Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bromfiets laten testen bij politie.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58240 - Bromfiets laten testen bij politie.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ReinoutC 23-8-2009 12:32 Print topicpost

Posts: 181
Ik sta op het punt om een midibike te kopen die op een pbr gebouwd is. De eigenaar beweerd dat deze voledig regelementair in orde is hij heeft papieren van de uitlaat, ... Ik zou dit graag laten controleren en een bewijs van hebben dat de brommer in orde is.

Bestaat er zo'n dienst in Belgiƫ? Of ga ik beter direct naar de keuring om hem terug te laten keuren?

Ik heb nog niet alle papieren gezien.

Welke papieren moet de brommer hebben.

Het is dus een pbr skyteam 4takt met een NHRC uitlaat op. En de kappen en wielen van een midibike en ook een Takegawa Backstap.

http://www.kapaza.be/detail/19044698

Ik hoor het graag van de experts!

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 3-9-2009 om 16:30 uur.
 

Fallie 23-8-2009 12:36 Print reply

Posts: 1163
Ik kom zelf niet uit belgie, maar waarom wil je in hemelsnaam dat ding testen bij de politie? Jij moet er op rijden, de politie niet. Het beste is om gewoon zelf te gaan rijden met de brommer.
 
ChielTZR 23-8-2009 12:38 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fallie
Ik kom zelf niet uit belgie, maar waarom wil je in hemelsnaam dat ding testen bij de politie? Jij moet er op rijden, de politie niet. Het beste is om gewoon zelf te gaan rijden met de brommer.


Wie deelt er de bekeuringen uit als er iets niet goed is dan?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ReinoutC 23-8-2009 12:39 Print reply

Posts: 181
Ik wil de bromfiets laten testen omdat ik hem super leuk vindt en hem niet kwijt wil. Ook omdat ik al een rechtzaak lopen heb met een NSR die boven de 100 ging. En ik mij nu even nog een jaartje aan de regels wil houden tot ik op mijn 18 met een 125cc op de weg mag
 
boerken 23-8-2009 12:41 Print reply

Posts: 501
naar de keuring? met een brommer?
dan gaan ze wel eens goed lachen

Zolang het gewoon 50cc blijft is er volgens mij geen probleem.
gewoon rijden met dat ding


ps: informeer je eens GOED voor die 125cc op je 18de
Je mag gewoon met je autorijbewijs ook met een 125cc rijden (max. 125cc en 11 kW) als je dat rijbewijs hebt behaald voor 1 september 2001. Gezien je 16 bent denk ik niet dat je in aanmerking komt
DAAAAG illusie hahaha
(tenzij je natuurlijk voor het motorrijbewijs gaat)

Dit bericht is gewijzigd door boerken op 23-8-2009 om 12:47 uur.
 
Fallie 23-8-2009 12:42 Print reply

Posts: 1163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Ik wil de bromfiets laten testen omdat ik hem super leuk vindt en hem niet kwijt wil. Ook omdat ik al een rechtzaak lopen heb met een NSR die boven de 100 ging. En ik mij nu even nog een jaartje aan de regels wil houden tot ik op mijn 18 met een 125cc op de weg mag


Oke, dus je bent bang dat de brom te hard loopt? dan maak je toch een testrit, of zie ik het verkeerd??
 
Bromvlieg 23-8-2009 12:51 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
naar de keuring? met een brommer?
dan gaan ze wel eens goed lachen

Zolang het gewoon 50cc blijft is er volgens mij geen probleem.
gewoon rijden met dat ding


ps: informeer je eens GOED voor die 125cc op je 18de
Je mag gewoon met je autorijbewijs ook met een 125cc rijden (max. 125cc en 11 kW) als je dat rijbewijs hebt behaald voor 1 september 2001. Gezien je 16 bent denk ik niet dat je in aanmerking komt
DAAAAG illusie hahaha
(tenzij je natuurlijk voor het motorrijbewijs gaat)

Dit bericht is gewijzigd door boerken op 23-8-2009 om 12:47 uur.

Dat klopt niet helemaal.
Die wet is teruggeroepen en weer hersteld zoals die was.
Als je je B-rijbewijs voor 1989 hebt behaald, mag je met eender welke motor rijden.
Heb je je B-rijbewijs 2 jaar,maakt niet uit wnr gehaald,dan mag je 125 cc en 11 kw motoren rijden.
Beste is natuurlijk gwn voor een echt motorrijbewijs gaan en een zware kunnen rijden
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
boerken 23-8-2009 12:57 Print reply

Posts: 501
ow
cool!
ok, dan heb ik niks gezegd
 
ReinoutC 23-8-2009 12:58 Print reply

Posts: 181
Ik ben bang dat de brommer met verkeerde onderdelen op zit. De snelheid lijkt mij ok. Maar de brommer is zeker niet origineel het is een samenbouw van een midibike en een pbr skyteam daarom twijfel ik of het wel regelmentair is. De verkoper beweert in zijn zoekertje dat hij voledig regelmentair in orde is en dat je er de baan mee op kan omdat hij een kader van een pbr onderzitten heeft en dus daarmee ook papieren heeft.

ps: alle onderdelen op de brommer zijn nieuw de brommer heeft nog niet gereden (enkel testrit)

Off-topic

Ik ga op men 18de voor men rijbewijs B voor auto en ook voor mijn motorijbewijs A2 (125cc met max 11kw) hiermee kan je na 2 jaar gewoon je ongelimiteerd gaan afhalen op het gemeentehuis. Je kan ook met een B op de baan met een 125cc max 11kw maar dan moet je wel reeds 2 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs B
 
Derbi-Olaf 23-8-2009 13:06 Print reply

Posts: 14999
als de brommer keurig 45 loopt, niet te veel kabaal maakt, verlichting in orde is , remmen in orde zijn, frame+voorvork+achterbrug+velgen van de PBR gebruikt zijn lijkt het mij niet echt dat de politie lastig gaat doen...

voornaamste is gewoon dat hij keurig 45 loopt, niet te veel geluid, en verlichting enzo in orde dan zeggen ze er verder niks van.


edit: als je met de brommer naar het politiebureau gaat in belgie, dan mag je vrijwillig op de rollen, en als je het even vraagt of ze de rest willen controleren en ze zeggen dat het goed is is er niks aan het handje

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-8-2009 om 13:07 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ReinoutC 23-8-2009 13:13 Print reply

Posts: 181
Zeggen ze dat gewoon (dat alles in orde is) of hebben ze er weldegelijk verstand van?
 
Derbi-Olaf 23-8-2009 13:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Zeggen ze dat gewoon (dat alles in orde is) of hebben ze er weldegelijk verstand van?

ze zullen je lichten e.d. controleren... als ze dan zeggen dat het in orde is is er toch niks aan de hand.

Heb je trouwens een link van die advertentie... als je het mij vraagt is het gewoon een PBR met kuipen erop van een midibike?

Dat mag gewoon hoor.
Als je ooit een ongeluk krijgt zullen ze daar niet over beginnen iig.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Freddy-fish 23-8-2009 14:18 Print reply

Posts: 2129
gast ben jij die krl die over de gastelseweg reed met een goeie 100 en aangehoude werd door pliesie xD? stond in de krant was ook met nsr.

mzzl
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ReinoutC 23-8-2009 16:18 Print reply

Posts: 181
Zijn pinkers trouwens verplicht?

Het linkje:

http://www.kapaza.be/detail/19044698

ik denk dat er ook een ander achterbrug op zit. Aangezien de banden breder zijn. Ik ben niet zeker over de motor of deze een skyteam is maar het lijkt me wel de motor van een pbr te zijn aangezien er een NHRC uitlaat opzit.

--
EDIT: Ik dacht eerst ook dat het gewoon een pbr is met met kappen van een midi over maar hij is compleet nieuw. Mijn vriendin heeft net een nieuwe pbr gekocht en deze was 1400 euro dus lijkt het mij raar dat deze voor 700 euro compleet pbr zou zijn.

PS: Ik heb de verkoper gevraagd om een partlist. Hij is momenteel op vakantie en ik ga zowiezo eens gaan kijken naar de brommer.
--

Off top

Neen ik was dit niet. De persoon waar jij het over hebt hed geen helm of en was niet inbezit van een bromfietsrijbewijs!

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 23-8-2009 om 16:26 uur.
 

Dit topic is 2023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved