)

In graden is dit 16 tot 18° voor BDP


Vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)


Twijfel je dan over de vonk?
Doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.


Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.

kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)

afbeelding
afbeelding

succes,


ediTip: Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-6-2009 om 15:12 uur.


 

Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved