Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te slappe achterveer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58234 - te slappe achterveer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 22-8-2009 20:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als je toch wilt beunen maar ook stikstof erin wilt --> citroen garage



Met de fietspomp op de groene bollen gaat ook prima btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Sypie_Honda 22-8-2009 21:35 Print reply

Posts: 13830
fietspomp, groene bollen en citroen garage ??

ik snap hem niet echt?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
rik hulkenberg 22-8-2009 21:37 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
fietspomp, groene bollen en citroen garage ??

ik snap hem niet echt?

franse auto = luchtvering dat snap je wel

henk pompt altijd zijn vering op met een fietspomp op groene bollen waar een ventiel zit lijkt me
 
Tommyofzo 22-8-2009 21:38 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
fietspomp, groene bollen en citroen garage ??

ik snap hem niet echt?

citroën, gas veren. hint.

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 22-8-2009 21:40 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
fietspomp, groene bollen en citroen garage ??

ik snap hem niet echt?


-Stikstof kan je bij iedere willekeurige grote bandenhandel laten vullen
-Op stikstof gevulde banden hoort officieel een groen ventiel dopje

Tenminste, enigste logische wat ik eruit kan halen
 
coupequattro 22-8-2009 22:19 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


-Stikstof kan je bij iedere willekeurige grote bandenhandel laten vullen
-Op stikstof gevulde banden hoort officieel een groen ventiel dopje

Tenminste, enigste logische wat ik eruit kan halen


Citroen is luchtgeveerd, lucht zit in groene bollen met nippel erop, kun je laten vullen bij citroen garage.
 
Niek de Wildt 22-8-2009 23:40 Print reply
Posts: 7168
Als ik het zo lees kan de demper niet veel slapper/slechter zijn, dus kan het geen kwaad om er gewoon even wat perslucht op te zetten en kijken of het verbeterd.
Lukt dit niet, dan kan je hem altijd nog naar de verenboer brengen.
 
Santa Cruz 23-8-2009 20:18 Print reply

Posts: 716
ok bedankt voor de info

maar hoeveel druk moet er daar zo ongeveer in?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
-simon- 23-8-2009 20:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
ok bedankt voor de info

maar hoeveel druk moet er daar zo ongeveer in?


probeer maar is ff met de compessor. gewoon zoveel die geeft. maar normaal zit er met stikstof nog wel meer in.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Santa Cruz 23-8-2009 20:32 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


probeer maar is ff met de compessor. gewoon zoveel die geeft. maar normaal zit er met stikstof nog wel meer in.


is 8bar niet te weinig?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
-simon- 23-8-2009 20:34 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


is 8bar niet te weinig?


meet met het metertje eerst ff hoeveel er nou nog inzit. als dit meer als 8bar is tuurlijk niks aan doen. maar is het minder wordt het er wss alleen maar een beetje beter van.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Santa Cruz 23-8-2009 20:37 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


meet met het metertje eerst ff hoeveel er nou nog inzit. als dit meer als 8bar is tuurlijk niks aan doen. maar is het minder wordt het er wss alleen maar een beetje beter van.


ok, maar als lucht niet helpt, ga ik naar een bandencentrale om stikstof in te doen.
hoeveel druk moet er dan in als ie vraagt: " hoeveel druk?"
 
2takt of 4takt? Supermotard!
-simon- 23-8-2009 20:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


ok, maar als lucht niet helpt, ga ik naar een bandencentrale om stikstof in te doen.
hoeveel druk moet er dan in als ie vraagt: " hoeveel druk?"


dat zou ik zo niet weten. maar die stikstof loopt er niet voor niks uit he. dan zal hij wss toch ergens lekken. en tot hoeveel bar kan een bandencentrale stikstof vullen?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Santa Cruz 23-8-2009 20:42 Print reply

Posts: 716
ik heb die moto wel in een staat gekocht waarin alles een beetje los en verkeerd zat gemonteerd. ik denk dus dat de vorige eigenaar er gewoon de stikstof heeft laten uitlopen om te kijken wat er in die veer zat.

de druk die ze kunnen geven, hangt wss af de compressor die ze gebruiken... een beetje compressor steekt tog al gouw 12 bar?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
-simon- 23-8-2009 20:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
ik heb die moto wel in een staat gekocht waarin alles een beetje los en verkeerd zat gemonteerd. ik denk dus dat de vorige eigenaar er gewoon de stikstof heeft laten uitlopen om te kijken wat er in die veer zat.

de druk die ze kunnen geven, hangt wss af de compressor die ze gebruiken... een beetje compressor steekt tog al gouw 12 bar?


maar dat is wss nog niet genoeg.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved