Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te slappe achterveer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58234 - te slappe achterveer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 22-8-2009 19:17 Print topicpost

Posts: 716
hallo allemaal

ik heb sinds enkele weken een kawa kx125 om mee te crossen.
nu is het mij opgevallen dat de achterveer nogal wat slap is. als ik op mn motor ga zitten zakt deze al tot bijna de helf in. ook springt ze hevig terug, ik wordt er precies afgeschoten. het lukt om te rijden, maar als ik hard optrek en dan nog eens een put raak, slaat ze eind.
nu denk ik dus dat er meer druk in moet maar hoe doe je dat?
onderaan het gasreservoir zit er een ventiel. mag ik daar gwn lucht in stoppen? of moet er speciaal gas in?

kan het ook iets anders zijn?

edit: ik weeg maar 65kg

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

De Schout 22-8-2009 19:19 Print reply
Posts: 5327
schokbreker is lek en leeg als je het mij vraagt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx_owned 22-8-2009 19:27 Print reply

Posts: 2183
laten reviceren en afstellen bij de verenboer, zelf lukt je dat wss toch nooit fatsoenlijk.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Santa Cruz 22-8-2009 19:29 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
laten reviceren en afstellen bij de verenboer, zelf lukt je dat wss toch nooit fatsoenlijk.


kostplaatje?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
der Chef 22-8-2009 19:31 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


kostplaatje?


wie zich druk maakt om een kostenplaatje bij een crossmotor moet niet gaan crossen.
 
Santa Cruz 22-8-2009 19:33 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
[...]


wie zich druk maakt om een kostenplaatje bij een crossmotor moet niet gaan crossen.


tis maar om een idee te hebben

i.p.v van te zagen zeg het me gewoon
 
2takt of 4takt? Supermotard!
mtx_owned 22-8-2009 19:48 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


tis maar om een idee te hebben

i.p.v van te zagen zeg het me gewoon


een euro of 80 a 100 zou ik toch wel op rekenen. maar dan is ie ook meteen op jou gewicht afgesteld.

de kosten kunnen per verenboer erg verschillen maar ik zou hier ongeveer rekening mee houden.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 22-8-2009 om 19:49 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Sypie_Honda 22-8-2009 19:50 Print reply

Posts: 13830
achterveer reviseren kost meestal rond de 85 euro, is goed te doen dus.

je kan het zelf ook goed doen hoor, met wat technisch inzicht is het goed te doen. wel is het gemakkelijk om een werkplaatshandboek bij de hand te houden voor dingen die je over het hoofd ziet. en dat gebeurd je gouw bij vering.

en ik zou eerst even bij wat dealers informeren voor onderdelen.

maarja voor 85 euro kan je zelf eigenlijk niet prutsen, maar als je het laat doen leer je er niks van en dat is dan ook weer jammer.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx_owned 22-8-2009 19:54 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
achterveer reviseren kost meestal rond de 85 euro, is goed te doen dus.

je kan het zelf ook goed doen hoor, met wat technisch inzicht is het goed te doen. wel is het gemakkelijk om een werkplaatshandboek bij de hand te houden voor dingen die je over het hoofd ziet. en dat gebeurd je gouw bij vering.

en ik zou eerst even bij wat dealers informeren voor onderdelen.

maarja voor 85 euro kan je zelf eigenlijk niet prutsen, maar als je het laat doen leer je er niks van en dat is dan ook weer jammer.


maar dan moet ie hem alsnog af laten stellen anders is het wss nog een trampoline. meestal zit dat bij de revisiekosten inbegrepen dus ik zeg ook voor dat geld kun je zelf niet beunen aan je vering.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Sypie_Honda 22-8-2009 20:00 Print reply

Posts: 13830
je kan de demping toch wel gewoon op de ori afstelling zetten en de voorspanning zelf op gewicht afstellen?

en ik hou er gewoon van om die dingen zelf te doen, maar dat is voor iedereen weer anders sommigen vinden het sleutelen leuk, sommigen zien het als moeten.
als het goed moet moet je het zelf doen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Santa Cruz 22-8-2009 20:01 Print reply

Posts: 716
ok bedankt voor de info.

maar wat moet er nu in dat ventiel?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Sypie_Honda 22-8-2009 20:04 Print reply

Posts: 13830
officieel stikstof, maar misschien kan je er ook wel lucht in doen, dat weet ik zo niet.

maar die van mij is ook helemaal leeg ben ik laatst achtergekomen. maar hij veert opzich wel goed, voor wat ik gewend ben dan.

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 22-8-2009 20:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
officieel stikstof, maar misschien kan je er ook wel lucht in doen, dat weet ik zo niet.

maar die van mij is ook helemaal leeg ben ik laatst achtergekomen. maar hij veert opzich wel goed, voor wat ik gewend ben dan.




dr moet stikstof in.... gewoon lucht heeft helemaal geen zin
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Santa Cruz 22-8-2009 20:07 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
officieel stikstof, maar misschien kan je er ook wel lucht in doen, dat weet ik zo niet.

maar die van mij is ook helemaal leeg ben ik laatst achtergekomen. maar hij veert opzich wel goed, voor wat ik gewend ben dan.



nu het lukt wel om te rijden hoor, alleen is het niet echt de bedoeling denk ik
 
2takt of 4takt? Supermotard!
PRO TUNING 22-8-2009 20:14 Print reply

Posts: 4000
De Schout 22-8-2009 20:31 Print reply
Posts: 5327
als je toch wilt beunen maar ook stikstof erin wilt --> citroen garage
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved